Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dwa pytania - o pompe paliwa i oponę/felgę
Autor Wiadomość
DJ_Cybant 
Początkujący

Dołączył: 06 Lis 2024
Posty: 8
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Nie Lis 24, 2024 19:00   Dwa pytania - o pompe paliwa i oponę/felgę

Witam Was Szanowni Motocykliści! Tym razem dwa szybkie pytanka: Jak działa pompa paliwa w Hondzie NTV 650 RC33, bo nie do końca mogę znaleźć jakieś konkretne wyjaśnienia. W swoim motocyklu zauważyłem tylko że po odpaleniu widać jak paliwo sie "gotuje" w filtrze paliwa, a pompe zarówno słychać jak i czuć takie pulsowanie jak się jej dotknie. A pytanie drugie to: Z jakiego powodu ucieka mi powietrze w tylnej oponie przy samym rancie felgi a wręcz spod tego rantu - psikałem wodą z mydłem po całej oponie żeby sprawdzić gdzie jest dziura a tu taka kaszana, że ucieka akurat spod rantu (pokazały się tu bańki powietrza). Dodam tylko że opony napewno wymienie praktycznie zaraz, bo te są stare i spękane, a chciałem tylko wypróbować tzw. "tire plug" no ale niestety w takim miejscu nie da rady i pozostaje tylko wymiana na nową oponę. Mam nadzieje że to nie felga jest uszkodzona, mogłaby w ogóle być na tyle uszkodzona żeby puszczało powietrze rantem?
_________________
Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
 
 
tAboon 
..::tAboon::..


Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia // Kielce
Wysłany: Pon Lis 25, 2024 06:52   

DJ_Cybant napisał/a:
Jak działa pompa paliwa w Hondzie NTV 650 RC33, bo nie do końca mogę znaleźć jakieś konkretne wyjaśnienia.
Pompa jak to pompa, pompuje paliwo, ale generuje pulsacyjnie, aż osiągnie zadane ciśnienie, a kiedy je osiągnie przestaje cykać, jak ciśnienie spadnie to ponownie je uzupełnia. Paliwo w filtrze będzie "buzowało" bo ciągle pracuje.

DJ_Cybant napisał/a:
A pytanie drugie to: Z jakiego powodu ucieka mi powietrze w tylnej oponie przy samym rancie felgi a wręcz spod tego rantu - psikałem wodą z mydłem po całej oponie żeby sprawdzić gdzie jest dziura a tu taka kaszana, że ucieka akurat spod rantu (pokazały się tu bańki powietrza). Dodam tylko że opony napewno wymienie praktycznie zaraz, bo te są stare i spękane, a chciałem tylko wypróbować tzw. "tire plug" no ale niestety w takim miejscu nie da rady i pozostaje tylko wymiana na nową oponę. Mam nadzieje że to nie felga jest uszkodzona, mogłaby w ogóle być na tyle uszkodzona żeby puszczało powietrze rantem?
Może niewłaściwy montaż? Uszkodzona opona przy montażu lub fabryczna wada. Podjedź do wulkanizatora i niech ją zdejmie i ponownie założy. Ostatecznie może być uszkodzona felga (zgięta, pęknięta)
_________________
Pozdrawiam
tAboon

Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-'24) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 49 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 818
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pon Lis 25, 2024 11:22   

Myślę, że przy wymianie opony sprawa się wyjaśni.
Spotykałem się, z głębokimi rysami po łyżkach, paprochami starej gumy pod stopką opony, które powodowały puszczanie powietrza.
Warto przed zdjęciem kapcia zaznaczać to nieszczelne miejsce, i na oponie i na feldze. Przy okazji wymień też wentyl na nowy. :smile:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
DJ_Cybant 
Początkujący

Dołączył: 06 Lis 2024
Posty: 8
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Pon Lis 25, 2024 13:19   

No i super, dzięki za podpowiedzi. Udało mi sie lekko podważyć oponę bez powietrza i na rancie widać było coś co przypominało zaschniętą żywicę. Opony i tak zamawiam lada moment, to tylko zaznacze na feldze gdzie popuszcza i będzie dobrze. Jeszcze raz dzięki.
_________________
Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Lis 25, 2024 17:02   

Z oponami się nie śpiesz. Na wiosnę może kupisz "świeższe" :wink:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
DJ_Cybant 
Początkujący

Dołączył: 06 Lis 2024
Posty: 8
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Wczoraj 13:59   

Może od razu wykorzystam ten post żeby nie robić nowego i zapytam jeszcze o to, jak dział ssanie w tym gaźniku? Troszke sie mu przyjrzałem jak wymieniłem króciec ssący bo stary był pęknięty no i wg moich ustaleń to linki ssania ciągną za takie 2 małe jakby przepustniczki z iglicą przez co dostaje dodatkowe paliwo i dlatego lepiej pali na zimno. Nie wiem czy tak ma byc, ze jak włączę ssanie to owszem pali doslownie z pół obrotu i to w temperaturze bliskiej 0 stopni co mnie bardzo cieszy, natomiast obroty są cały czas jakby jałowe ok. 1500RPM i dopiero jak dodam gazu manetką to wzrastają - jak puszcze znów spadają a czasem nawet tak nisko że prawie gaśnie. Za przykład tego jak moim zdaniem powinno działać ssanie, podam Bandita 600 brata, gdzie jak sie włączy ssanie to bez gazu sam odpala i obroty wynoszą ok. 4000RPM a potem sie powoli zdejmune dźwignie ssania aż do osiagniecia jakichs 2000 aż sie troche zagrzeje. Dodam że w moim gazniku w NTV jest pewien problem, mianowicie ta przepustniczka z lewej strony czyli chyba od tylnego cylindra jest zapieczona i linka ssania sie wyjęła, toteż nie mam ssania na jednym cylindrze. Będę to próbował chyba jakoś wyciągnąć ale nie mam pojecia jak do tego podejść.
_________________
Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
 
 
Brt 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1147
Skąd: Warszawa-Zachód
Wysłany: Wczoraj 21:41   

DJ_Cybant napisał/a:
Może od razu wykorzystam ten post żeby nie robić nowego i zapytam jeszcze o to, jak dział ssanie w tym gaźniku?

Nie rób tak!
Jeden temat jedna sprawa...
Potem nikt nic nie może znaleźć!

Poszukaj czy temat był na forum i tam się dopisz!
_________________
Więcej szczęścia, niż rozumu...

Zapraszam do Grupy warszawskiej!
Zasady jazdy w Grupie
 
 
DJ_Cybant 
Początkujący

Dołączył: 06 Lis 2024
Posty: 8
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Wczoraj 23:46   

Jasne!
_________________
Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13