Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
problem z luzem
Autor Wiadomość
marmat11 
marmat11

Wiek: 59
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 07:16   problem z luzem

Mam pytanie do kolegów, problem włączeniu luzu biegu jałowego jak się rozgrzeje silnik,jak go wyłączę jest ok bez problemów natomiast na chodzącym silniku nie trafia w luz tylko przeskakuje na jedynkę lub do góry na dwójkę. Co to może być czy sprzęgło się kończy ale ma faktyczny przebieg niecałe 20000 tysi NT700v 2006r
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 09:17   

Jak dla mnie to sprawdź luz na lince sprzęgła. Może musisz odrobinę podregulować. Ewentualnie spróbuj wbijać luz na lekkim podbiciu obrotów. Ja wbijam luz jak motocykl się jeszcze minimalnie toczy.

W devi 700 przy przebiegu 50 tysi nie miałem problemu z luzem.

W każdym razie stawiam na rozregulowaną linkę :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1723
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 09:25   Re: problem z luzem

marmat11 napisał/a:
Mam pytanie do kolegów, problem włączeniu luzu biegu jałowego jak się rozgrzeje silnik,jak go wyłączę jest ok bez problemów natomiast na chodzącym silniku nie trafia w luz tylko przeskakuje na jedynkę lub do góry na dwójkę. Co to może być czy sprzęgło się kończy ale ma faktyczny przebieg niecałe 20000 tysi NT700v 2006r


W małym viaderku przez 1,5 roku się mordowałem z tym. W Devi raczej nie mam kłopotu - na razie :mrgreen:
Mechanik i wtajemniczeniu twierdzą, że jak olej się rozgrzeje "to nie ciągnie" - niezależnie co to ma oznaczać.
Prosty sposób, to dodaj troszkę gazu na delikatnym sprzęgle - ciut ciut- żeby wałki się zakręciły w skrzyni.
Wbijasz luz bez problemu.
Oczywiście troszkę trzeba potrenować i mieć wyczucie.
Dobre buty pomagają.
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
marmat11 
marmat11

Wiek: 59
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 09:57   

generalni jak dotaczam się do skrzyżowania redukuje biegi i moto się jeszcze toczy potrenuje,a z linką to w jakim sensie rozregulowana mam luz na klamce tak ok 1-cm
 
 
Aroon77 

Wiek: 47
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 25
Skąd: Boston/Kletnia
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 07:42   

Witam. Ja z tym walczyłem przez dwa lata, zmiana oleju trochę pomogła ale skończyło się na wymianie tarczek sprzęglowych. Regulacja linki nie pomagała. Po rozebraniu sprzęgła okazało się że tarcze mają limit serwisowy, przebieg to 55tys mil
_________________
jawa 50
junak m10
yamaha xj600n
nt700va
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 12:30   

U mnie inne moto ale były takie same objawy. Mój mechanik w ciemno zamówił nowe sprzęgło / tarcze/. Oczywiście jak zawsze miał skubany rację :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1723
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 16:28   

marmat11 napisał/a:
generalni jak dotaczam się do skrzyżowania redukuje biegi i moto się jeszcze toczy potrenuje,a z linką to w jakim sensie rozregulowana mam luz na klamce tak ok 1-cm


Aroon77 napisał/a:
Witam. Ja z tym walczyłem przez dwa lata, zmiana oleju trochę pomogła ale skończyło się na wymianie tarczek sprzęgłowych. Regulacja linki nie pomagała. Po rozebraniu sprzęgła okazało się że tarcze mają limit serwisowy, przebieg to 55tys mil


Podany przeze minie sposób jest jak cię złapie np czerwone. Zakładam, że nie redukujesz do luzu jak masz zielone. :wink:
Na manewrach też się przydaje.
Zawsze można wszystko w moto wymienić na nowe ale czy jest sens? Z tym problemem przejeździłem parę klilo i ten po mnie też przejeździ a jak się zacznie sprzęgło sypać na amen to się wymieni. :smile:
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
marmat11 
marmat11

Wiek: 59
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 11, 2018 06:38   

no tak chyba wygląda na sprzeglo a jakie byście polecili do 700ki
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Cze 11, 2018 17:44   

Najpierw zobacz co Ci padło.
Jeśli tarcze to firmy są różne. Sporo ludu poleca EBC.
A może Ci sprężyny tylko poszły.

Trzeba rozebrać i pomierzyć
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1356
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Pon Cze 11, 2018 20:43   

marmat11 napisał/a:
a jakie byście polecili do 700ki

Na ten rok zmieniłem sprzęgło rękami modzka, polecał i założył TRW. Sprzęgło to działa gładko, ale ma tendencje do sklejania się. Rano wystarczy przed odpaleniem wbić jedynkę i bujnąć motura do przodu i do tyłu z wciśniętym sprzęgłem. Podobno TRW jest mocne i dużo wytrzymuje. Sprężyny dociskowe zostały oryginały, mieszczą się w normie. Wszystko działa i sam się zdziwiłem gładkością działania w porównaniu do tego co było, to lepiej nie wspominać.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
Aroon77 

Wiek: 47
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 25
Skąd: Boston/Kletnia
Wysłany: Czw Cze 14, 2018 06:36   

Ja wymieniłem bo zaczęło się ślizgać, ale przedtem musiałem szukać luzu, najgorzej bylo w mieście od świateł do świateł, widząc czerwone ale jeszcze się tocząc szukałem luzu, na zimnym było ok ale 3-4 razy i d...a, aż się slizgneło raz, drugi przyszedł czas na nowe😁
_________________
jawa 50
junak m10
yamaha xj600n
nt700va
 
 
Polk 
Lech


Pomógł: 5 razy
Wiek: 56
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 256
Skąd: Grajewo BGR
Wysłany: Pon Lip 02, 2018 11:09   

Ciok napisał/a:
Prosty sposób, to dodaj troszkę gazu na delikatnym sprzęgle - ciut ciut- żeby wałki się zakręciły w skrzyni.
Wbijasz luz bez problemu.

Marmat, to nie sprzęgło. Ciok ma rację, inny motocyklista też mi to podpowiedział i wchodzi luz czy z 1 czy 2. Lekka przygazówka i pokazuje się zielone światełko luzu :) Potrenuj
_________________
Jawa 350 TS `88>Piaggo 50 Sfera>Honda 750 VFR `92> Devi RC 47 2000> Yamaha 900 XJ Div `97, Dniepr MT10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8