Wysłany: Czw Sty 05, 2017 22:08 Problem z łańcuchem
Witam,
właśnie kupiłem mój pierwszy motocykl ( Bros 400 z 89 roku)
Honda jest w całkiem dobrym stanie, ale podczas czyszczenia łańcucha zauważyłem, że jedno ogniwo nie łamie się tylko jest zapieczone i po wyjściu z zębatki tworzy takie małe załamanie. Zębatka przód i tył jest ok, luzu też nie ma. Czy to się kwalifikuje na wymianę łańcucha, czy można z tym jeździć?
P.S.
Wczoraj popsikałem WD40, ale nic na razie nie dało
Możesz sam łańcuch ale tylko wtedy gdy zębatki nie są mocno zużyte. Bo jak będziesz miał zużyte zębatki to łańcuch będzie źle współpracował i może przeskakiwać na zębach co nie jest wskazane. Zrób fotki i wstaw to będzie łatwiej oceniać.
ambikombiwar
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 26 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sty 06, 2017 05:39
w rowerze taka przypadlosc eliminuje sie lapiac lancuch po dwoch stronach zaciecia i wyginajac obie w obie strony, zeby zrobic troche luzu na ogniwie. podczas zakuwania lacucha dzieje sie tak bardzo czesto. byc moze w tamtym miejsu miales zakuwany lancuch. w kazdym badz razie rower to nie motor.
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Sty 06, 2017 09:20
Zacznij od tego żeby poluzować łańcuch i wykonać porządny serwis. Wyczyść łańcuch i postaraj się go rozruszać. Czasami jest to tylko kwestia syfu. Jeżeli to nie pomoże to upewnij się że nie jest to ogniwo łączące. Możliwe że ktoś zbyt mocno zacisnął i tyle. Jeżeli tak to roznituj, kup ogniwo adekwatne do łańcucha i zakuj. Jeżeli nie będzie to ogniwo łączące to zamiast wymieniać sam łańcuch wymień kompletny napęd. Wierz mi że te sto parę złotych bardzo rzadko okazuje się oszczędnością.
A ja łańcuch sprawdzam tak..... na tylnej zębatce na wysokości osi koła czyli na środku zębatki łapię go i jeśli da się go odciągnąć od zębatki to do wymiany..
Dafr, jak dla mnie to na tych zębach jeszcze sporo polatasz. Co do łańcuch to Killu podsunął bardzo dobrą radę, jeśli to nie pomoże, to wymień na nowy i hulaj dusza.
Tak, tylko łańcuch. Zębatki na oko i odległość wyglądają jeszcze zdrowo. Niestety w wyborze to raczej nie pomogę. Co prawda mam jeszcze motorower z napędem łańcuchowym, ale to sprzęt chiński i zupełnie inna bajka. Osobiście kupiłem kiedyś do niego łańcuch maszynowy - angielski, bo te oferowane w sklepach z częściami motocyklowymi są, jak ja to mówię, zrobione ze stopu plastiku, gumy i złomu z puszek po konserwach.
Szyszkowiecki, jak masz w chinolu łańcuch 428, to pasuje do nich łańcuch rolkowy 08B. ja do swojego Rometa K125 kupowałem w rolniczym na metry za grosze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum