Witam wszystkich motocyklistów! Chciałem się przywitać i pochwalić moją dopiero co zakupioną Hondą NTV 650 z '97. Jest to mój pierwszy motocykl (we wrześniu zdałem egzamin na kat. A), ale już czuję że to będzie wspaniała przygoda, a sprzęt będzie służył dłuuuuugie lata. Chciałem też zapytać od razu Was - ekspertów od tego modelu, czy to normalne że w czasie jazdy w takich jesiennych temperaturach rzędu 10-15 stopni albo nawet niższych (ale nie na mrozie, bo to średnio bezpieczne) wskaźnik temperatury pokazuje mniej niż pół, ledwo co wskazówka jest nad literą C, a dopiero po zatrzymaniu, np. w korku, wskazówka wędruje gdzies w okolice połowy zakresu? Wentylator na pewno działa bo jak już przyjechałem do garażu to włączał sie nawet przy zgaszonym silniku a na włączonym zapłonie.
[ Dodano: Sro Lis 06, 2024 17:13 ]
Zdjęcie
IMG_20241106_162638_(1250_x_703_piksel).jpg
Plik ściągnięto 94 raz(y) 470,36 KB
IMG_20241106_162724_(1400_x_788_piksel).jpg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 415,44 KB
IMG_20241106_162835_(1300_x_731_piksel).jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 469,95 KB
_________________ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Lis 12, 2024 22:20, w całości zmieniany 2 razy
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Skorpionwr Pomógł: 7 razy Wiek: 64 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1929 Skąd: Przasnysz
Wysłany: Czw Lis 07, 2024 08:18
Witam.
_________________ ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
Jeśli wskazówka wchodzi na to duże pole między H i C to jest ok. Profilaktycznie możesz przeczyścić styk na czujniku temperatury przy termostacie. Latem na nowym termostacie przy normalnej jeździe pokazuje ok 1/4 skali. Na początku myślałem, że mam uszkodzony termostat ale po jego wymianie wskaźnik pokazuje tak samo.
Super, dzięki za odpowiedzi. Chciałem jeszcze dodatkowo zapytać, czy to normalne że klamka sprzęgła chodzi dość ciężko (w porównaniu do kursowych Gladiusów i SVek, czy nawet do mojego poczciwego Ogarka 200)? Nie wygląda mi to na nienasmarowaną linkę sprzęgła bo ruch dźwigni jest płynny ale ciężki i dosłownie po jakichś 60km boli mnie łapa. Sprzęgło bierze przy końcu, tj. jak wcisne 2 palcami to już od razu jest wysprzęglone - nie trzeba wciskać do oporu.
_________________ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
No ja mam doświadczenie z motocyklami narazie niewielkie, ale już ze 3 lata jeździłem Ogarkiem 200 i takim współczesnym pierdzikiem 50cc Ogar Caffe i w nich sprzęgło, nie dość że chodzi leciutko, to jeszcze właśnie łapie dalej a nie przy samym końcu. Brat z kolei, co jest wiekszym zapaleńcem jeśli chodzi o motocykle (ale dopiero co zdał A2) twierdzi że sprzęgło ma łapać właśnie przy samym końcu już, tak żeby 2 palcami je lekko muskać i już ma wysprzęglać. Troche sie boje cokolwiek ruszać narazie przy NTVce, bo wiecie jak to jest - pierwszy motocykl, zaraz coś popsuje i tyle bedzie z jazdy xD ale zobacze czy regulacja coś zmieni. Wątpie żeby to było coś z samym sprzęgłem, np. tarczami czy sprężynami, bo ogółem działa dobrze tylko właśnie ciężko. Anyways, dzięki za podpowiedzi
_________________ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
Pomógł: 14 razy Wiek: 61 Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 1725 Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pią Lis 08, 2024 22:11
Nie ma co porównywać 50 cm z 600cm. Ustawiasz tak, żeby się sprzęgło nie ślizgało i żeby tobie było wygodnie operować klamką. Mój brat akurat nic na ten temat nie mówi..
_________________ Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy. Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Pomógł: 12 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1147 Skąd: Warszawa-Zachód
Wysłany: Wto Lis 12, 2024 22:19
Cześć
Uwagi:
- Kanapa była juz robiona
- Brak zaślepek na ramie przy podnózkach
- Oryginalny wydech i lusterka
- Centralka (duży plus)
- Lampa przednia...wygląda na zmatowiałą, powinna być chromowana, ale to może kwestia ujęcia.
- Nieoryginalne ciężarki na kierownicy
- Przednia tarcza wygląda jakby miała juz duży rant, ale jak wyżej... kwestia zdjęcia
Witaj we właściwym miejscu! Zadowolenia z użytkowania sprzętu.
Jeśli chodzi o niedogrzewanie, to po odpaleniu chwyć węża wchodzącego na górę chłodnicy. Jeśli chwilę po odpaleniu robi się ciepły, to znaczy że termostat nie domyka i cały czas masz otwarty obwód chłodzenia przez chłodnicę, a przelatujące podczas jazdy powietrze chłodzi ciecz chłodzącą. Może dlatego po zatrzymaniu wskazówka idzie do góry, bo nie ma powietrza odbierającego ciepło, a jak ruszysz, to już nie dogrzewa i wskazówka leci na dół.
_________________ "Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum