Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ściaganie w lewo - Honda Deauville 700 2007 rok
Autor Wiadomość
Loki9622 
Loki96

Dołączył: 21 Mar 2025
Posty: 2
Skąd: Strzyżów
  Wysłany: Pią Mar 21, 2025 12:04   Ściaganie w lewo - Honda Deauville 700 2007 rok

Witam,
Mam taki problem ze moja honda ściaga w lewo. przy zakupie tego nie zauważyłem bo dopiero to sie dzieje gdy całkowicie puścimy kierownice. wystarczy delikatnie położyc reke na kierownicy i motocykl jedzie prosto. Sprawdzałem lagi i koło, wyglada dobrze. Jak postawie motocykl na stopce centralnej i wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo. Stąd pytanie czy jest to mozliwe że przewody/linki są zle poprowadzone i ciagnie tą kierownice? Mógłbym dokładne zdj jak wyglada ułożenie przewodów w waszych motocyklach?

Pozdrawiam.
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 50 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 823
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Mar 21, 2025 15:35   

Loki9622 napisał/a:
wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo

A czy mając podniesiony przód, to jak "obracasz" kierownicę, lewo-prawo, to czuć jakiś opór?
Czujesz, jakby kulki w łożysku się blokowały w jakiejś pozycji?
Kierownica powinna chodzić płynnie bez przeskoków czy zacięć.
Może do wymiany są już łożyska główki?
Miałem podobny objaw w mojej 650 i wymieniłem łożyska na stożkowe.
Od 3 lat jedzie jak po sznurku :)
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
  
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1738
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pią Mar 21, 2025 18:09   Re: Ściaganie w lewo - Honda Deauville 700 2007 rok

Loki9622 napisał/a:
Witam,
Mam taki problem ze moja honda ściaga w lewo. przy zakupie tego nie zauważyłem bo dopiero to sie dzieje gdy całkowicie puścimy kierownice. wystarczy delikatnie położyc reke na kierownicy i motocykl jedzie prosto. Sprawdzałem lagi i koło, wyglada dobrze. Jak postawie motocykl na stopce centralnej i wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo. Stąd pytanie czy jest to mozliwe że przewody/linki są zle poprowadzone i ciagnie tą kierownice? Mógłbym dokładne zdj jak wyglada ułożenie przewodów w waszych motocyklach?

Pozdrawiam.

W Strzyżowie tylko brytyjską klawiaturę sprzedają? Napisz coś w wątku powitalnym.
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
Loki9622 
Loki96

Dołączył: 21 Mar 2025
Posty: 2
Skąd: Strzyżów
Wysłany: Pon Mar 24, 2025 19:46   

oldmotory napisał/a:
Loki9622 napisał/a:
wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo

A czy mając podniesiony przód, to jak "obracasz" kierownicę, lewo-prawo, to czuć jakiś opór?
Czujesz, jakby kulki w łożysku się blokowały w jakiejś pozycji?
Kierownica powinna chodzić płynnie bez przeskoków czy zacięć.
Może do wymiany są już łożyska główki?
Miałem podobny objaw w mojej 650 i wymieniłem łożyska na stożkowe.
Od 3 lat jedzie jak po sznurku :)


No właśnie wydaje mi się że nie czuć oporu i płynnie przechodzi z jednej strony na drugą bez przeskoków... :/
 
 
C_D 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2021
Posty: 53
Skąd: Kutno
Wysłany: Pon Mar 24, 2025 20:30   

Sprawdź, czy lagi w górnej półce są identycznie zamocowane - tzn., czy jedna nie wystaje bardziej...
Być może ktoś grzebał w zawieszeniu, może trochę oleju wyciekło z jednej lagi... Same linki, nawet gdyby trochę prężyły na postoju to nie ma szans, by ściągały w trakcie jazdy, skoro swobodnie możesz skręcić kierownicą w lewo i w prawo.
Jeszcze jedna sugestia - może daj się przejechać komuś innemu, niech zweryfikuje. Bo może to kwestia konkretnego kierowcy i dosiadu...
_________________
C_D
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 50 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 823
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pon Mar 24, 2025 21:10   

C_D napisał/a:
Sprawdź, czy lagi w górnej półce są identycznie zamocowane

To też może być dobry trop. łożyska byłby najbardziej oczywiste.
Może motocykl miał jakąś przygodę, i lagi trochę uciekły?
Czasem pomaga poluzowanie śrub w dolnej półce i przetoczenie motocykla przód tył, trochę hamując.
Może opona jest już kaput? A może zły dosiad?
Znam taki przypadek, że koledze też motocykl lekko uciekał, jego znajomy ortopeda zaprosił go do gabinetu i powiedział " jesteś krzywy".
Trzeba trochę poeksperymentować i poszukać przyczyny.
Jestem ciekaw, co się okaże? :wink:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8