Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gdzie ten subfiltr
Autor Wiadomość
matirati666 


Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 39
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 07:53   

Szczerze to teraz tez bede chyba sobie wycinal. Bylem odebrac osobiscie filter. Czekalem az 3 dni i zaplacilem az 7zł ale bracki ma identyko gąbkę w skrzynce narzędziowej jako wykonczenie pod wieczkiem. Wymiar ok 30x40cm wiec trochę filterków naciacham
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 14:47   

Najpierw poprubujcie, czy moto nie będzie świrować na filterkach marki "garaż hendmejd". Bo się zrobi ciepło za oknem, będzie się chciało wyjechać a motocykla nie da rady nawet zagrzać... A jeździć się chce przecież.
_________________
Pucuś
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 17:56   

Killu napisał/a:
Najpierw poprubujcie, czy moto nie będzie świrować na filterkach marki "garaż hendmejd". ........ a motocykla nie da rady nawet zagrzać... A jeździć się chce przecież.


A czemuż to miałby się nie zagrzać? Nie mogę znaleźć żadnych teoretycznych przesłanek /praktycznych też!/ na to zjawisko. Mój filterek "hendmejd" przez prawie 2 miesiące próbowania i jakieś 2kkm z okładem nie był złośliwy.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 19:07   

Życie już wielokrotnie pokazywało różnym użytkownikom, że czasami motocykl zwyczajnie się gusi. Ma na to wpływ zapewne przepustowość filterka. Na ssaniu motocykl ciągnie większą ilość powietrza, jeżeli wsadzić tam byle co może się okazać, że nie dostanie tej dawki powietrza, którą będzie potrzebował. Silnik będzie się dusił i przerywał i gasł. Wielu użytkowników już to przerobiło z gąbkami do mycia naczyń, gąbkami tapicerskimi, gąbkami do mycia ciała. Raczej kończyło się wydatkiem 7zł i zakupem oryginalnego subfilterka :)

Nie twierdzę, że nie ma prawa się udać. Uważam jedynie, że szkoda i tak krótkiego sezonu na takie kombinacje.

PozdRR
_________________
Pucuś
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 00:33   

Killu napisał/a:
........ Na ssaniu motocykl ciągnie większą ilość powietrza, jeżeli wsadzić tam byle co może się okazać, że nie dostanie tej dawki powietrza, którą będzie potrzebował. Silnik będzie się dusił i przerywał i gasł. Wielu użytkowników już to przerobiło z gąbkami do mycia naczyń, gąbkami tapicerskimi, gąbkami do mycia ciała. Raczej kończyło się wydatkiem 7zł i zakupem oryginalnego subfilterka :)
Nie twierdzę, że nie ma prawa się udać. Uważam jedynie, że szkoda i tak krótkiego sezonu na takie kombinacje. PozdRR


Gwoli ścisłości!!!! Jestem absolutnym zwolennikiem stosowania elementów oryginalnych ale nie daję się zwariować, że śruba i nakrętka o tym samym gwincie musi być od producenta motoru itd. itp.
Jak będę przelatywał koło serwisu Hondy to wstąpię po oryginał za te niecałe 10 PLN ale porządnie ucięta odpowiednia gąbka grubości 3 - 4 mm o podobnej wielkości "ziarna" na pewno nie spowoduje kłopotów.
Tak na marginesie to o gaźnikach uczyłem się jakieś 55 lat temu i zawsze na ssaniu gaźnik pobierał minimalną ilość powietrza - wtedy tak było!
Może teraz są inne gaźniki w NTV /jeszcze nie rozbierałem ale jeśli jest iglica regulacyjna składu mieszanki i śruba ustalająca "zerowe" położenie przepustnicy to i układ rozruchowy chyba podobny/. Zresztą na to wskazuje to, że za cholerę nie odpalę mojej NTV jeśli dotknę manetki przyśpieszenia mimo włączonego ssania - oczywiście dla wychłodzonego po nocy silnika. Dlaczego? To już chyba nie wymaga wyjaśnień!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
matirati666 


Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 39
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 14:36   

izywec napisał/a:
Jestem absolutnym zwolennikiem stosowania elementów oryginalnych ale nie daję się zwariować, że śruba i nakrętka o tym samym gwincie musi być od producenta motoru itd. itp.


