Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
120 km/h i 5000 obr/min i dalej się dławi
Autor Wiadomość
Herbertt 

Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Stryjewo/Biskupiec
Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 17:38   120 km/h i 5000 obr/min i dalej się dławi

Witam.
Mam problem z moim moto, a mianowicie prędkościomierz dochodzi do 120 km/h i 5000 obr/min i dalej tak jak by odcinało paliwo. gdzie mogę szukać problemu może jest jakaś blokada?
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 21:17   

Może pompa paliwa nie wyrabia już?
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1184
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 22:03   

A na innych biegach też Ci odcina przy 5krpm? Może masz jakieś wymyślne ograniczenie prędkości :wink:
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 22:58   

sprawdź membrany w gaźnikach czy nie masz żadnych pęknięć nawet malutkich.

Scotty_ napisał/a:
A na innych biegach też Ci odcina przy 5krpm?


Dokładnie, na niższych idzie normalnie czy też tak słabo?
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Herbertt 

Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Stryjewo/Biskupiec
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 08:09   

Kupiłem nową pompę elektryczna bo nie miałem jej wogóle.
Natomiast na mniejszych biegach jest ok nawet do 7/8 tys. Obr/min i eleganco
wkręca sie na obroty tylko na ostatnim biegu mam problem.
Z tego co patrzyłem to żadnych pęknięć nie widac na membranach synchro było
problemu z odpalaniem tez nie mam tylko jak dam ssanie to nie zabardzo mi sie wkreca na obroty
a jak podkręce jeszcze wiecej to moto gasnie tak by było zaduszone wymieniłem wszystkie
filtry oleje itd. Oprucz paliwa ale to zroboie jutro. Możliwe że jest to wina filtra?
a może zle jest zrobione synchro gaziorów dodam że moto pochodzi z francji może to cos pomoże
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1184
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 11:01   

Gdyby to był problem z filtrem paliwa, to na wszystkich biegach było by podobnie. Tutaj jest to uzależnione od prędkości, więc udał bym się w kierunku układu zasysania powietrza (w przypadku dużej prędkości być może wtłaczania) i zbyt ubogiej mieszanki. Sprawdź dokładnie cały airbox, wszystkie jego połączenia do gaźników i dodatkowy wywietrznik o ile taki jest w deauville (w Revere jest od spodu airboxa z gąbką nasączoną olejem). Możesz na testy zasłonić taśmą trochę wlot do airboxa, żeby był mniejszy maksymalny przepływ powietrza do airboxa, przez co wzbogacisz mieszankę. Rozwiązanie o tyle tymczasowe, bo zbyt bogata mieszanka też nie jest dobra...
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
Parabiker 
Premium User

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 686
Skąd: Raszyn
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 11:29   

Scotty_ napisał/a:
Gdyby to był problem z filtrem paliwa, to na wszystkich biegach było by podobnie.

Niekoniecznie. Własnie zapchany filtr lub jego nieodpowiednie parametry i przepustowość mogą dać taki efekt. Na każdym innym (niższym) biegu potrzeba mniej paliwa bo jest większe przełożenie. Na jałowym to wystarczy odrobinka i obroty idą w górę ale ruszając (zwiększając obciążenie) musisz odkręcić bo inaczej zgaśnie prawda?
Scotty_ napisał/a:
zasysania powietrza (w przypadku dużej prędkości być może wtłaczania) i zbyt ubogiej mieszanki.

:shock: O czymś takim nie słyszałem jak żyję ale za wyrocznię się nie uważam a człowiek uczy się całe życie. Wydaje mi się to jednak mocno naciągana teoria i praktycznie niemożliwa patrząc na kształt dolotu powietrza.
Ja obstawiam problem zasilania paliwem lub silnik na wykończeniu. Piąty bieg, większe przełożenie, większa prędkość, większy opór powietrza i przez to większe zapotrzebowanie na paliwo. Po prostu nie ma siły i się dusi. Kiedyś podobne rzeczy działy mi się w starym kaszlaku :) Trzeba było rozpędzić się ile się da na 3 biegu a 4 był już tylko do toczenia ze stałą prędkością o ile nie zwolnił :) a o jakimkolwiek przyspieszaniu można było zapomnieć. Silnik jednak miał takie przedmuchy, że aż dziwne, że to jeszcze jeździło :) Tu objaw masz podobny. Sprawdź jeszcze jak będzie się zachowywać z górki. Jeśli mając lżej uda Ci się go rozpędzić do większej prędkości i obrotów to sprawa wydaję się jasna że albo masz coś z zasilaniem paliwa i nie dostaje wystarczającej ilości lub trzeba sprawdzić ciśnienie w cylindrach bo może już po silniku i szykuje się remont.
_________________
NTV 650 '95, FJR 1300A '08, WFM M06 '64, SHL M11 '66.
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1184
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 11:38   

Parabiker, kiedyś jakiś "serwisant" jak mi się skuterek dusił, to zakleił lekko wlot do airboxa i wszystko się uspokoiło... Nie wiem co było źle, bo później kupiłem Revelkę i moplik poszedł w zapomnienie, więc tematu nie zgłębiałem.
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
Parabiker 
Premium User

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 686
Skąd: Raszyn
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 11:50   

Scotty_ napisał/a:
"serwisant" jak mi się skuterek dusił, to zakleił lekko wlot do airboxa i wszystko się uspokoiło...

:lol: :lol: dobre, dobre :) mam nadzieję, że reverki u niego nie serwisujesz?? Logiczne, że zaklejając wlot powietrza zmienił skład proporcjonalny mieszanki bo skąd silnik miał to powietrze wziąć? A my i wszyscy normalni mechanicy jak te głupki gaźniki regulujemy i wszystko inne, żeby było jak fabryka a wystarczy plaster :mrgreen: SorryScotty_, bez urazy, ale tak mnie to rozbawiło, że nie mogłem się powstrzymać przed komentarzem :mrgreen:
_________________
NTV 650 '95, FJR 1300A '08, WFM M06 '64, SHL M11 '66.
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1184
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 12:00   

Spoko, ja patrząc na to z perspektywy czasu też mam ubaw. Zostało mi to jako sposób na "diagnozę" szybką i łatwą do zrobienia, której nigdy nie wykorzystałem jeszcze. Chodziło mi tylko, aby spróbować sztucznie zmienić mieszankę i zobaczyć, bo jeśli by to pomogło, to znaczy, że koniecznie trzeba przyjrzeć się gaziorom.
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
Parabiker 
Premium User

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 686
Skąd: Raszyn
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 12:18   

Scotty_ napisał/a:
sposób na "diagnozę" szybką i łatwą do zrobienia

Oczywiście z tym się mogę zgodzić :) ale to nadal będzie kwestia paliwa a nie powietrza. Tak z czystej ciekawości przeanalizowałem kwestię teorii "wtłaczania" powietrza. Biorąc pod uwagę skok tłoka to przy 5000 obr/min pracuje on z prędkością ok 50 km/h (w dużym przybliżeniu. Przy dużo węższych od średnicy tłoka kanałach dolotowych powietrza prędkość zasysanego powietrza będzie gruuubo powyżej 120 km/h a to znaczy, że nadal nic się nie może "wtłaczać" a jedynie zmniejszyć opór przez co silnik ma lżej i nie traci mocy na własną pracę więc może ją dodatkowo oddać i byłby silniejszy a nie słabszy. Takie małe turbo :mrgreen:
A tak juz całkiem poważnie to powiem Ci Scotty_, że bez litra na stole to my tego nie rozkminimy :mrgreen: Ehhh a do zlotu jeszcze trochę trzeba poczekać
_________________
NTV 650 '95, FJR 1300A '08, WFM M06 '64, SHL M11 '66.
 
 
Herbertt 

Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Stryjewo/Biskupiec
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 12:57   

A czy zle zrobione synchro gaziorów miało by na to jakiś wpływ?
 
 
Bob 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 596
Skąd: Op
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 13:00   

Mi kiedyś, przy źle ustawionym pływaku w gaźniki, moto nie chciało się rozpędzić powyżej 140. Może warto zobaczyć do gaźnika.
 
 
Herbertt 

Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Stryjewo/Biskupiec
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 13:03   

Ok na samym początku zmienie filtr paliwa a puzniej zobacze gazniki
 
 
Parabiker 
Premium User

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 686
Skąd: Raszyn
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 13:59   

Tak jak napisał Bob, to może być przyczyna źle ustawionego poziomu paliwa w komorze pływakowej i po prostu pod dużym obciążeniem tego paliwa mu brakuje. Poziom paliwa w naszych maszynach ustawia się w dość charakterystyczny sposób i jeśli Twój mechanik nie był za bardzo oblatany to mógł popełnić błąd dokonując pomiaru ustawienia pływaka nawet jeśli dobrze odczytał parametr w książce.
Sprawdź filtr paliwa, filtr powietrza, kolor świec, wydajność pompy paliwa, poziom paliwa w komorze pływakowej, membrany. W tej kolejności, czyli od najprostszych rzeczy. Jesli cały układ zasilania będzie ok to zmierz ciśnienie na cylindrach. Jesli masz mozliwość bez kosztów to zrobić to możesz nawet od tego zacząć bo nie wymaga to żadnej ingerencji w moto a przynajmniej z ciekawości będziesz wiedział w jakiej kondycji masz piec.
Powodzenia
_________________
NTV 650 '95, FJR 1300A '08, WFM M06 '64, SHL M11 '66.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11