Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Po synchronizacji gaźników moto wariuje
Autor Wiadomość
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 23:57   

Po czym wnioskujesz ze lapie lewe powietrze? Po tym ze jak sie polata to barfziej faluje czy po tym ze krecenie srua mieszanki nie wplywalo na obroty?

Jeśli bedzie czas jutro to zrobie. Ale gdzie jeszcze moze lapac lewe powietrze? Gaznik nieszczelny? Pytam bo po prostu sie na tym nie znam.
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 01:34   

Brak reakcji na regulację + wyższe obroty na ciepło + ruszane gaźniory.
Nie wiem czemu ale często tak się dzieje w nt/ntv, przy składaniu coś nie wychodzi.
Bylo nawet na forum kilka razy.
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 23:57   

mayor92 napisał/a:
Jeśli chodzi o ośkę, to da się z tym coś zrobić?
Spróbuje pokręcić tymi śrubami od regulacji mieszanki i dam znać.

A mam pytanie, w zeszłym sezonie było tak, że lewy gaźnik reagował na każdą zmianę mieszanki a prawy praktycznie wcale. Jak robiłem przy moto, to przedmuchałem kompresorem i nie wiem czy coś się zmieniło. Więc gdyby dalej nie reagował to co zrobić? Trzeba rozbierać gaźniki czy o co może chodzić?


Pomijając ciągłą eksploatację Junaka z gaźnikami samochodowymi walczyłem od Syreny 104 w 1968 do Fiata 125 P /koniec rok 1988/. Moje doświadczenia są takie: Wyrobienie na osiach przepustnicy to praktycznie wymiana gaźnika bo naprawa to praca zegarmistrzowska i na ogół nieskuteczna /tulejowanie korpusu i nowe osie/ - mało kto to potrafi i ma odpowiednie maszyny.
Jak silnik /u Ciebie cylinder/ nie reaguje na śrubę mieszanki to praktycznie na 100% zatkane są wyloty otworków mieszanki wolnych obrotów w korpusie pod tarczkami przepustnicy /z reguły są dwa otworki aby przy otwieraniu było płynne przejście obrotami na dyszę główną/ - może być też zatkana dysza wolnych obrotów lub kanał za nią /to mało prawdopodobne/.
Powodzenia w naprawie!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto Lut 25, 2014 22:40   

Jest jeszcze jeden problem, tzn. jak moto jest na luzie i trzymam manetkę odkręconą tak żeby kręciło do ok 2tys. obrotów to przez chwile trzyma obroty a później spada na chwile. I znowu wskakuje na 2 tys. Wiecie o co może chodzić? Świece? Kable? Pompa? Gdzie szukać? :(
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 07:57   

Sprawdzałeś to lewe powietrze?
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 08:47   

Lewego powietrza raczej nie lapie a na pewno nie w znacznej ilosci....
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 09:23   

Ilość nie ma znaczenia.
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 12:10   

Czyli nadal najbardziej prawdopodobne jest lewe powietrze? A jesli to nie to, to gdzie szukac?
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 14:45   

Ssanie?
 
 
grzybol 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 306
Skąd: piotrków
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 19:10   

Świece i kable, raczej nie mają tutaj wpływu.
Doszukiwałbym się w powietrzu i paliwie.
Ale jeśli padała by wydajność pompy, to byłoby to odczuwalne podczas wysokiego obciążenia, czyli 5 bieg, niskie obroty i odkręcenie na opór rolgazu. Wówczas powinno być zawahanie silniczka, takie zdławienie- wówczas pompka paliwa.

Osobiście, problemu doszukiwałbym się w gaźniku.
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 19:32   

W takim razie pompa paliwa odpada.
Skoro świece i kable nie, no to zostaje paliwo/powietrze. Więc albo łapie lewe powietrze jeszcze gdzieś albo zatkane dysze tak? Czy jeszcze jakieś możliwości? Kończą mi się pomysły...
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
romcio 
romcio

Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 56
Skąd: Śląskie
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 19:38   

prubowałesc odkrecic srubki mieszanki wolnych obrotów?
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 28, 2014 23:35   

Sprawa falowania rozwiazana. Nie wiem czy ostatecznie ale teraz nie faluje. Problemem byla mieszanka paliwa.
Tyle ze roznica miedzy gaznikami to ponad jeden obrot sruby... ale tylko wtedy przestalo falowac, teraz kazdy minimalny obrot sruby mieszanki powoduje znowu falowanie.. synchro zrobione jeszcze raz.

Z czego moze wynikac taka roznica? Kompresja taka sama na obu cylindrach, gazniki wyczyszczone, lewego powietrza nie lapie( cale gazniki w kolo psikalem plakiem i obroty nie rosly).

Romcio- krecilem sruba mieszanki ale praktycznie moglem wykrecic srube i obroty rosly caly czas. Wykrecilem obie sruby na 5 obrotow ale obroty dalej falowaly chociaz waku pokazywaly prawie takie same wartosci..

Macie jakies rady, sugestie?

Dzieki wszystkim za pomoc
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
romcio 
romcio

Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 56
Skąd: Śląskie
Wysłany: Sob Mar 01, 2014 05:36   

Powodem falowania, takiego jak ty miałeś (pokazałeś na youtube) jest sutkowe spalanie. Charakteryzuje się ono tym że zapłon mieszkanki jest gwałtowny i za każdym razem przebiega z różną prędkością co prowadzi do wahań obrotomierza. Ta śruba, gdy ją wykręcasz powoduje większe podciśnienie w kanale gaźnika odpowiedzialnym za dopływ mieszanki do cylindra (przy zamkniętej przepustnicy). Wykręcając ją zmniejszasz opór przepływu, a tym samym napływa więcej paliwa z powietrzem przy zmianie ich proporcji, ale do pewnej wielkości bo dysza wolnych obrotów nie puści więcej paliwa niż może (pozwala na to wielkość otworu).
Tak więc na ucho można bardzo dokładnie ustawić gaźnik. Wykręcając te śrubki w gaźniku obroty będą rosły do pewnego momentu, aż mieszanka dojdzie do "za bogatej" wtedy zacznie się inny rodzaj spalania charakteryzujący się to tym ze obroty zaczynają opadać.
Z mojego doświadczenia, a ustawiałem sporo gaźników wynika, że bezwładność jej jest duża. Podam przykład. Ustawiając gaźnik na świecy colourtune wykręcasz tą śrubkę tak długo aż spalanie będzie "czerwone" ( w naszych motorkach może to dość aż do 5,5 obrotu i nie spotkałem się żeby było mniej niż 3,5) i następnie wkręcasz ją, aż będzie odpowiedni kolor (niebieski) bez bieli. Jeżeli chcesz zobaczyć jaki to kolor zapal kuchenkę gazową (zobacz kolor płomienia zakładam ze masz dobrze ją ustawioną) i jego stabilność temperaturową.
Wracając do twojego tematu jeżeli cały czas obroty Ci rosną przy wykręcaniu to dalej masz źle ustawione gaźniki pomimo tego ze już nie falują, silnik nie rozwija pełnej mocy. Może się tak zdarzyć, że nie udaje się znaleźć tego czerwonego płomienia bo śrubki już nie da więcej wykręcić. Powodem tego przeważnie jest: lewe powietrze, brudna, zatkana (częściowo) dysza wolnych obrotów lub kanały doprowadzające, za niski poziom paliwa w komorze pływakowej (brak pełnego zanurzenia dyszy wolnych obrotów w paliwie). Wnioskuję, że skoro wykręciłeś o 1 obrót więcej i przestał moto falować to raczej masz szczelny układ dolotowy.
Jeżeli chodzi o poziom paliwa w komorze pływakowej to ważne jest to, aby dysze były zanurzone w paliwie. Wiem ze serwisówka podaje ile ma być mm, ale tak naprawdę robi się to inaczej (ustawia się poziom do takiej specjalnej rurki w taki sposób aby dysze były zanurzone w pełni. Pamiętaj że dysza główna jest zanurzona głębiej niż wolnych obrotów, ale obie musza być zanurzone w paliwie w taki sposób, aby bezwładność napełnienia zapewniała ciągłe zanurzenie dysz w paliwie. Jak ustawisz za duży poziom to paliwo wypłynie przez ten króciec pod gaźnikiem. Służy on do spuszczenia paliwa z gaźnika oraz do odprowadzenia nadmiaru z komory. Więc jak ustawisz za wysoki poziom to po prostu będzie ciekło paliwo. Kanały dolotowe w gaźniku najlepiej przedmuchać po jego rozebraniu, sprężonym powietrzem ciśnienie jakieś 6-8bar kilkukrotnie w dwie strony.
pozdrawiam
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob Mar 01, 2014 08:36   

Coz za eleaborat :)

Nie bardzo wiem jak sie ustawia poziom plywakow. Mam nadzieje ze znajde jakies filmiki na YT.
Ale jaki poziom powinien byc, o jaka rurke chodzi?
I gdzie tych kanalow dolotowych szukac?

Dysze byly umyte i wydmuchane kompresorem. bylo widac ze otworki sa czyste. Lewego powietrza jak juz mowilem nie lapie. Nie posiadam swiecy color tune. I nie mam tak wprawnego ucha zeby ustawic :(

Rada dla innych, jak cos dziala to nie ruszajcie tego bez potrzeby :D
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11