Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Żarówki diodowe świateł mijania i świateł drogowych
Autor Wiadomość
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Sie 06, 2015 09:16   Żarówki diodowe świateł mijania i świateł drogowych

Witam.
Robię najczęściej krótkie przejażdżki swoją maszyną, dlatego zacząłem się zastanawiać nad zadbaniem o kondycję akumulatora, bo średnio uśmiecha mi się noszenie go co jakiś czas do domu na doładowywanie. Stąd moje pytanie: czy ktoś z Was próbował zamieniać oryginalne żarówki w reflektorze i tylnych światłach na diodowe? Jeśli tak, to jak wypadły testy, czy warto się tym zająć? I jakie żarówki możecie polecić, jeśli jakiekolwiek zdają egzamian?
Pozdrawiam i LWG.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
PiotrM 
Lewin Brzeski


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 269
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Sie 06, 2015 13:36   

Ja po prostu zamontowałem światła dzienne. Są różne opinie, gdzieś nawet słyszałem , że nie wolno montować świateł dziennych w motocyklach, ale mam to głęboko gdzieś . Miałem już kontrolę drogową i nic nie mówił , a ja też nie pytałem.
_________________
Honda ST 1300 Pan European 2003r
 
 
GhoustDragon 


Pomógł: 42 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Czw Sie 06, 2015 15:33   

Jak jeszcze tył czy kierunki ujdą, tak główną odpuść. Może i wygląda efektywnie, ale światła daje tyle co zgaszona świeca w kopalni.

Pomijam fakt braku homologacji i czepiania się przy każdej kontroli i badaniu technicznym.
Już lepiej tak jak PiotrM napisał założyć światła do jazdy dziennej.
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskn?te tla?ítko ↑
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1184
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Czw Sie 06, 2015 21:41   

Tamronick napisał/a:
średnio uśmiecha mi się noszenie go co jakiś czas do domu na doładowywanie.


To takie zdarzenia faktycznie mają miejsce? Ja co prawda mam Revelkę i trochę w niej mniej elektroniki, ale nigdy nie doładowywałem aku. Mam ją 3 lata i nigdy, poza awarią akumulatora, nie brakowało energii elektrycznej.
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Sie 07, 2015 09:12   

Pomijając kwestie prawne, to jeśli już montujemy światła ledowe do jazdy dziennej, to należy wybrać właściwe. Ja w ostatnich miesiącach kupowałem dzienne ledy do samochodu i do moto. Niby światła identyczne, ale w działaniu widać różnicę. Na jednych można jeździć w nocy,bo świecą prawie jak p/mgłowe, a drugimi to mogę sobie tylko poświecić w garażu :mrgreen: Wszystko wyjaśnia cena, za jedne dałem prawie 100 zł a za drugie 60 zł

A tak nawiasem mówiąc, to trzeba jeździć bardzo rzadko to krótkie odcinki, aby była potrzeba doładowywania akumulatora.
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
RedGuy 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 335
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: Pią Sie 07, 2015 21:14   

A jak z tymi kwestiami prawnymi, czy jest gdzieś napisane że motocykle nie mogą jeździć na światłach do jazdy dziennej?
_________________
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu
 
 
adaisk 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Sie 08, 2015 05:56   

Apropo swiatel do jazdy dziennej pytalem diagnosty jak to z tym jest w motocyklach. Niestety nie byl pewien i powiedzial ze trzeba by poczytac w ustawie. Jednakze da sie czasami na drodze zauwazyc nowsze modele moto BMW (nawet ostatnio widzialem skuter) z fabrycznie zabudowanymi swiatlami do jazdy dziennej. Uzyskaly homologacje i sa zarejestrowane.
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Sie 08, 2015 08:17   

RedGuy napisał/a:
A jak z tymi kwestiami prawnymi, czy jest gdzieś napisane że motocykle nie mogą jeździć na światłach do jazdy dziennej?


Nie jest nigdzie tak napisane.
Tak samo nigdzie nie jest napisane,
- że motocyklem nie można jeździć na jednym kole,
- że nie można otwierać piwa sztuczną szczęką teściowej...... :wink:

A na poważnie to jest tylko problem z Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów.... gdzie w tabelce na końcu tego dokumentu zaznaczone jest że świateł do jazdy dziennej nie przewiduje się w motocyklach. No dobra nie chciałem napisać "nie przewiduje się" tylko tam w tabelce jest po prostu kreska...

pozdrawiam i życzę owocnej dyskusji na ten temat :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Sie 13, 2015 13:23   

