Morowing
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: Pią Mar 21, 2014 14:48 Urwana śruba od pokrywy zaworowej.
Witam forumowiczów
Pomocy!!
Tak jak widzicie w temacie narobiłem sobie kłopotów na pierwszy dzień wiosny
Urwałem prawą śrubę od pokrywy zaworowej na tylnym tłoku. Gwint od śruby został w "trzymaku" od wałka rozrządu (nie wiem jak to dokładne nazwać bo nadal jestem w szoku )
I teraz najważniejsze, skąd mogę zamówić/dostać taki nowy trzymak oraz śrubę od pokrywy?
Sprawa wygląda tak:
Tutaj zaznaczony trzymak w którym została część śruby:
A tutaj po wyjęciu:
Motor to NTV650 z 96r RC33E (Tak ma napisane na numerach silnika)
Trzymak można uratować. Nawiercasz w urwanej śrubie otwór i wykręcasz ją wykrętakiem który jest tani. Pozostaje jeszcze śruba. Gdybyś kupował na aukcji z silnika na części (da się znaleść) to miałbyś pewnie jedno i drugie.
Jak lubisz sam grzebać to zainwestuj w dobry klucz dynamometryczny. Szybko się zwróci!
skąd mogę zamówić/dostać taki nowy trzymak oraz śrubę od pokrywy?
A może jeszcze da się trzymak reanimować?? Kiedyś z kumplem udało nam się taką śrubę wykrętakiem wyciągnąć (sprzęt właśnie na takie wypadki przydatny).
_________________ Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych
Morowing
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: Pią Mar 21, 2014 16:22
Muszę zakupić taki wykrętak i spróbować może się uda, ale jeżeli można by było gdzieś zamówić taki trzymak (i śrubę) to chętniej bym skorzystał ponieważ gwint od środka jest trochę podniszczony.
Czy sklepy z częściami jak np. Larrson mógłby mi takie rzeczy sprowadzić?
Tymczasem szukam po aukcjach.
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Mar 25, 2014 09:31
Jak coś, to w każdym sklepie motocyklowym powinni to ogarnąć. A jak nie chce Ci się jeździć, to dzwoń/pisz do ASO. A jak nie chce Ci się jeszcze bardziej, to oczywiście mogę Ci to załatwić. Polecam jednak wykrętak
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 825 Skąd: Sławków
Wysłany: Wto Mar 25, 2014 16:00
Miałem kiedyś podobny problem :-/ faktycznie nie jest wtedy wesoło. Pozostałość ze śruby udało wykręcić się śrubokrętem pchając za zadzior na zerwanej śrubie. Milimetr po milimetrze i poszło ale ciepło mi było. A nową śrubę kupiłem od gościa z allegro z okolic Mikołowa na Śląsku miał dużo gratów do naszego silnika, może go jeszcze znajdziesz na necie. W aso też kupisz ale w cenie 1 z aso będziesz miał 3 od gościa i na drugi dzień praktycznie. Mnie w aso kazali ok 14dni czekać. Powodzenia!
Są jeszcze takie wynalazki jak wiertła lewoskrętne, i wiercąc, oczywiście na lewych obrotach, albo będziesz rozwiercał śrubę, lub jak wiertło lekko się zablokuje, to zacznie wykręcać śrubę. Jest dużo sposobów na wykręcenie takiej śrubki.
Powodzenia!
_________________ "Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sro Mar 26, 2014 12:22
Uwaga ogólna: Pokrywa klawiatury jest uszczelniana specjalną uszczelką kształtową umieszczoną w rowku pokrywy i jej zdolności uszczelniające nie zależ a od siły docisku pokrywy do powierzchni głowicy tylko od jej /uszczelki/ sprężystości. Wystarczy stosunkowo lekki docisk. Jak kto nie ma wyczucia to niech kupi sobie klucz dynamometryczny ale jak dla mnie mechanika to w tym przypadku jest zbędny.
Wykręcanie urwanych śrub z otworów:
1. Kupić sobie należy w sklepie z narzedziami komplet wyktętakow / 3 albo 4 w komplecie/. nie kupować tanich - nie warto.
2. Nie pamietam /a nie chce mi się odkręcać pokrywy/ jaka tam śruba ale chyba M6. Ma ona rdzeń pełny w wymiarze 4,8 mm więc wiercenie otworu w urwanej śrubie wiertłem nie większym jak 2,5 mm i nie wiertarką ręczną ale wiertarką stołową a najlepiej kolumnową i nowym fabrycznie zaostrzonym wiertłem. Jesli to możliwe to nanieść punkt na środku ostrym punktakiem a jeśli urwanie głębsze nż początek otworu gwintowanego to spróbować najpierw wiercić wietrłem mniejszym np. fi = 1,o mm.
3. Wiercenie wiertłem 2,5 mm robić nie głębiej niż 5-6 mm i następnie próbować delikatnie wkręcać wykrętak w lewo /nie wbijać bo rozprężycie urwaną śrubę i na pewno nie da się wykręcić/.
4. Powodzenia !
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Morowing
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: Czw Mar 27, 2014 10:04
Okazałem się z zbyt gorącej wodzie kąpany bo zbliżający weekend mnie pchnął do zamówienia z serwisu: http://czescihonda.motorista.pl/
Tanio nie jest ale czas realizacji zamówienia to 2-3 dni więc na jutro będzie
Co do wykrętaków, jest tak jak pisaliście. Śruba ma bardzo małą średnice i nawiercenie jej w uchwycie który wydaje się być zrobiony z bardzo miękkiego materiału graniczy z cudem. Bardzo łatwo o zniszczenie gwintu od wewnątrz...
Larsson mi odpisał że "nie posiadają w ofercie takich elementów"
W każdym razie dziękuję za pomoc, oby wskazówki co do urwanych śrub przydawały się nam jak najrzadziej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum