Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 22 Skąd: Kraków / Chrzanów
Wysłany: Wto Maj 31, 2011 21:37 Odblokowanie a Spalanie
W związku iż jestem na etapie odblokowania mojej reverki zastanawiams ie nad jedna kluczowa sprawa.
(wyczytalem jeden post ze nie zwiekszylo sie spalanie)
Lecz chce was zapytać jak to jest u was
Czy po odlokowaniu (z 50KM na 60KM) zwiekszylo sie wam spalanie? i o ile?
Ja mam spalanie przy spokojniej jezdzie 80-110km/h czasem sobie depne wiecej:)
Spalanie mam w granicy 4.40l/100km a 4.60l/100km (zalezy ile gorek i jakich:)
Za to gdy jezdze ostrzej najwiecej co mi wziela to 5.10l/100km
Odblokowanie silnika łączy się ze zwiększeniem poboru paliwa, więc i zwiększonym spalaniem.
_________________ "Człowiekowi - instynkt każe nazywać i klasyfikować zjawiska.
Twórcy - umykać od nazw i klasyfikacji..."
Ludwig Erhardt
pikonrad Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 410 Skąd: Toruń
Wysłany: Wto Maj 31, 2011 22:11
Dla mnie to nie jest takie oczywiste Pytanie też Bo czy pytanie jest o to, czy przy tym samym stylu jazdy będzie więcej palił to ja nie wiem, ale wydaje mi się, że nie, bo niby dlaczego? Garnki te same prędkości te same, zapłon tak samo ustawiony, a opór na zasysaniu mniejszy. To może powinno nawet mniej palić ? Niestety poza eksperymentem nie widzę sposobu na sprawdzenie, niech więc wypowiedzą się ci, którzy odblokowali.
Natomiast jak będziesz katował maszynę radując się dodatkowym stadem kucy no to sprawa jasna.
Warto porównać z innymi wynikami, bo moje chyba największe. Pewnie już kwestia przebiegu.
Co do konkretnego egzemplarza... Nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być rzetelnie oceniona.. W którąkolwiek stronę by nie była. Trzeba bvy pokonywać tę samą trasę w identycznych warunkach, przy takim samym obciążeniu silnika i motocykla... I tak dalej i tak dalej... A różnica pewnie poniżej 0,5 w którąkolwiek stronę.
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 07:14
Odblokowanie z 50 na 60 KM będzie chyba mało odczuwalne (jedynie w psychice )
Ja ściągałem blokadę z 25KW to do 4000 obr. nie widzę różnicy . Jest lepiej powyżej 4000 obr. Przy jeździe umiarkowane nie odczułem większego spalania . Gdybym może cisnął jaj na maxa to pewnie tak , wiadomo więcej mocy - więcej powietrza- więcej paliwa
Ja sobie chwale odblokowanie jest przydatne podczas wyprzedzania .
U mnie było znaczne zwiększenie mocy ale spalania naprawdę większego nie odczułem
Ostatnio zmieniony przez ARTURO Sro Cze 01, 2011 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Jak ostatnio ściągałem airbox to zauważyłem że już tam ktoś wcześniej kryzy wycinał czyli była kiedyś zblokowana a teraz jest odblokowana (idzie 180 km/h wg licznika). Krótko, spalanie mam 4,5 jazda powiedzmy średnio do 100 km/h ( sam jestem mile zaskoczony ) no chyba że na każdym zakręcie daje pełną kite to wychodzi 5-5,5.
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 10:16
Moim zdaniem przyrost mocy rzędu 20% powinien być odczuwalny. Podejrzewam, że przekładać będzie się to bardziej na zwiększenie elastyczności silnika i prędkości przy skrajnie wysokich obrotach. A jak znam życie, to będzie tak, jak jazda z tą małą szybą na lampę. Założysz i okaże się, że żadna rewelacja... Zdejmiesz i zobaczysz, jak wielką robi różnicę.
Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 22 Skąd: Kraków / Chrzanów
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 16:44
to fajnie
Mam nadizeje ze nie wiele wzrosnie lub w ogole:)
A tak mnie zastanaowiło, ktos pisał na jednym z postów o "blokowaniu" ze NTV przy 4tys jedzie 100km/h
A ostatnio zwrucilem na to uwage własnie i u mnie na 4biegu przy 3tys jade 60
Za to na 5biegu 3tys=70 3.5tys=80 4tys=90 4.5tys=100
Wiadomo ze im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie i nie wiem czy to zalezy od modelu czy własnie te 500obrotow to te 10KM robi:)
Za to na 5biegu 3tys=70 3.5tys=80 4tys=90 4.5tys=100
U mnie w Revere '89 jest dokładnie tak samo. Ale czy te kroćce są węższe, nie sprawdzałem. Motocykle z Włoch też były w ten sposób "dławione"?
Bob Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 596 Skąd: Op
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 21:43
Przecież moc silnika nie ma nic do tego jakie są obroty przy danej prędkości. To tylko sprawa przełożenia, a wszystkie mają takie same, pomijając dłuższą jedynkę w revere, porównując do późniejszych NTV.
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 06:45
Uzyt takie różnice jakie ty zauważasz to mogą być nawet przyczyną opony tylnej czy błędu prędkościomierza , po prosto nie przejmuj się tym Gorzej jak by ci wzrosły przy 100km/h na 5biegu na 7tyś bo wtedy sprzęgło
A co do zmian to różnice w modelach dotyczyły tylko pierwszego biegu (jak wyżej napisano)
a ja mam inne pytanie a nigdzie nie mogłem znaleść odpowiedzi - mam NTV z 95r z tego co już wiem jest odblokowana z 34ps na 50ps, są normalne kryzy, krótki tłumik...ale jak ją odblokować do 60ps ( odblokowana została jeszcze za właściciela w DE w serwisie Hondy - zmienili kryzy na te z wersji otwartej,tłumik, i coś tam w gaźniku - dokładnie nie wiem co bo jest opis jako - przebudowa i regulacja gażników )
Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 22 Skąd: Kraków / Chrzanów
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 19:34
Podejzewam ze moja Hondzia nie bedzie miec pelnych 60KM bo mam inny tlumik (chyba akcesoryjny nie wiem) dlugi ale nie od mlodszego modelu
stary wymienil poprzedni wlasciciel bo byl juz tamten zardzewialy caly i spekany w srodku czy jakos tak;p poprostu stracil wlasciwosci:)
[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 20:39 ] MZiobro jestes pewien ze kryzy sa najwieksze a nie takie jak ja mam
czyt tu http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=156
sa 4 kryzy 27KM, 34KM, 50KM oraz wersja otwarta.
mogli z 34 na 50 zmienic a mozna jeszcze calkiem otworzyc.
ale jezeli masz wszystko jak mowisz najwieksze kryzy i tlumik musisz miec juz 60
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum