Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Motocykl nie pali
Autor Wiadomość
bazanba 

Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro Sie 14, 2013 18:21   Motocykl nie pali

Witam wszystkich użytkowników.

Mam problem moją z Deuvilką, krótko mówiąc motocykl nie odpala. Po miesięcznym postoju (kranik był na ON) spowodowanym remontem podjazdu paliłem na ssaniu, motocykl zapalił, ale mocno go muliło na zimnym silniku więc dałem mu popracować na ssaniu. Po kilku minutach dodałem gazu i jak puściłem manetkę, to obroty spadły i motor zgasł. Od tej pory nie mogę go odpalić. Rozrusznik kręci silnikiem, ale motor nie może złapać zapłonu.

Pierwsza myśl była taka, że zalałem świece. Rozkręciłem Devę i okazało się, że świece są ładne i dają iskrę prawidłowo. Kolejne podejrzenia padły na paliwo. Kupiłem Auto-Starter, tj. płyn w aerozolu do odpalania silników zimą. Psyka się nim w filtr powietrza, a mieszanka według zaleceń producenta odpali nawet najbardziej zastane silniki. Psikałem w filtr, ale silnik nie odpalił.

Skoro to nie pomogło, więc sprawa wydaje mi się poważniejsza. Co jeszcze mógłbym sprawdzić we własnym zakresie zanim będę zmuszony organizować transport motocykla do mechanika. Czy może to być problem z zapchanym gaźnikiem?

Dziękuję za pomoc
Bartek

[ Dodano: Sro Sie 14, 2013 19:57 ]
Sprawdziłem dopływ paliwa i problem tkwi chyba w pompie paliwowej. Paliwo przepływa przez filtr jak kręcę rozrusznikiem, ale nie wypływa z pompy. Sprawdziłem miernikiem napięcie idące na pompę i wynosi ono 3V. Czy to jest odpowiednia wartość?

Zastanawiam się czy to jest problem z elektroniką pompy czy może problem tkwi w zapchaniu.

[ Dodano: Sro Sie 14, 2013 20:55 ]
OK, już wiem, padła mi pompa. Po ominięciu pompy i podłączeniu wężyka bezpośrednio do filtra paliwa moto pali na dotyk.

Najprawdopodobniej ją zapowietrzyłem.
 
 
pires 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 139
Skąd: Zalasewo
Wysłany: Czw Sie 15, 2013 13:53   

Napięcie na pompie jest trudno zmierzyć, gdyż pompa pracuje impulsowo, w momencie wystąpienia iskry na świecy.
Przeważnie wypaleniu ulegają styki pompy. Zapobiec temu można, dokładając np. przekaźnik.
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Sie 15, 2013 19:37   

Miałem ten sam objaw, u mnie pomogło wyczyszczenie i wyrównanie nadpalonych styków w pompie. Od tamtej pory przejechałem 15 kkm i nic się nie dzieje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13