Prawdę powiada człek ten. Adaptery M5 do wakuometrów kosztują 77zł w Gdańsku w sklepie motocyklowym. Ja po długich i ciężkich bojach trafiłem na takie adaptery z wysyłki wprawdzie ale zawsze to coś za magiczne 1,6zł /szt. Sklepy z akcesoriami do instalacji LPG mają takie coś na pęczki. Także nie ulegajmy magicznym znaczkom Made in Japan:) Jak coś ma skok gwintu jak ten twór Made in Japan to musi trybić
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 15:06   

izywec, po co w takim układzie ten filterek ma być osobny dla ssania? Może i się mylę i potrzebne są minimalne ilości powietrza... Niemniej odcięcie powietrza zawsze doprowadzi do gaśnięcia. Jeżeli trafimy z gramaturą, to git. Chodzi o to, żeby odfiltrować powietrze z syfu i tyle :)

Co do znaczków "made in japan" to jest paranoja, bo co raz częściej na oryginalnych opakowaniach z oryginalnych gratów mamy napis "made in china". I zgadzam się, że ceny oryginałów często są z kosmosu (a przynajmniej w naszych, polskich realiach). Niemniej przypadek filterka jest wyjątkiem od reguły.

PozdRR
_________________
Pucuś
 
 
KORNIK 

Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 3
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: Pią Lip 11, 2014 07:17   Gdzie ten subfiltr

W tzw. subfiltrze jest gąbka jednostronnie przepuszczalna (tzn. powietrze przechodzi w jedną stronę) zwykłą gąbka przepuszcza w dwie strony. Więc zastosowanie zwykłej gąbki nie jest wskazane. Doskonałym zamiennikiem jest filtr powietrza od dowolnej kosiarki lub pilarki spalinowej dowolnego producenta Stihl, Makita etc., w każdym sklepie z piłami i kosiarkami taki filtr kosztuje ok 3-5 zł i jest fabrycznie nasączony olejem, wybrać tylko możliwie największy aby można było dociąć do naszego rozmiaru.
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lip 11, 2014 14:58   

KORNIK napisał/a:
gąbka jednostronnie przepuszczalna


:shock: Jak to ma działać?
_________________
Pucuś
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pią Lip 11, 2014 15:18   Re: Gdzie ten subfiltr

KORNIK napisał/a:
W tzw. subfiltrze jest gąbka jednostronnie przepuszczalna (tzn. powietrze przechodzi w jedną stronę)........


A to ciekawe! Jak jest zbudowana? Dotychczas znałem przegrody jednokierunkowe w formie ściany "kaczych dziobów" stosowane w silnikach okrętowych wykorzystujących dolną część tłoka jako pompę przepłukującą przestrzeń spalania.
Mam i piłę i kosiarkę spalinową i u mnie producent zamontował normalne gąbki w filtrach. Jedynie muszą być one zwilżane olejem silnikowyn po ich ewentualnym "praniu".
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
bujak01 
bujak01

Wiek: 37
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sob Lip 12, 2014 15:45   

Kupiłem taką gąbkę w salonie Hondy zapłaciłem 30zł.
Stwierdzam, że lepiej sobie wyciąć z gęstej gąbki.
Podaje wymiary oryginalnej gąbki: grubość 5mm, 54mm x 35mm
 
 
Grzechu 
Grzechu


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 440
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lip 12, 2014 22:12   

Dwa lata temu płaciłem w salonie Hondy za subfilter 5,60 PLN :mrgreen:

Zresztą na http://czescihonda.motorista.pl/ ten element kosztuje 7,38 PLN.
_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

Bikepics
 
 
bujak01 
bujak01

Wiek: 37
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 08:26   

17258MAH610
Oto numer seryjny tego filtra, po wygenerowaniu pokazało mi 30,75 zł
 
 
Bob 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 596
Skąd: Op
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 10:27   

NTV i Devi mają inne filterki, stąd różne ceny, tylko nie wiem skąd aż taka duża różnica.
 
 
Grzechu 
Grzechu


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 440
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 16:27   

To wiele wyjaśnia. Sorry za zamieszanie ;)
_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

Bikepics
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13