U mnie problem z doładowaniem nie istnieje teraz, kiedy jest gorąco. Jednak przy niższych temperaturach, tak poniżej +11 zaczyna czasem brakować prądu. Powodem jest na stałe włączone światło mijania i pozycyjne (NT 700 V) i krótkie odcinki jazdy (do pracy mam ok 3 km). Co do żarówek ledowych, czytałem ostatnio artykuł z porównania dwóch takich żarówek. Okazało się, że nie da się na tym ustawić prawidłowo reflektora, ponieważ za bardzo rozpraszają światło i brak granicy światła na drodze. Po prostu żarówa wali we wszystkich kierunkach i oślepia innych kierowców. Więc przyjdzie jeszcze poczekać na porządną żarówkę ledową. Pozostaje jedynie, tak jak wspomniał ktoś powyżej, zastanowić się nad żarówkami do oświetlenia tyłu i ewentualnie do kierunkowskazów. Pytanie tylko, czy nie pogubi się elektronika. Pamiętam, że w samochodzie, kiedy dałem ledy do oświetlenia kabiny (bo ładnie wyglądało), to nocą można było zauważyć, że nieco się żarzyły po przekręceniu kluczyka w stacyjce, bo komputer podawał małe napięcie na oświetlenie. Nie wiem w jakim celu to robił, ktoś mi kiedyś powiedział, że komputer sprawdza czy jest przepływ prądu, żeby zasygnalizować awarię żarówki, gdyby nie świeciła - chociaż u mnie nie sygnalizował spalenia żarówek w kabinie.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 13, 2015 14:44   

Zawsze można dorobić wyłącznik świateł mijania. Ja miałem podobny problem przy kończącym się aku i jeździe na wolnych obrotach po placu.
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Sie 14, 2015 08:08   

Jeśli sprzęt jest sprawny i nie ma dodatkowo dołożonych prądożernych odbiorników, to w normalnej eksploatacji nie powinno być problemu z deficytem prądu. Oczywiście pomijam wypadki, gdy ktoś dojeżdża do pracy 1 km i akumulator nie zdąży się doładować. Ja ostatnio dojeżdżam do pracy /5 km/ motocyklem i a akumulatorem jest Ok. W zimne dni dodatkowo włączam grzanie manetek / o nawigacji nie wspomnę/i też jest OK. Z tym że w zimnym sezonie wycieczki są dłuższe.
Reasumując, to sądzę, że zamiast kombinować ze światłami, to po prostu lepiej co parę dni podładować akumulator - myślę o tych dojeżdżających do pracy wokół komina.
O przepraszam, aby poprawić sobie nastrój, można wymienić żarówki pozycyjne i STOP na Ledy i wtedy jesteśmy trochę watów do przodu :wink:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
gordon110 
Premium User
gordon


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 382
Skąd: Rokietnica
Wysłany: Pon Sie 17, 2015 20:39   

też uważam że nie powinno być problemu nawet z tak krótkimi trasami.
Kolego ile lat ma twój aku? Pewnie tu należało by szukać tego ubytku pojemności akumulatora.
_________________
Pozdrawiam
Gordon

Honda NT 650V Deauville 2001r.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Wto Sie 18, 2015 16:21   

sgtcop13 :D Dojeżdzasz do pracy 5km i potrzebujesz nawigacje? :D :D


Coś jest nie tak albo z twoją jazdą albo z prądami. Bo 3km to w sumie jakieś 5-10 minut z wyciągnięciem i zaparkowaniem sprzęta powinno trwać, w takim czasie to i aku powinno być podładowane. Jaki masz akumulator i ile ma latek?
 
 
gimof 


Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 105
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Sie 18, 2015 20:07   

W zime odpalam sprzęta co tydzień - dwa na 10 minut celem, rozruszania silnika i doładowania aku właśnie. Od 3 lat nigdy nie zabrakło prądu, a ostatnio badałem go urządzonkiem boscha do sprawdzania stanu aku i wszystko ok. Zatem jeśli robisz trasy po 10 minut to spokojnie aku będzie doładowane. Natomiast jeśli robisz trasy krótsze to ... kup sobie rower człowieku :wink:
_________________
badam tss!!!
 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Sie 24, 2015 10:24   

No tak właśnie doszedłem do wniosku, że problem chyba leży po stronie rozrusznika. Aku sprawdzałem ostatnio po kilku dniach postoju. Wcześniej jeździłem jak zwykle po 1,5-3 km i napięcie było cacy. Tylko odpalanie zaczyna być "ciężkie". Czasem rusza z dużym problemem, by kolejny obrót już lecieć z normalną prędkością. Innym razem kręcę go po kilka-kilkanaście sekund, żeby zaskoczył. Tak więc czeka mnie wizyta w serwisie. Mam nadzieję, że nie będę musiał kupować nówki rozrusznika.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11