Wysłany: Pon Lip 30, 2018 18:35 Pisk / piszczenie z dołu silnika na wolnych obrotach
Witam wszystkich po długiej przerwie.
Nareszcie doprowadziłem NTV do stanu, w którym można podróżować i wybrałem się na wycieczkę. No i co.. no i mam wrażenie, że trochę bardziej niż wcześniej się grzeje (jednak to odczucie subiektywne - wskaźnik w czasie jazdy na 1/4 skali a przy postoju ciut ponad połowę aż do włączenia wentylatora - czyli niby w porządku).
Na trasie było gorąco, a w jednym miasteczku musiałem czekać aż ciężarówka wykręci, około 5 minut, miałem ciut za wysoko ustawione obroty i wtedy temperatura poszybowała do 3/4 skali ale włączył się wentylator i w sumie zaraz mogłem już odjechać, po drodze wróciło do normy. Zatrzymałem się, żeby obniżyć obroty. Po obniżeniu na wolnych zaczęło coś piszczeć z dołu silnika. Mam wrażenie, że z okolic pompy wody, ale pewien nie jestem do końca. Bardziej słychać od strony pompy. Wszystkie próby z wciskaniem sprzęgła i wrzucaniem biegów nic nie zmieniły, pisk na wolnych obrotach jest niezależnie od biegu i sprzęgła.
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Ma ktoś pomysł? Olej nowy, płyn chłodniczy jest.
Poniżej filmiki z dźwiękiem.
Piszczenie film 1 Piszczenie film 2
Z góry dzięki!
_________________ Odmierzam asfaltem godziny, a asfalt godzinami mierzę.
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 31, 2018 07:47
Wg. mnie jest to dźwięk łożyska lub uszczelniacza pompy.
Wydaje mi się, że masz ewidentnie za wolne obroty. Pisk znika przy ciut wyższych obrotach ustawionych na poziomie zalecanych 1100-1200 obr./min.
Wg. mnie jest to dźwięk łożyska lub uszczelniacza pompy.
Wydaje mi się, że masz ewidentnie za wolne obroty. Pisk znika przy ciut wyższych obrotach ustawionych na poziomie zalecanych 1100-1200 obr./min.
Pozdrawiam,
Dzięki serdeczne za podpowiedź,
dziś właśnie lecę do sklepu po nową uszczelkę, wymienię płyn chłodniczy bo już ma ze 2-3 lata a moto stało długo, zajrzę do tej pompy co tam słychać i kiedy.
Obroty mogą być za nisko ustawione, pisku w ogóle nie było gdy były na około 1200 obr./min.
_________________ Odmierzam asfaltem godziny, a asfalt godzinami mierzę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum