Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
LPG w motocyklu.
Autor Wiadomość
aftys6 


Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 455
Skąd: lubartów/warsiawka
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 18:52   LPG w motocyklu.

Witam.
Patrząc na ceny benzyny coraz mocniej zaczynam zastanawiać się nad instalacją LPG w motocyklu.
Dzisiaj gadałem z kolegą Romasem odnośnie instalacji w naszych silnikach gazu.

Jakie były by z tym problemy ??
-Oczywiście prawny, a więc ryzyko zabrania dowodu itd.

Lokalizacja butli
-Pozostaje tylko tylni kufer i butla 10-12 litrowa

Rozpylanie gazu
-Czy zasilać jednopunktowo poprzez np dolot od strony filtra pawia
-Czy każda gardziel z osobna

Serwis
-Jak wiadomo, częstsze regulacje zaworów
-Częstsze wymiany oleju i świec
-Możliwość szybszego zużycia silnika

Co sądzicie o tym pomyśle, czy dwukrotka oszczędność na spalaniu jest warta zachodu i kombinacji ??
 
 
wagi 

Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 19:11   

Cześć , dawno cię tu nie czytałem

Ja jako zwolennik LPG myślę że warto i jakbym jeździł więcej to może bym pomyślał

Już zresztą przy okazji jakiegoś BMW pisałem o tym tu na forum

Co do rozwiązań to pamiętam że gdzieś w internecie widziałem artykuł z schematami , filmami jak ktoś transalpa ( a to ten sam piec różnią się detale przecież) zagazował poprzez wiertki przed gaźnikiem

To ten koleś tylko gdzieś zamieszczał więcej szczegółów http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=185144
 
 
buu-84 

Pomógł: 8 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 311
Skąd: warmia
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 19:15   

Technicznie jest to wykonalne, pozostaje kwestia prawna i ewentualne przeglądy.
Tutaj trochę informacji http://gazeo.pl/lpg/od-a-...tykul,1326.html
Właścicielowi tego Urala po walce udało się wbić legalnie gaz w dowód http://www.motocykl-onlin..._instalacja_LPG

Ta firma http://www.marol-gaz.pl/index.php/pl/motocykl-lpg instaluje lpg w motocyklach można by było podpytać jak z homologacją i wbiciem w dowód. Instalacja do motocykla (motocykl 4 suwowy) została wyceniona na 2 tyś zł.
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:03   

aftys6 napisał/a:
Co sądzicie o tym pomyśle, czy dwukrotka oszczędność na spalaniu jest warta zachodu i kombinacji ??


Pytasz to odpowiadam.
LPG w motocyklu to totalna głupota.
Nie stać się na paliwo ?
Kup sobie Suzuki Address - pali 2L na 100 - oszszędność duuuużo większa niż LPG w devilu.

LPG jest do zapaliczek.
Diesel do ciężarówek.
Benzyna do motocykli i samochodów :twisted:

Nie wierzę że jakakolwiek instalacja LPG będzie bezpieczna i neutralna dla motocykla.
Takie kombinacje aby zaoszczędzić kilka złotych są w mojej ocenie bezsensowne.

Byle kolizja wyrwie kufer razem z butą i pozbawi "mądrego" kierownika życia.

Zawsze byłem zdania że zamiast gazowania pojazdów na które nas nie stać trzeba kupić mniejsze na które nas stać.

Nie ma to jak widok fajnej fury z dużym silnikiem i kapselkiem od gazu gdzieś w chytrze ukrytym miejscu :twisted:
Chociaż w przypadku gdy taka duża fura, dajmy na to V8 pali 25 L/100 to jakiś tam głębszy sens ekonomiczny mogę zrozumieć. Nie pojmę tego jednak przy motocyklu palącym 4-5 L/100.

No nie i koniec. Nie ogarnę takiej potrzeby.
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:19   

Zgadza się gaz w tak oszczędnym motocyklu nie jest wart zachodu .
Jedynie mieć jako coś innego dla podziwu , że też można itd. Motocyklem nie robi się też tak wielkich kilometrów rocznie , a jadąc np w daleka trasę zagranicę nie wiadomo czy się wszędzie zatankuje LPG Ja bym nie zakładał , takie jest moje zdanie
 
 
wagi 

Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:38   

Cytat:
Zawsze byłem zdania że zamiast gazowania pojazdów na które nas nie stać trzeba kupić mniejsze na które nas stać.


Nie zgodzę się w przypadku samochodów zalety użycia LPG są bezsprzeczne
-taniej jak w diesel'u
-dźwięk i charakterystyka benzyny

Nowoczesne instalację wtrysku w fazie ciekłej pozwalają nawet na dalej(niż w przypadku benzyny) idący tuning z uwagi na odporność LPG na spalanie sutkowe

Dlaczego powinno się jeździć autem B z małym silnikiem jak można mieć C/D z silnikiem zapewniającym większa dynamikę co wpływa na wzrost bezpieczeństwa na drodze (pomijając już same walory większych aut )
 
 
buu-84 

Pomógł: 8 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 311
Skąd: warmia
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:46   

Dyskusja na temat wyższości benzyny nad gazem czy dieslem nie ma sensu, każde z tych paliw ma tyle samo zwolenników co przeciwników.
Zanim przesiadłem się na obecnego diesla, wszystkie poprzednie auta miałem zagazowane i jakoś nie czuję ujmy z tego tytułu. Nawet w Fiacie UNO 1.0 jazda na gazie przynosiła wymierne oszczędności. Moim zdanie to że ktoś ma instalację LPG w aucie o niczym nie świadczy.
 
 
wagi 

Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:51   

Ależ oczywiście ze powinniśmy się skupić na temacie czyli pytaniu kolegi Tomka o gaz w devi
Ale że pojawiła się wypowiedź o autach to się odniosłem
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 21:17   

wagi, rozwiń temat spalania sutkowego, zaciekawiło mnie to :P
 
 
wagi 

Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 21:32   

Na początku kariery LPG wiązało się z stosowaniem przeszkód w dolocie (mieszalniki , wwiertki ) wtrysk lpg to wyeliminował ale zostawał problem słabszego napełniania
LPI czyli wtrysk w fazie ciekłej (dokładnie na zawory ssące) albo wtryskiwany tymi samymi wtryskiwaczami (najnowsze instalację dla aut z wtryskiem bezpośrednim) ogranicza to zjawisko.

Przy okazji LPG ma odporność na spalanie sutkowe w przeliczeniu na liczbę oktanową(bo go gazów stosuję się liczbę metanową gdzie meta to 100 a wodór to 0 ) daje jakieś 100-110
A wiec można by zwiększyć kompresję bez obawy o spalanie stukowe
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 21:42   

Jak by jeszcze rozwiązali problem mizernych zasięgów na LPG i walającego się koła zapasowego.......

W motocyklu to w ogóle byś zrobił 100km i tankowanie.


PS w ogóle temat do przeniesienia :)

EDIT:
Jeszcze dodam że zanim zaczniesz kombinować zapakuj 20-30KG na tył i spróbuj pojeździć.
Devii będzie szła na koła cały czas i bez przerwy.
Rama też tego nie wytrzyma.
Bagażniki są przewidziane na 15 KG a nie 30KG .
Wiadomo że kilka Km wytrzyma, nie po to jednak montuje się gaz by jeździć mało.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 22:15   

Tuningiem trudno to nazwać, raczej wyrównanie strat mocy z niższej kaloryczności gazu od benzyny. Po prostu LPG ma wyższą liczbę oktanową czyli można zwiększyć stopień sprężania znaczy się mocno głowicę splanować, wyższy tłok czy kto co sobie wymyśli i przez to podniesie się moc, tyle że to nie będzie podniesienie mocy względem tej na benzynie tylko względem tej po spadku mocy po założeniu instalacji czyli suma sumarum wyjdzie na zero.
 
 
wagi 

Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 22:59   

V-power też ma mniejsza kalorycznosc jak 95 a część silników osiąga wyższa moc

Niska kalorycznosc gazu odpowiada za wzrost spalania za spadek mocy odpowiadały utrudnienia w dolocie i gorsze napełnianie . Możliwość uzyskania mocy przewyższa straty z kalorycznosci - tak przynajmjiej wynika z wydruków pomiarów jakie widziałem
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 168
Skąd: Radzionków
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 23:40   

Dla mnie problemem w moto (przy LPG) jest zbiornik paliwa - a dokładnie gdzie go schować aby nie przeszkadzał i był odpowiednio wielki...W samochodzie nie ma z tym problemu bagażnik, tylne siedzienie w 126p, itp, itd !
Trochę na 2wóch kołach zjeździłem po świecie i wiem ze benzyna jest prawie wszędzie - ale LPG, olej do 2T - już nie zawsze :!:
Gdy się jeździ wokół komina to problemu nie ma z niczym!
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 08:03   

mczmok napisał/a:
Trochę na 2wóch kołach zjeździłem po świecie i wiem ze benzyna jest prawie wszędzie - ale LPG, olej do 2T - już nie zawsze :!:
Gdy się jeździ wokół komina to problemu nie ma z niczym!
I pewnie dlatego wśród jednośladów instalacje LPG najbardziej rozpowszechnione są w skuterach.
Sladek, co do wybuchających butli LPG to jest mit jakich mało. Ile widziałeś takich sytuacji? Ja widziałem dwa doszczętnie spalone samochody z pełnymi butlami LPG. Jeden z popsutym przez gazowników układem zasilania w benzynę, w drugim przyczyną było zwarcie. Widziałem też kiedyś w telewizorni próbę wykonaną przez wojsko. Przestrzelili z karabinu butlę LPG i zbiornik z benzyną. BUUM było tylko raz, wiesz kiedy? :razz:
W dupowozie miałem, mam i będę miał alternatywne źródło zasilania. W motocyklu tylko benzyna, bo zależy mi na jak najniższej masie :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11