Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Paź 25, 2013 13:29
To odpowiednie świece. Jeżeli podejrzewa się o winę świece, wówczas warto zmierzyć odstęp elektrod. Ten model akurat powinien mieć ustawiona przerwę, ale cholera wie.
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Paź 31, 2013 20:01
A może ruszasz przepustnicą w trakcie zapalania? Gdy kręcisz ze ssaniem zostaw rączkę gazu w spokoju bo wyłączasz ssanie!
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
jak tam rekin? doszedłeś w czym problem?
u mnie niestety wyszedl podobny. palił od strzała i nagle przestał.
aku nowy i mocny jak wół, mogłem kręcić do zarżnięcia. Paliwo szło, było je czuć.
Nawet na popych nie zapalił. Nie mogłem już dłużej gmerać, - świece? kable? cewka?
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:20
krasus napisał/a:
jak tam rekin? doszedłeś w czym problem?
u mnie niestety wyszedl podobny. palił od strzała i nagle przestał.
aku nowy i mocny jak wół, mogłem kręcić do zarżnięcia. Paliwo szło, było je czuć.
Nawet na popych nie zapalił. Nie mogłem już dłużej gmerać, - świece? kable? cewka?
1. Czym jeździsz?
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 17:08
krasus napisał/a:
........u mnie niestety wyszedl podobny. palił od strzała i nagle przestał.
aku nowy i mocny jak wół, mogłem kręcić do zarżnięcia. Paliwo szło, było je czuć.
Nawet na popych nie zapalił........
Przeleciałem wszystkie Twoje posty, które tu na forum "popełniłeś". Nowonaiwny w mechanice nie jesteś więc trudno Ci radzić tak na odległość. Sprawdzaj wszystko po kolei zaczynając od elektryki /iskra/, gaźnik no i bierz pod uwagę co raz "grubsze" przyczyny. Poszukaj też więcej na forum.
Takie gwałtowne kompletne zaprzestanie rozruchu na obydwu cylindrach /przy dobrej stronie elektrycznej/ w mojej praktyce było np. spowodowane uszkodzeniem rozrządu. Powodzenia!
[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 17:27 ]
Tak mi się przypomniało: omiń pompę paliwa /zrób obejście/ - mimo, że jak piszesz podczas kręcenia śmierdzi paliwo.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 342 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 23:11
No dziwne, żeby moto tak nagle odmówilo wspołpracy.
Pan Izydor ma racje zacznij od tych prostszych i tańszych rzeczy.
No gupie pytanie, ale czy masz kranik w pozycji otwartej?
Czy iskra na świecy jest i czy linki ssania są ok.
Zrozumiałem, że moto kręci rozrusznikiem jak dzikie, tak?
Czasem jest tak, że kręci wydawać by się mogło dobrze, aż do całkowitego rozładowania, ale ma zbyt mały prąd, żeby spowodować rozruch. Podmień akku z innego moto, podłącz kable, albo podładuj akku - tak na wszelki wypadek.
Takie nagłe uziemienie moto może też spowodować któryś czujnik - np od bocznej stopki.
Omiń też pompę - chociaż ona dawałaby o sobie znać wcześniej zanim uziemiłaby moto na amen.
Ja dzisiaj miałem taką samą przykrą niespodziankę.
Ostatnio na moto latałem jakiś miesiąc temu i nie było żadnych problemów. Dzisiaj chciałem trochę zagrzać moto, zatankować przed zimą. Schodzę do garażu, próbuję odpalić i dupa. Rozrusznik kręcił normalnie, aż aku padło, ładowanie nic nie zmieniło. Moto jak nie paliło tak nie pali. Nigdy takich problemów nie było. W zeszłym roku latałem nawet poniżej 5 stopni i było ok. Po zimie też nie było problemu z odpaleniem.
Próbowałem z ssaniem, bez, z ssaniem a później na połowę. Moto raz odpalił na chwilkę i zgasł i już więcej się nie udało odpalić. Nawet na podpiętym prostowniku do aku. Kranik oczywiście w pozycji ON. Stopkę składałem i rozkładałem, przełącznik również w pozycji ON.
Jutro sprawdzę czy świece nie są zalane i dają iskrę, spróbuje pominąć pompę, sprawdzę ssanie. Jakieś jeszcze pomysły?
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 342 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 13:06
Po dłuższym postoju ( u mnie po zimie na przykład) też potrafiłem rozładować akku i nie załapał.
Powód to odparowane paliwo z gaźnika. Potrzeba na prawde troche czasu, żeby moto zagadało. Winien tu jest chyba system odpowietrzenia komór pływakowych, albo coś w ten deseń.
Lekarstwem jest podpięcie pompy na krótko do akku przed próbami odpalenia. Pompa napompuje nam paliwko do gaziorów i wtedy łatwiej zapalić.
Spróbuj.
u mnie już ok. nie było mnie na miejscu więc żeby moto nie stało w niewiadomym stanie wziął zaprzyjaźniony mechanik z sąsiedztwa na przejrzenie.
jego diagnoza - chochlik w elektryce i buszujące myszy
pali i gra ale muszę zmienić miejsce zimowania jak najszybciej
Dzisiaj miałem chwile czasu, więc odkręciłem jedną świecę i się okazało, że mimo tak długiego kręcenia była suchutka. Więc zabrałem się za pompę. Rozkręciłem obudowę ale nic nie było przypalone, czarne ani nic podobnego. Zakręciłem rozrusznikiem i moto odpaliło i zgasło. Za drugim razem już odpaliło normalnie. Obstawiam, że pompa niedomaga bo bardzo iskrzy jak moto sobie pracuje na wolnych obrotach. Trzeba ją wymienić czy wystarczy przeczyścić styki i powinno być ok?
Dzięki za podpowiedzi
Trzeba ją wymienić czy wystarczy przeczyścić styki i powinno być ok?
najlepiej zregenerować czyli kupić zestaw naprawczy coś w tym stylu http://allegro.pl/pompa-p...3676417477.html i dodatkowo założyć przekaźnik zapobiegający iskrzeniu styków (gdzieś na forum były namiary na firmę co takie robi).
Drugie rozwiązanie to kupić akcesoryjną pompę paliwa, ja prawdopodobnie będę wymieniał na pompę FACET 40104 lub 60104
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum