Wysłany: Nie Lis 24, 2024 19:00 Dwa pytania - o pompe paliwa i oponę/felgę
Witam Was Szanowni Motocykliści! Tym razem dwa szybkie pytanka: Jak działa pompa paliwa w Hondzie NTV 650 RC33, bo nie do końca mogę znaleźć jakieś konkretne wyjaśnienia. W swoim motocyklu zauważyłem tylko że po odpaleniu widać jak paliwo sie "gotuje" w filtrze paliwa, a pompe zarówno słychać jak i czuć takie pulsowanie jak się jej dotknie. A pytanie drugie to: Z jakiego powodu ucieka mi powietrze w tylnej oponie przy samym rancie felgi a wręcz spod tego rantu - psikałem wodą z mydłem po całej oponie żeby sprawdzić gdzie jest dziura a tu taka kaszana, że ucieka akurat spod rantu (pokazały się tu bańki powietrza). Dodam tylko że opony napewno wymienie praktycznie zaraz, bo te są stare i spękane, a chciałem tylko wypróbować tzw. "tire plug" no ale niestety w takim miejscu nie da rady i pozostaje tylko wymiana na nową oponę. Mam nadzieje że to nie felga jest uszkodzona, mogłaby w ogóle być na tyle uszkodzona żeby puszczało powietrze rantem?
_________________ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
Jak działa pompa paliwa w Hondzie NTV 650 RC33, bo nie do końca mogę znaleźć jakieś konkretne wyjaśnienia.
Pompa jak to pompa, pompuje paliwo, ale generuje pulsacyjnie, aż osiągnie zadane ciśnienie, a kiedy je osiągnie przestaje cykać, jak ciśnienie spadnie to ponownie je uzupełnia. Paliwo w filtrze będzie "buzowało" bo ciągle pracuje.
DJ_Cybant napisał/a:
A pytanie drugie to: Z jakiego powodu ucieka mi powietrze w tylnej oponie przy samym rancie felgi a wręcz spod tego rantu - psikałem wodą z mydłem po całej oponie żeby sprawdzić gdzie jest dziura a tu taka kaszana, że ucieka akurat spod rantu (pokazały się tu bańki powietrza). Dodam tylko że opony napewno wymienie praktycznie zaraz, bo te są stare i spękane, a chciałem tylko wypróbować tzw. "tire plug" no ale niestety w takim miejscu nie da rady i pozostaje tylko wymiana na nową oponę. Mam nadzieje że to nie felga jest uszkodzona, mogłaby w ogóle być na tyle uszkodzona żeby puszczało powietrze rantem?
Może niewłaściwy montaż? Uszkodzona opona przy montażu lub fabryczna wada. Podjedź do wulkanizatora i niech ją zdejmie i ponownie założy. Ostatecznie może być uszkodzona felga (zgięta, pęknięta)
_________________ Pozdrawiam
tAboon
Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-'24) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
Myślę, że przy wymianie opony sprawa się wyjaśni.
Spotykałem się, z głębokimi rysami po łyżkach, paprochami starej gumy pod stopką opony, które powodowały puszczanie powietrza.
Warto przed zdjęciem kapcia zaznaczać to nieszczelne miejsce, i na oponie i na feldze. Przy okazji wymień też wentyl na nowy.
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
No i super, dzięki za podpowiedzi. Udało mi sie lekko podważyć oponę bez powietrza i na rancie widać było coś co przypominało zaschniętą żywicę. Opony i tak zamawiam lada moment, to tylko zaznacze na feldze gdzie popuszcza i będzie dobrze. Jeszcze raz dzięki.
_________________ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1782 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Lis 25, 2024 17:02
Z oponami się nie śpiesz. Na wiosnę może kupisz "świeższe"
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Może od razu wykorzystam ten post żeby nie robić nowego i zapytam jeszcze o to, jak dział ssanie w tym gaźniku? Troszke sie mu przyjrzałem jak wymieniłem króciec ssący bo stary był pęknięty no i wg moich ustaleń to linki ssania ciągną za takie 2 małe jakby przepustniczki z iglicą przez co dostaje dodatkowe paliwo i dlatego lepiej pali na zimno. Nie wiem czy tak ma byc, ze jak włączę ssanie to owszem pali doslownie z pół obrotu i to w temperaturze bliskiej 0 stopni co mnie bardzo cieszy, natomiast obroty są cały czas jakby jałowe ok. 1500RPM i dopiero jak dodam gazu manetką to wzrastają - jak puszcze znów spadają a czasem nawet tak nisko że prawie gaśnie. Za przykład tego jak moim zdaniem powinno działać ssanie, podam Bandita 600 brata, gdzie jak sie włączy ssanie to bez gazu sam odpala i obroty wynoszą ok. 4000RPM a potem sie powoli zdejmune dźwignie ssania aż do osiagniecia jakichs 2000 aż sie troche zagrzeje. Dodam że w moim gazniku w NTV jest pewien problem, mianowicie ta przepustniczka z lewej strony czyli chyba od tylnego cylindra jest zapieczona i linka ssania sie wyjęła, toteż nie mam ssania na jednym cylindrze. Będę to próbował chyba jakoś wyciągnąć ale nie mam pojecia jak do tego podejść.
_________________ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum