Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Czw Maj 13, 2010 18:36 Powrót do żywych
Witam.
Pozwoliłem sobie akurat w tej kategorii napisać ten temat , gdyż jest to powitanie mojego NTV po regeneracji.
Kilkanaście dni temu pisałem o stukach w silniku . Radziłem się wszystkich czy rozbierać czy kupić inny silnik . Nawet myślałem o wstawieniu z młodszego modelu . Padło jednak na remont . Po rozebraniu okazało się ,że trzeba kupić nowe sworznie i wstawić tulejki w korbowody . Koszt nie taki zły 150 zł z robocizną . Sworznie jednak nie są od Hondy tylko od VW , tak było taniej , a materiał też dobry. Motor rozebrałem i złożyłem sam więc kosztów nie było, jedynie niektóre uszczelki, olej. Razem ok 350zł Przy okazji chciałbym podziękować tym którzy na Forum udostępnili mi serwisówkę . Bez tego było by ciężko ustawić rozrząd .
Maszyna chodzi , stuków nie ma , na razie jest OK.
Przy okazji ją odblokowałem , trochę kucyków przybyło.
Pomógł: 10 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 2193 Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 12:45
Artur, a wazyles te nowe swoznie i porownywales ich wage z oryginalami? Na pewno zdajesz sobie sprawe, ze pewna nadwaga odbije Ci sie na pracy silnika na wyzszych obrotach jak i na trwalosci walu i elementow lozyskujacych..
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 15:18
Powiem tak . Ja nie ważyłem , ale robił to fachowiec dość znanego i cenionego warsztatu w Poznaniu. Teraz już sam nie wiem czy może tulejki były od VW bo są gr. 20mm w wewn. a sworznie były dorabiane w firmie tym się zajmującej . Drgań nie wyczuwam , zrobiłem już 100km . Fakt ,że 4000 obr na razie nie przekraczam (docieram) . Sam mi to polecił bo Honda sprzedaje sworznie w komplecie z tłokami i pierścieniami (zaryzykowałem) Jeżeli mi to padnie kupie wtedy silnik od DEWI . REWERKA żyć musi Mam sentyment do tego motoru już raz go z rozbiórki na części uratowałem.
MomoRC33 Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 54 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 18:19
ARTURO, w pełni popieram i podzielam sentyment do motocykla.
Kawał dobrej roboty i postawa godna naśladowania! Brawo!
Przypominam sobie jak kiedyś jeszcze WFMką do Zawoi pod Babią Górę się wypuściłem to miejscowi górale podziwiali moją "kozę", wspominali młode lata i powiadali starsi do młodszych tak "Przypoc sie młody jakie kiedyś motory jeździóły, a kto dbo tyn mo! Hej!"
Od jakiego VW są sworznie?Ile masz km przebiegu od remontu?
Jak spisuje się silnik po wykoaniu tulejek?
Wem że w silnikach motocyklowych jest problem z dorabiniem tulejek sworzni tłkokowych (min. chodzi o materiał) ponieważ:
1.w oryginale nie ma tulejki i jej załozenie osłabia główkę korbowodu, co może skutkować rozerwaniem główki przy wyższych obrotach
2. Żle dobrany material na tulejkę to remont za kilka tys. km
Ach ! Przede wszystkim sworzenie z silników samochodowych mają grubsze ścianki i większą mase dlatego pytam o model VW.
Czy możesz podać namiar na zakład robiący takie remonty?
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Czw Lip 07, 2011 15:59
Temat odległy , ale powiem jeszcze raz tulejki były od VW ponieważ miały właśnie cienkie ścianki bo faktycznie nikt nie chciał się podjąć rozwiercania główki korbowodu .
Jednak znalazłem firmę w Poznaniu która robi takie rzeczy . Regeneracja wałów i korbowodów , szlify bloków i głowic , dorabianie pierścieni , prostowanie korbowodów itd . Po prostu remonty silników . Sworznie były dorobione przez inną firmę , ale mnie to nie interesowało , ja zleciłem regenerację korbowodów i otrzymałem je z nowymi sworzniami w tej cenie co mnie bardzo zadowalało To są fachowcy i wiedzą jak ma być zrobione , żeby chodziło ok. Zrobiłem już kilka tyś kilometrów i na razie jest dobrze , a co dalej zobaczymy . Za dwa dni jadę na nasz zlot "Łoje" 350 km myślę , że moja staruszka da radę po przeszczepie z VW
Adres firmy :
Poznań ul. Jugosłowiańska 14 tel. 061 86 74 527 po 16tej tel 604 59 10 49
Dodam jeszcze , że NTV nie jest aż tak wysoko obrotowym motocyklem a sworznie na pewno były ważone te oryginalne i dorobione i utwardzane na wzór oryg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum