Andrut, wy tam macie chyba jakąś lepszę Agromę ta u mnie w Świerklańcu jakoś szału nie robi, nie za duże to, pustawe, a pani mało ogarnięta. Pojechałem tam po węża, a kupiłem smar miedziany. Oczywiście wcześniej dzwoniłem czy taki wąż będzie na miejscu to sie dowiedziałem, że coś dobierzemy ale przez telefon to sie nie da. Jeśli jeszcze w przyszłości będę miał taką potrzebę to się chyba po prostu do Ciebie odezwę
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 10:23
Nie ma problemu
U nas w Agromie mają nawet modele sprzętu rolniczego w różnych skalach - poważnie. I to nie jakieś chińszczyzny tylko całkiem porządne firmy siku. Jak będę znowu to może mi się uda zrobić zdjęcia to wam pokażę. Po za tym śrubki i nakrętki mają polskie a nie chińskie, węże też i narzędzia mają całkiem porządne.
Witam.
Podłączę się pod temat.
Mam NTV Revere RC33.
Problem taki, że wybieram się wreszcie na dłuższą przejażdżkę a tu zonk.
Przy odpaleniu wydaje mi się wszystko ok, choć nie do końca jestem tego pewny.
Gdy motor jest już rozgrzany to pojawia mi się wyciek płynu chłodzącego pod zbiornikiem paliwa. Zdaje się, że to do gaźnika leci. Zmieniłem obejmę ale nadal to samo i wyciek jest pomiędzy wnętrzem przewodu, a króccem gaźnika, oczywiście za obejmą, wiec skłaniam się, że przewód jest dobry.
Co zrobić, uszczelnić jakoś.
najchętniej bym wymienił wszystkie przewody do układu chłodzącego żeby mieć pewność, że nic się nie stanie, ale nie moge nigdzie kupić.
Pomóżcie. zostało kilkanaście dni do wyjazdu.
Gdzieś wyczytałem, że to może być uszkodzony termostat. Jeszcze nie wiem gdzie on jest, ale wydaje mi się, że wentylator się załączał.
Czy ten płyn nada się do zalania "CART999 CT13" , bo kupiłem do auta i zostało.
Inna sprawa zmieniać olej w silniku i wale jak zmieniałem go 2 lata temu i przez ten czas zrobiłem ledwo 1500 km.
Inna sprawa zmieniać olej w silniku i wale jak zmieniałem go 2 lata temu i przez ten czas zrobiłem ledwo 1500 km
Olej w silniku zaleca się wymienić co rok lub 10 tys. km. W kardanie wymieniamy olej co 3 lata.
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Pomógł: 20 razy Wiek: 34 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 773 Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Czw Sie 02, 2018 08:42
kropekkkk napisał/a:
...wyciek płynu chłodzącego pod zbiornikiem paliwa. Zdaje się, że to do gaźnika leci. Zmieniłem obejmę ale nadal to samo i wyciek jest pomiędzy wnętrzem przewodu, a króccem gaźnika, oczywiście za obejmą, wiec skłaniam się, że przewód jest dobry.
Wyciek płynu do gaźnika?
Może piszesz o takim plastikowym króćcu, przykręconym do obudowy termostatu, na który nakręca się korek układu chłodniczego?
Zbadaj go dokładnie, w nim może tkwić problem. Może być gdzieś delikatnie peknięty i po wzroście ciśnienia w układzie chłodniczym wywala tamtędy płyn.
Żeby go dobrze obejrzeć to pewnie trzeba zdemontować termostat. Po zdjęciu baku od razu go zobaczysz, to tam gdzie korek
Uwaga przy ściąganiu węży, łatwo to uszkodzić.
Ewentualnie może wszczelka pod korkiem sparciała i puszcza?
Zanim zaczniesz jakoś bardziej rozbierać to zdejmij bak, daj moto na kroplówke z benzyną, odpal, zagrzej i zobacz skąd to daje.
kropekkkk napisał/a:
Czy ten płyn nada się do zalania "CART999 CT13" , bo kupiłem do auta i zostało.
płyn musi mieć napisane, ze jest do chłodnic aluminiowych.
Dziękuję za odpowiedź. Olej zamówię 10w40 a ktoś powie jaki filtr oleju ma symbol. Obecnie motor stoi w warsztacie i nie mam jak go odebrać, filtr powietrza też jeśli można.
Co do wycieku to nie jest on do gaźnika tylko do gaźnika biegną dwa przewody chłodzące i to z nich, a szczególnie z jednego kapie płyn chłodzący na zewnątrz. Zmieniłem obejmę zaciskową ale nic nie dało i nadal kapie. Z tego co pamiętam to wentylator się załączał więc termostat powinien być ok.
Nie wiem gdzie kupić takie przewody. Wymieniłbym najchętniej wszystkie na nowe ale nigdzie nie ma. Można kupić jakieś z metra i dopasować, ewentualnie dokupić sprężyny na nie aby się nie zaginały?
_________________ Honda RC33 NTV Revere
Zbieram graty do niej.
Może ktoś zna jakieś nieduże boczne kuferki, torby co pasują razem ze stelażem i ewentualnie owiewka przednia.
Co do wymiany przewodów to oczywiście że są, możesz w Hondzie zamówić wg numeru katalogowego. Komplet wyniesie 10% wartości motocykla
Należy udać się do sklepu gumowego technicznego i dobierać po rodzaju i średnicy. Ale najpierw zdiagnozuj, bo z opisu to niespecjalnie wynika co jest rzeczywistą przyczyną wycieku.
Zdjęcie możesz zrobić temu wyciekowi?
Skoro moto stoi na warsztacie, to co mechanik na ten wyciek, nie potrafi zdiagnozować przyczyny?
Co do przewodów to mowa o dwóch przewodach które na schemacie znajdują się powyżej śrubki nr 17.
Mechanik miesiąc czasu trzyma motor i nie ma czasu zajrzeć, a mnie już czas goni.
Odbiorę motor i wymienię olej itd. i cyknę zdjęcie przewodu.
_________________ Honda RC33 NTV Revere
Zbieram graty do niej.
Może ktoś zna jakieś nieduże boczne kuferki, torby co pasują razem ze stelażem i ewentualnie owiewka przednia.
Pomógł: 20 razy Wiek: 34 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 773 Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Pią Sie 03, 2018 08:26
Te węże wchodzą na aluminiowe króćce obudowy termostatu.
Połączenie może cieknac, bo króciec jest zakamieniony i wąż dobrze nie przylega. Warto sprawdzić i wypolerować.
Ale nadal, jeśli masz krople płynu tam, to nie znaczy, że na pewno cieknie to połączenie. Może ściekać z jakiejś nieszczelności wyżej.
Np oring 91311KE8000 uszczelniający dwie części obudowy termostatu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum