Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 16:17 Pompa paliwa grzeje się i nie pompuje
Cześć,
Od roku miewałem problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, ale zawsze w końcu deauvillka zaskakiwała. Po zimie już nie chce. Przy kręceniu rozrusznikiem tylko ten dynks wychodzi, ale zostaje w tym stanie i cała pompa zaczyna się grzać.
Na razie podłączyłem z pominięciem pompy i moto chodzi.
Pytanie czy są jakieś widoki by coś jeszcze z nią działać, czy zostaje tylko kupno nowej?
Jeżeli nowa, to jaka najlepiej?
Zestaw naprawczy mam, zamontowałem, ale i na starym i na nowym zachowuje się tak samo.
A to mocowanie pompki akcesoryjnej mnie przeraża, dużo z tym dłubania.
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 810 Skąd: opole
Wysłany: Nie Kwi 20, 2014 14:02
A na pewno dobrze zamontowałeś? Bo ja stawiam krate browca że źle. Sprawdź czy aby dobrze siedzi ta blaszka, w wycięciu na pręcie w pompie. Ta pompa to jest prymityw jak cholera, zwykła cewka z przerywaczem. Zestawy naprawcze to są zwykłe przerywacze, jakby się pokombinowało to i taki od kierunkowskazów by się pewnie dobrało.
Wrzuć foty jak masz zamontowany ten zestaw naprawczy to powiem co poprawić.
Też za pierwszym razem źle zamontowałem zestaw naprawczy - nie trafiłem w wycięcie i nie chodziło. Potem zastosowałem patent z diodą prostowniczą - efekt spalony przekaźnik. A zrobiłem dokładnie tak jak w instrukcji z forum afrika. Jest jeszcze mo?liwość, że pompa się zatarła, ale jeśli wykonuje jeden ruch to raczej nie.
Problem się rozwiązał (przynajmniej na razie), ale nie wiem jak
Podłączyłem dzisiaj rano pompę bezpośrednio pod aku i zaczęła pompować. Przecieram oczy ze zdziwienia, może padło coś innego po drodze. Podłączyłem z powrotem wtyczkę jak była, odpalam moto, a pompa chodzi.
Może wtyczka się sama poluzowała, ale dlaczego pompa robiła wtedy jeden ruch?
Może coś nie tak z pompą, potrzebowała czasu żeby się ogarnąć?
W jaki sposób powinna chodzić pompa z benzyną? Na sucho cyka cały czas, a po podłączeniu paliwa robi wyraźne 'cyk' raz na 2-3 sekundy. To jest normalne zachowanie?
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 18:22
Pompa tak właśnie działa , kiedy nie ma paliwa cyka raz za razem aż zaciągnie paliwo . Kiedy już ma benzynę i powstanie ciśnienie znikome przed gaźnikiem , a powstanie bo pływak po napełnieniu komory pływakowej zamknie dopływ paliwa . Wtedy pompa przestanie pompować (cykać) aż do spadku ciśnienia przed gaźnikiem .
Pompa w naszych motorkach ma za zadnie utrzymywać równe ciśnienie przed gaźnikiem , to zapewnia rowną pracę silnika , bez względu ile masz paliwa w zbiorniku
Dzięki wielkie za pomoc. Jeszcze ostatnie pytanie. Z pompy idzie jeden przewód w dół motocykla (jakieś odpowietrzenie?). Gdzie on ma wychodzić i do czego on?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum