Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pisk / piszczenie z dołu silnika na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
miguś 


Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 210
Skąd: SW / TLW
Wysłany: Pon Lip 30, 2018 18:35   Pisk / piszczenie z dołu silnika na wolnych obrotach

Witam wszystkich po długiej przerwie.

Nareszcie doprowadziłem NTV do stanu, w którym można podróżować i wybrałem się na wycieczkę. No i co.. no i mam wrażenie, że trochę bardziej niż wcześniej się grzeje (jednak to odczucie subiektywne - wskaźnik w czasie jazdy na 1/4 skali a przy postoju ciut ponad połowę aż do włączenia wentylatora - czyli niby w porządku).
Na trasie było gorąco, a w jednym miasteczku musiałem czekać aż ciężarówka wykręci, około 5 minut, miałem ciut za wysoko ustawione obroty i wtedy temperatura poszybowała do 3/4 skali ale włączył się wentylator i w sumie zaraz mogłem już odjechać, po drodze wróciło do normy. Zatrzymałem się, żeby obniżyć obroty. Po obniżeniu na wolnych zaczęło coś piszczeć z dołu silnika. Mam wrażenie, że z okolic pompy wody, ale pewien nie jestem do końca. Bardziej słychać od strony pompy. Wszystkie próby z wciskaniem sprzęgła i wrzucaniem biegów nic nie zmieniły, pisk na wolnych obrotach jest niezależnie od biegu i sprzęgła.
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Ma ktoś pomysł? Olej nowy, płyn chłodniczy jest.
Poniżej filmiki z dźwiękiem.
Piszczenie film 1
Piszczenie film 2

Z góry dzięki!
_________________
Odmierzam asfaltem godziny, a asfalt godzinami mierzę.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 62
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 758
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 31, 2018 07:47   

Wg. mnie jest to dźwięk łożyska lub uszczelniacza pompy.
Wydaje mi się, że masz ewidentnie za wolne obroty. Pisk znika przy ciut wyższych obrotach ustawionych na poziomie zalecanych 1100-1200 obr./min.


Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
miguś 


Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 210
Skąd: SW / TLW
Wysłany: Wto Lip 31, 2018 09:01   

PSzydlowski napisał/a:
Wg. mnie jest to dźwięk łożyska lub uszczelniacza pompy.
Wydaje mi się, że masz ewidentnie za wolne obroty. Pisk znika przy ciut wyższych obrotach ustawionych na poziomie zalecanych 1100-1200 obr./min.


Pozdrawiam,


Dzięki serdeczne za podpowiedź,
dziś właśnie lecę do sklepu po nową uszczelkę, wymienię płyn chłodniczy bo już ma ze 2-3 lata a moto stało długo, zajrzę do tej pompy co tam słychać i kiedy.
Obroty mogą być za nisko ustawione, pisku w ogóle nie było gdy były na około 1200 obr./min.
_________________
Odmierzam asfaltem godziny, a asfalt godzinami mierzę.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 62
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 758
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 31, 2018 09:03   

Podnieś tylko obroty a z wymianą płynu poczekaj do zimowania moto.
Szkoda pogody na naprawy ;)
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Lip 31, 2018 09:07   

PSzydlowski dobrze mówi
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
miguś 


Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 210
Skąd: SW / TLW
Wysłany: Wto Lip 31, 2018 09:13   

Nawet nie wiesz jak poprawiłeś mi humor tą wieścią, że to nic strasznego :)
Dzięki wielkie!!
_________________
Odmierzam asfaltem godziny, a asfalt godzinami mierzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11