Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Czy ktos z kolegow posiada homologacje devilki?
Autor Wiadomość
goliat 

Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 20:25   Czy ktos z kolegow posiada homologacje devilki?

Wlasnie wrocilem z przegladu tech. Jako, ze koledzy nudzili sie przetrzepali mnie dokumentnie :mrgreen:
Rozpoczeli od mierzenia halasu. Okazuje sie, ze pomimo orginalnego tlumika nie spelniam PL norm :neutral: nawet na wolnych obrotach, nie wspominajac o wyzszych..
Hamulce rowniez nie spelniaja PL norm. Fakt, bardziej skupialem sie nad balansem moto niz dociazeniem z uwagi na bliskosc kanalu :mrgreen: ale...
Przeglad zaliczony i podbity :mrgreen: , ale koles stwierdzi, ze nie powinien mi podbic chyba, ze w homologacji sa inne wartosci.
_________________
Honda NT 650V Deauville - 1999r.
SHL M11 '67r
 
 
RadRas 
Premium User
nc 700x


Wiek: 48
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 107
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 21:14   

goliat, Gdzieś ty pojechał na ten przegląd robiłem już 3 i to w 2 rożnych punktach i nie spotkałem się z takim traktowaniem ...ani takimi pytaniami
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 23:09   

Może panowie zwyczajnie na jakiś suplement liczyli, a kolega w swojej nieprzeniknionej uczciwości nie rozkminił intencji? :P
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
goliat 

Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 05:06   

RadRas napisał/a:
goliat, Gdzieś ty pojechał na ten przegląd robiłem już 3 i to w 2 rożnych punktach i nie spotkałem się z takim traktowaniem ...ani takimi pytaniami

W Przezmierowie, tuz za gielda samochodowa. Czy kiedykolwiek mierzyli Tobie dB ? Moja devilka na wolnych obrotach przekracza PL norme o 2 dB :mrgreen:

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 06:12 ]
Borys napisał/a:
Może panowie zwyczajnie na jakiś suplement liczyli, a kolega w swojej nieprzeniknionej uczciwości nie rozkminił intencji? :P

Fakt, na wstepie popelnilem blad nie dolaczylem zalacznika do dowodu rej. :mrgreen: Jesli chodzi o hamulce, to wlasnie na mnie testowali nowa przystawke do sprawdzania hamulcow w moto. Troche zabawy z tym bylo, gdzyz na wstepie wykazala zbyt duze opory toczenia :evil: Powodem bylo ocieranie boczne opon o to ustrojstwo :cool:
_________________
Honda NT 650V Deauville - 1999r.
SHL M11 '67r
 
 
gelorad 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 230
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 07:27   

goliat napisał/a:
na wstepie wykazala zbyt duze opory toczenia :evil: Powodem bylo ocieranie boczne opon o to ustrojstwo :cool:


Trzeba było ich poprosić o homologację tego ustrojstwa i świdectwo odbioru technicznego po zamontowaniu :mrgreen: :twisted:
_________________
NT650V Deauville, 2002
 
 
RadRas 
Premium User
nc 700x


Wiek: 48
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 107
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 08:34   

To goliat powinien coś dostać za beta testy :twisted:

A przy okazji jutro sprawdzimy która głośniejsza na otwarciu sezonu w Poznaniu.
 
 
sebatorun 
NT650V DEAUVILLE

Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 20:13   

Na tabliczce znamionowej tej na glowce ramy jest wybite 86 db. Zmierzylem w pracy z ciekawosci bo akurat mam miernik do pomiaru halasu. Orginalny tlumik deauville 2000 r na lunie 74 db przy 4000 tys/obr 82 db a przepisy mowia ...dla motocykli powyzej 125 cm3 dopuszczalna norma chalasu 96 db
 
 
goliat 

Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 20:20   

Zmierzono mi 98dB i ponad 100 przy 4tys obr. Moja jest z roku 99. Musze looknac jak to u mnie wyglada. Moze poprzedni wlasciciel nieco odciazyl wydech :twisted:
_________________
Honda NT 650V Deauville - 1999r.
SHL M11 '67r
 
 
grzybol 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 306
Skąd: piotrków
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 21:06   

goliat, a może masz nieszczelności wydechu na kolektorach, albo może nawet zżarty tłumik od rudej ?
Na tym śmiesznym Uwaga Pirat widziałem wielką obławę policjantów w warszawie. Zatrzymują jakąś nową yamaszkę, nie wiem zupełnie co to za model. Półroczny sport. No i szukają, szukają.. Światła- są. Hm, olej nie wycieka. No to hałas, kurde w normie na wolnych, a na 8 tys. obr. silnika mu sprawdzali to miał 96,4 dB. Gliniarz już kręci nosem. Drugi woła, Ty Jerzyk spójrz no tutaj, ta opona mi się nie podoba. No i panowie policjanci wzrokowo stwierdzili, że opona jest zużyta (nie używali miernika grubości oczywiście) i z uśmiechem na twarzy w kierunku kamery, zabrali dowód. A motocykl miał odjechać lawetą, bo jechać już nie wolno, ani nawet pchać ponoć. Po drodze nie przecież, a po chodniku też zabronione.. I kooopa..
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
 
goliat 

Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 21:12   

Mierzy sie na wolnych i przy 4000 tys obrotow. Kolektory szczelne na 100%
_________________
Honda NT 650V Deauville - 1999r.
SHL M11 '67r
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 21:39   

Może już nieco wypadłem z biegłości w przepisach, ale jakoś sobie nie przypominam przykazania, które zabraniałoby mi pchać motocykl poboczem drogi czy nawet chodnikiem.. Rower mogę pchać, motorower chyba też, to i motocykl raczej... O taczce czy hulajnodze nawet nie wspomnę...
Widziałem ten odcinek, żałosne co Panowie niebiescy ze stołecznej wyprawiali. Wmawiali gościowi, że motocykl używany więc tłumiki się zużyły :) . Sprzęt jak igła, a tu takie jaja...
Z tym pomiarem hałasu, to też czytałem, że zależy gdzie się mierzy. Inny wynik wyjdzie w łąkowym plenerze, a inny w sąsiedztwie samochodów czy między ścianami bloków....
Czekam na zamówione DB-killery do Tomkowego tłumika do beemy, bo bez nich wydech jest bardzo wulgarny. Ciekaw jestem, czy z tymi dodatkami będzie on spełniał jakieś normy :P ...
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 21:51   

grzybol napisał/a:
A motocykl miał odjechać lawetą, bo jechać już nie wolno, ani nawet pchać ponoć. Po drodze nie przecież, a po chodniku też zabronione.. I kooopa..


Panie głupoty Pan piszesz. :twisted:

Kodeks drogowy.
Dział I, artykuł 2
pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 21:57 ]
Aaaaa i jeszcze pomiar głośności.

Dz. U. nr 227 poz. 2250 załącznik 3


§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5 000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50% prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 23:34   

Michał jak zwykle konkretami sadzi! Ciężko Cię zagiąć kolego :) .
Czyli mam rozumieć, że jeśli moja Balbinka osiąga w potach te 80 koników przy 6750obr/min, to pomiar hałasu ma nastąpić przy 3375obr/min? Dobrze rozumuję?
Faktem jest, że przy tych obrotach maszyna leci już ponad setkę, a oryginalnego wydechu wcale nie słychać (zagłusza go huk rozdzieranego germańsko-aerodynamicznym kształtem powietrza :) ).
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
goliat 

Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Kwi 21, 2012 07:38   

Na ramie jest 89dB przy 3875 obr/min.
_________________
Honda NT 650V Deauville - 1999r.
SHL M11 '67r
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 21, 2012 20:04   

Borys napisał/a:
Czyli mam rozumieć, że jeśli moja Balbinka osiąga w potach te 80 koników przy 6750obr/min, to pomiar hałasu ma nastąpić przy 3375obr/min? Dobrze rozumuję?


No chyba na to wychodzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11