Wysłany: Nie Lip 31, 2016 21:17 gaśnie na wolnych jak się rozgrzeje
Witam,
Mam NTV z 2007 roku i ostatnio zauważyłem, że po rozgrzaniu silnika nie trzyma wolnych obrotów. Potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Przy zimnym silniku wszystko ok. a po rozgrzaniu wolne obroty są bardzo niskie i motocykl gaśnie. Jak odpale i trzymam lekko odkręconą manetkę to wszystko jest ok. Czy można wyregulować wolne obroty? Czy gdzie indziej szukać przyczyny? Na jakimś anglojęzycznym forum wyczytałem, że w USA była jakaś akcja producenta wymiany fajek na świecach i w opis objawów był bardzo podobny, a w manualu po angielsku przy wolnych obrotach napisane "not adjustable" - czyli, że niby nie regulowane.
Pozdrawiam
Nie ustawiałem zaworów, ale świec i filtra powietrza też nie wymieniałem, więc zacznę od tego. Myślałem o ustawianiu zaworów, ale czy gdyby to były zawory to tylko na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku byłoby coś takiego, czy jakieś jeszcze objawy? wystarczy, że manetka jest delikatnie odkręcona tak ok 1000 obr/min i już pracuje ok.
ambikombiwar dobrze prawi. Prawidłowy luz zaworowy, to podstawa. Przy zbyt dużym luzie nic się wielkiego nie stanie, ale przy mniejszym niż nominalny wypalają się gniazda zaworów. W Twoim przypadku wygląda to na zbyt mały luz. W silnikach OHV (popychacze) luz podczas rozgrzewania się zwiększa, w OHC (łańcuszek rozrządu) - luz luz podczas rozgrzewania zmniejsza się.
Ja w swoich motórach przy podobnych objawach zaczynam najpierw od sprawdzenia luzu zaworowego, potem filtry i układ zapłonowy, na końcu gaźniki
Powodzenia. Daj znać po wszystkim jak będzie cacy
czemu tak dziwnie rozróżniłeś OHC od OHV? przecież zarówno jeden i drugi ma popychacze i jeden i drugi może mieć łańcuch rozrządu. OHC i OHV to tylko miejsce pracy wałka rozrządu, a jego napęd to sprawa niezależna i robi się tak, aby było wygodnie, czyli z reguły OHV napędza łańcuchem, a OHC paskiem.
Ja bym dodał odwrotnie, że przy zbyt dużym luzie, wyklepują się miejsca styku popychacza, a przy zbyt małym wycierają się. Typowym objawem jest mocne osłabnięcie silnika w każdym zakresie obrotów, ale na biegu jałowym jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy silnik jest najsłabszy i niewielkie osłabienie powoduje właśnie już zbyt niskie obroty i gaśnięcie.
Na wyższych obrotach, jak poleje się paliwa to wszystko będzie chodzić - nawet jak wlejesz benzyny ze szklanki.
Kiedyś w sekwencyjnym wtrysku dorabiałem instalację elektryczną i wpiąłem wtryskiwacze na stałe otwarte - czyli wleciało tyle paliwa ile dała radę pompować elektryczna pompa. Silnik odpalił i nawet chodził, ale tylko w zakresie 2500-8000 obr./min z uchyloną bądź otwartą przepustnicą.
Dlatego Wojtas - powinieneś do tego zajrzeć możliwie najszybciej - dla spokojności.
Źle to ująłem. Chodziło mi o laski popychaczy. Tak w OHV wałek rozrządu znajduje się w samym silniku (w bloku). W OHC wałek umieszczony jest w głowicy, napędzany łańcuszkiem lub pasem. Ciekawostką jest Kawasaki W800, którego rozrząd napędzany jest wałkiem królewskim
Najważniejsze, to sprawdzić luz zaworów, a potem bawić się w resztę wymian i regulacji.
Byłem dziś u kumpla i już się wstępnie umówiłem na luz zaworowy, nie był pewien tylko czy będą płytki, czy regulacja śrubami. Szukałem na necie i wydaje mi się, że jest regulacja śrubą, ale pewny nie jestem. Może ktoś robił i wie?
Jak dobrze pamiętam to:
OHV - over head valve - czyli zawory mamy u góry ( a wałek poniżej )
OHC - over head camshaft - wałek rozrządu u góry głowicy ( nie mamy popychaczy )
Co ile ten luz regulujemy?
Po jakim przebiegu świece i filtr powietrza należy wymienić?
Regulacja luzu zaworów i wymiana świec co 12 tys. km. Wymiana filtra powietrza co 18 tys. lub jak jeździsz w środowisku o większym zapyleniu, to częściej.
Pomógł: 23 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1437 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 08:36
Wojtas napisał/a:
OHC - over head camshaft - wałek rozrządu u góry głowicy ( nie mamy popychaczy )
To co otwiera zawory i gdzie reguluje się luz?
Z tego, co pamiętam, to w NTV co 12 tyś. powinno się pokręcić śrubkami. Ja filtr powietrza wymieniam co drugą wymianę oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum