Wiek: 59 Dołączył: 04 Lis 2015 Posty: 25 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 07:16 problem z luzem
Mam pytanie do kolegów, problem włączeniu luzu biegu jałowego jak się rozgrzeje silnik,jak go wyłączę jest ok bez problemów natomiast na chodzącym silniku nie trafia w luz tylko przeskakuje na jedynkę lub do góry na dwójkę. Co to może być czy sprzęgło się kończy ale ma faktyczny przebieg niecałe 20000 tysi NT700v 2006r
Jak dla mnie to sprawdź luz na lince sprzęgła. Może musisz odrobinę podregulować. Ewentualnie spróbuj wbijać luz na lekkim podbiciu obrotów. Ja wbijam luz jak motocykl się jeszcze minimalnie toczy.
W devi 700 przy przebiegu 50 tysi nie miałem problemu z luzem.
Pomógł: 14 razy Wiek: 61 Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 1723 Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 09:25 Re: problem z luzem
marmat11 napisał/a:
Mam pytanie do kolegów, problem włączeniu luzu biegu jałowego jak się rozgrzeje silnik,jak go wyłączę jest ok bez problemów natomiast na chodzącym silniku nie trafia w luz tylko przeskakuje na jedynkę lub do góry na dwójkę. Co to może być czy sprzęgło się kończy ale ma faktyczny przebieg niecałe 20000 tysi NT700v 2006r
W małym viaderku przez 1,5 roku się mordowałem z tym. W Devi raczej nie mam kłopotu - na razie
Mechanik i wtajemniczeniu twierdzą, że jak olej się rozgrzeje "to nie ciągnie" - niezależnie co to ma oznaczać.
Prosty sposób, to dodaj troszkę gazu na delikatnym sprzęgle - ciut ciut- żeby wałki się zakręciły w skrzyni.
Wbijasz luz bez problemu.
Oczywiście troszkę trzeba potrenować i mieć wyczucie.
Dobre buty pomagają.
_________________ Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy. Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Wiek: 59 Dołączył: 04 Lis 2015 Posty: 25 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 08, 2018 09:57
generalni jak dotaczam się do skrzyżowania redukuje biegi i moto się jeszcze toczy potrenuje,a z linką to w jakim sensie rozregulowana mam luz na klamce tak ok 1-cm
Witam. Ja z tym walczyłem przez dwa lata, zmiana oleju trochę pomogła ale skończyło się na wymianie tarczek sprzęglowych. Regulacja linki nie pomagała. Po rozebraniu sprzęgła okazało się że tarcze mają limit serwisowy, przebieg to 55tys mil
_________________ jawa 50
junak m10
yamaha xj600n
nt700va
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1782 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 12:30
U mnie inne moto ale były takie same objawy. Mój mechanik w ciemno zamówił nowe sprzęgło / tarcze/. Oczywiście jak zawsze miał skubany rację
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Pomógł: 14 razy Wiek: 61 Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 1723 Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Sob Cze 09, 2018 16:28
marmat11 napisał/a:
generalni jak dotaczam się do skrzyżowania redukuje biegi i moto się jeszcze toczy potrenuje,a z linką to w jakim sensie rozregulowana mam luz na klamce tak ok 1-cm
Aroon77 napisał/a:
Witam. Ja z tym walczyłem przez dwa lata, zmiana oleju trochę pomogła ale skończyło się na wymianie tarczek sprzęgłowych. Regulacja linki nie pomagała. Po rozebraniu sprzęgła okazało się że tarcze mają limit serwisowy, przebieg to 55tys mil
Podany przeze minie sposób jest jak cię złapie np czerwone. Zakładam, że nie redukujesz do luzu jak masz zielone.
Na manewrach też się przydaje.
Zawsze można wszystko w moto wymienić na nowe ale czy jest sens? Z tym problemem przejeździłem parę klilo i ten po mnie też przejeździ a jak się zacznie sprzęgło sypać na amen to się wymieni.
_________________ Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy. Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Na ten rok zmieniłem sprzęgło rękami modzka, polecał i założył TRW. Sprzęgło to działa gładko, ale ma tendencje do sklejania się. Rano wystarczy przed odpaleniem wbić jedynkę i bujnąć motura do przodu i do tyłu z wciśniętym sprzęgłem. Podobno TRW jest mocne i dużo wytrzymuje. Sprężyny dociskowe zostały oryginały, mieszczą się w normie. Wszystko działa i sam się zdziwiłem gładkością działania w porównaniu do tego co było, to lepiej nie wspominać.
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Ja wymieniłem bo zaczęło się ślizgać, ale przedtem musiałem szukać luzu, najgorzej bylo w mieście od świateł do świateł, widząc czerwone ale jeszcze się tocząc szukałem luzu, na zimnym było ok ale 3-4 razy i d...a, aż się slizgneło raz, drugi przyszedł czas na nowe😁
_________________ jawa 50
junak m10
yamaha xj600n
nt700va
Pomógł: 5 razy Wiek: 56 Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 256 Skąd: Grajewo BGR
Wysłany: Pon Lip 02, 2018 11:09
Ciok napisał/a:
Prosty sposób, to dodaj troszkę gazu na delikatnym sprzęgle - ciut ciut- żeby wałki się zakręciły w skrzyni.
Wbijasz luz bez problemu.
Marmat, to nie sprzęgło. Ciok ma rację, inny motocyklista też mi to podpowiedział i wchodzi luz czy z 1 czy 2. Lekka przygazówka i pokazuje się zielone światełko luzu Potrenuj
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum