Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ciecze płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 01, 2013 11:49   

Podejrzewam, że niebieski 100 zł/mb to był silikonowy, a taki tuning to nie są tanie rzeczy :wink:
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pią Lut 01, 2013 16:15   

Andrut, wy tam macie chyba jakąś lepszę Agromę :P ta u mnie w Świerklańcu jakoś szału nie robi, nie za duże to, pustawe, a pani mało ogarnięta. Pojechałem tam po węża, a kupiłem smar miedziany. Oczywiście wcześniej dzwoniłem czy taki wąż będzie na miejscu to sie dowiedziałem, że coś dobierzemy ale przez telefon to sie nie da. Jeśli jeszcze w przyszłości będę miał taką potrzebę to się chyba po prostu do Ciebie odezwę ;)
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 10:23   

Nie ma problemu :)

U nas w Agromie mają nawet modele sprzętu rolniczego w różnych skalach - poważnie. I to nie jakieś chińszczyzny tylko całkiem porządne firmy siku. Jak będę znowu to może mi się uda zrobić zdjęcia to wam pokażę. Po za tym śrubki i nakrętki mają polskie a nie chińskie, węże też i narzędzia mają całkiem porządne.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
kropekkkk 
początki jazdy

Dołączył: 15 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Sie 01, 2018 20:42   

Witam.
Podłączę się pod temat.
Mam NTV Revere RC33.
Problem taki, że wybieram się wreszcie na dłuższą przejażdżkę a tu zonk.
Przy odpaleniu wydaje mi się wszystko ok, choć nie do końca jestem tego pewny.
Gdy motor jest już rozgrzany to pojawia mi się wyciek płynu chłodzącego pod zbiornikiem paliwa. Zdaje się, że to do gaźnika leci. Zmieniłem obejmę ale nadal to samo i wyciek jest pomiędzy wnętrzem przewodu, a króccem gaźnika, oczywiście za obejmą, wiec skłaniam się, że przewód jest dobry.
Co zrobić, uszczelnić jakoś.
najchętniej bym wymienił wszystkie przewody do układu chłodzącego żeby mieć pewność, że nic się nie stanie, ale nie moge nigdzie kupić.
Pomóżcie. zostało kilkanaście dni do wyjazdu.

Gdzieś wyczytałem, że to może być uszkodzony termostat. Jeszcze nie wiem gdzie on jest, ale wydaje mi się, że wentylator się załączał.
Czy ten płyn nada się do zalania "CART999 CT13" , bo kupiłem do auta i zostało.

Inna sprawa zmieniać olej w silniku i wale jak zmieniałem go 2 lata temu i przez ten czas zrobiłem ledwo 1500 km.

Pozdrawiam.
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1356
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Sro Sie 01, 2018 21:00   

kropekkkk napisał/a:
Inna sprawa zmieniać olej w silniku i wale jak zmieniałem go 2 lata temu i przez ten czas zrobiłem ledwo 1500 km

Olej w silniku zaleca się wymienić co rok lub 10 tys. km. W kardanie wymieniamy olej co 3 lata.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Czw Sie 02, 2018 08:42   

kropekkkk napisał/a:
...wyciek płynu chłodzącego pod zbiornikiem paliwa. Zdaje się, że to do gaźnika leci. Zmieniłem obejmę ale nadal to samo i wyciek jest pomiędzy wnętrzem przewodu, a króccem gaźnika, oczywiście za obejmą, wiec skłaniam się, że przewód jest dobry.


Wyciek płynu do gaźnika? :shock:

Może piszesz o takim plastikowym króćcu, przykręconym do obudowy termostatu, na który nakręca się korek układu chłodniczego?
Zbadaj go dokładnie, w nim może tkwić problem. Może być gdzieś delikatnie peknięty i po wzroście ciśnienia w układzie chłodniczym wywala tamtędy płyn.
Żeby go dobrze obejrzeć to pewnie trzeba zdemontować termostat. Po zdjęciu baku od razu go zobaczysz, to tam gdzie korek :)
Uwaga przy ściąganiu węży, łatwo to uszkodzić.
Ewentualnie może wszczelka pod korkiem sparciała i puszcza?

Zanim zaczniesz jakoś bardziej rozbierać to zdejmij bak, daj moto na kroplówke z benzyną, odpal, zagrzej i zobacz skąd to daje.


kropekkkk napisał/a:

Czy ten płyn nada się do zalania "CART999 CT13" , bo kupiłem do auta i zostało.


płyn musi mieć napisane, ze jest do chłodnic aluminiowych.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 62
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 758
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 02, 2018 09:54   

Krzysztof_nowy napisał/a:
Zanim zaczniesz jakoś bardziej rozbierać to zdejmij bak, daj moto na kroplówke z benzyną, odpal, zagrzej i zobacz skąd to daje


Dobra rada ... Szybko sprawdzisz skąd cieknie i nie będziesz się wpędzał w "złe myśli" czy zbędne koszty.

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
kropekkkk 
początki jazdy

Dołączył: 15 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Sie 02, 2018 11:57   

Dziękuję za odpowiedź. Olej zamówię 10w40 a ktoś powie jaki filtr oleju ma symbol. Obecnie motor stoi w warsztacie i nie mam jak go odebrać, filtr powietrza też jeśli można.

Co do wycieku to nie jest on do gaźnika tylko do gaźnika biegną dwa przewody chłodzące i to z nich, a szczególnie z jednego kapie płyn chłodzący na zewnątrz. Zmieniłem obejmę zaciskową ale nic nie dało i nadal kapie. Z tego co pamiętam to wentylator się załączał więc termostat powinien być ok.

Nie wiem gdzie kupić takie przewody. Wymieniłbym najchętniej wszystkie na nowe ale nigdzie nie ma. Można kupić jakieś z metra i dopasować, ewentualnie dokupić sprężyny na nie aby się nie zaginały?
_________________
Honda RC33 NTV Revere
Zbieram graty do niej.
Może ktoś zna jakieś nieduże boczne kuferki, torby co pasują razem ze stelażem i ewentualnie owiewka przednia.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Czw Sie 02, 2018 14:20   

Filtr HF303.





Zobacz, które węże na rysunku.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Czw Sie 02, 2018 14:28   

kropekkkk, a poszukałeś?:)
Tutaj masz odpowiedzi, w przyklejonym wątku
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=1415
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=8245

filtr oleju HF303.
filtr powietrza mline do ntv.

Co do przewodów: do gaźnika nie wchodzą żadne przewody z cieczą chłodzącą, bo i niby po co? :)

Pokaż na właściwym schemacie o które przewody chodzi, numer części napisz czy coś takiego.
https://www.bike-parts-ho...M/Engine/1/6805

Co do wymiany przewodów to oczywiście że są, możesz w Hondzie zamówić wg numeru katalogowego. Komplet wyniesie 10% wartości motocykla :razz:
Należy udać się do sklepu gumowego technicznego i dobierać po rodzaju i średnicy. Ale najpierw zdiagnozuj, bo z opisu to niespecjalnie wynika co jest rzeczywistą przyczyną wycieku.

Zdjęcie możesz zrobić temu wyciekowi?

Skoro moto stoi na warsztacie, to co mechanik na ten wyciek, nie potrafi zdiagnozować przyczyny?
 
 
kropekkkk 
początki jazdy

Dołączył: 15 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Sie 02, 2018 20:51   

Dziękuję za linki. zapisane w ulubionych.

Co do przewodów to mowa o dwóch przewodach które na schemacie znajdują się powyżej śrubki nr 17.

Mechanik miesiąc czasu trzyma motor i nie ma czasu zajrzeć, a mnie już czas goni.

Odbiorę motor i wymienię olej itd. i cyknę zdjęcie przewodu.
_________________
Honda RC33 NTV Revere
Zbieram graty do niej.
Może ktoś zna jakieś nieduże boczne kuferki, torby co pasują razem ze stelażem i ewentualnie owiewka przednia.
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Pią Sie 03, 2018 08:26   

Te węże wchodzą na aluminiowe króćce obudowy termostatu.

Połączenie może cieknac, bo króciec jest zakamieniony i wąż dobrze nie przylega. Warto sprawdzić i wypolerować.
Ale nadal, jeśli masz krople płynu tam, to nie znaczy, że na pewno cieknie to połączenie. Może ściekać z jakiejś nieszczelności wyżej.
Np oring 91311KE8000 uszczelniający dwie części obudowy termostatu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11