Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Motocykl nie pali w chłodne dni
Autor Wiadomość
rekin 

Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 9
Skąd: Biskupin
Wysłany: Pią Paź 25, 2013 10:38   

Hej świece jakie są to NGK DPR8EA9
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Paź 25, 2013 13:29   

To odpowiednie świece. Jeżeli podejrzewa się o winę świece, wówczas warto zmierzyć odstęp elektrod. Ten model akurat powinien mieć ustawiona przerwę, ale cholera wie.

PozdRR
_________________
Pucuś
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Paź 31, 2013 20:01   

A może ruszasz przepustnicą w trakcie zapalania? Gdy kręcisz ze ssaniem zostaw rączkę gazu w spokoju bo wyłączasz ssanie!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 11:52   

jak tam rekin? doszedłeś w czym problem?
u mnie niestety wyszedl podobny. palił od strzała i nagle przestał.
aku nowy i mocny jak wół, mogłem kręcić do zarżnięcia. Paliwo szło, było je czuć.
Nawet na popych nie zapalił. Nie mogłem już dłużej gmerać, - świece? kable? cewka?
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:20   

krasus napisał/a:
jak tam rekin? doszedłeś w czym problem?
u mnie niestety wyszedl podobny. palił od strzała i nagle przestał.
aku nowy i mocny jak wół, mogłem kręcić do zarżnięcia. Paliwo szło, było je czuć.
Nawet na popych nie zapalił. Nie mogłem już dłużej gmerać, - świece? kable? cewka?


1. Czym jeździsz?
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 14:48   

no jak to czym ;)
the oNly True Vechicle ad 95
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 17:08   

krasus napisał/a:
........u mnie niestety wyszedl podobny. palił od strzała i nagle przestał.
aku nowy i mocny jak wół, mogłem kręcić do zarżnięcia. Paliwo szło, było je czuć.
Nawet na popych nie zapalił........


Przeleciałem wszystkie Twoje posty, które tu na forum "popełniłeś". Nowonaiwny w mechanice nie jesteś więc trudno Ci radzić tak na odległość. Sprawdzaj wszystko po kolei zaczynając od elektryki /iskra/, gaźnik no i bierz pod uwagę co raz "grubsze" przyczyny. Poszukaj też więcej na forum.
Takie gwałtowne kompletne zaprzestanie rozruchu na obydwu cylindrach /przy dobrej stronie elektrycznej/ w mojej praktyce było np. spowodowane uszkodzeniem rozrządu. Powodzenia!

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 17:27 ]
Tak mi się przypomniało: omiń pompę paliwa /zrób obejście/ - mimo, że jak piszesz podczas kręcenia śmierdzi paliwo.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 342
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 23:11   

No dziwne, żeby moto tak nagle odmówilo wspołpracy.
Pan Izydor ma racje zacznij od tych prostszych i tańszych rzeczy.

No gupie pytanie, ale czy masz kranik w pozycji otwartej?
Czy iskra na świecy jest i czy linki ssania są ok.

Zrozumiałem, że moto kręci rozrusznikiem jak dzikie, tak?

Czasem jest tak, że kręci wydawać by się mogło dobrze, aż do całkowitego rozładowania, ale ma zbyt mały prąd, żeby spowodować rozruch. Podmień akku z innego moto, podłącz kable, albo podładuj akku - tak na wszelki wypadek.

Takie nagłe uziemienie moto może też spowodować któryś czujnik - np od bocznej stopki.

Omiń też pompę - chociaż ona dawałaby o sobie znać wcześniej zanim uziemiłaby moto na amen.
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Lis 24, 2013 19:11   

Ja dzisiaj miałem taką samą przykrą niespodziankę.
Ostatnio na moto latałem jakiś miesiąc temu i nie było żadnych problemów. Dzisiaj chciałem trochę zagrzać moto, zatankować przed zimą. Schodzę do garażu, próbuję odpalić i dupa. Rozrusznik kręcił normalnie, aż aku padło, ładowanie nic nie zmieniło. Moto jak nie paliło tak nie pali. Nigdy takich problemów nie było. W zeszłym roku latałem nawet poniżej 5 stopni i było ok. Po zimie też nie było problemu z odpaleniem.
Próbowałem z ssaniem, bez, z ssaniem a później na połowę. Moto raz odpalił na chwilkę i zgasł i już więcej się nie udało odpalić. Nawet na podpiętym prostowniku do aku. Kranik oczywiście w pozycji ON. Stopkę składałem i rozkładałem, przełącznik również w pozycji ON.
Jutro sprawdzę czy świece nie są zalane i dają iskrę, spróbuje pominąć pompę, sprawdzę ssanie. Jakieś jeszcze pomysły?
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 08:10   

W sumie zapomniałem o najczęstszej przyczynie :) Jak tam pompa?
_________________
Pucuś
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 342
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 13:06   

Po dłuższym postoju ( u mnie po zimie na przykład) też potrafiłem rozładować akku i nie załapał.
Powód to odparowane paliwo z gaźnika. Potrzeba na prawde troche czasu, żeby moto zagadało. Winien tu jest chyba system odpowietrzenia komór pływakowych, albo coś w ten deseń.
Lekarstwem jest podpięcie pompy na krótko do akku przed próbami odpalenia. Pompa napompuje nam paliwko do gaziorów i wtedy łatwiej zapalić.
Spróbuj.
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 13:26   

u mnie już ok. nie było mnie na miejscu więc żeby moto nie stało w niewiadomym stanie wziął zaprzyjaźniony mechanik z sąsiedztwa na przejrzenie.
jego diagnoza - chochlik w elektryce i buszujące myszy :roll:
pali i gra ale muszę zmienić miejsce zimowania jak najszybciej :???:
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 14:07   

Dzisiaj miałem chwile czasu, więc odkręciłem jedną świecę i się okazało, że mimo tak długiego kręcenia była suchutka. Więc zabrałem się za pompę. Rozkręciłem obudowę ale nic nie było przypalone, czarne ani nic podobnego. Zakręciłem rozrusznikiem i moto odpaliło i zgasło. Za drugim razem już odpaliło normalnie. Obstawiam, że pompa niedomaga bo bardzo iskrzy jak moto sobie pracuje na wolnych obrotach. Trzeba ją wymienić czy wystarczy przeczyścić styki i powinno być ok?
Dzięki za podpowiedzi ;)
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
buu-84 

Pomógł: 8 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 311
Skąd: warmia
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 16:23   

mayor92 napisał/a:
Trzeba ją wymienić czy wystarczy przeczyścić styki i powinno być ok?
najlepiej zregenerować czyli kupić zestaw naprawczy coś w tym stylu http://allegro.pl/pompa-p...3676417477.html i dodatkowo założyć przekaźnik zapobiegający iskrzeniu styków (gdzieś na forum były namiary na firmę co takie robi).
Drugie rozwiązanie to kupić akcesoryjną pompę paliwa, ja prawdopodobnie będę wymieniał na pompę FACET 40104 lub 60104
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 16:24   

Są zestawy naprawcze... Można tez zamontować pompę by Andrut, lub jeździć bez ;)
_________________
Pucuś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12