Wysłany: Pią Mar 21, 2025 12:04 Ściaganie w lewo - Honda Deauville 700 2007 rok
Witam,
Mam taki problem ze moja honda ściaga w lewo. przy zakupie tego nie zauważyłem bo dopiero to sie dzieje gdy całkowicie puścimy kierownice. wystarczy delikatnie położyc reke na kierownicy i motocykl jedzie prosto. Sprawdzałem lagi i koło, wyglada dobrze. Jak postawie motocykl na stopce centralnej i wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo. Stąd pytanie czy jest to mozliwe że przewody/linki są zle poprowadzone i ciagnie tą kierownice? Mógłbym dokładne zdj jak wyglada ułożenie przewodów w waszych motocyklach?
wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo
A czy mając podniesiony przód, to jak "obracasz" kierownicę, lewo-prawo, to czuć jakiś opór?
Czujesz, jakby kulki w łożysku się blokowały w jakiejś pozycji?
Kierownica powinna chodzić płynnie bez przeskoków czy zacięć.
Może do wymiany są już łożyska główki?
Miałem podobny objaw w mojej 650 i wymieniłem łożyska na stożkowe.
Od 3 lat jedzie jak po sznurku
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Pomógł: 14 razy Wiek: 61 Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 1738 Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pią Mar 21, 2025 18:09 Re: Ściaganie w lewo - Honda Deauville 700 2007 rok
Loki9622 napisał/a:
Witam,
Mam taki problem ze moja honda ściaga w lewo. przy zakupie tego nie zauważyłem bo dopiero to sie dzieje gdy całkowicie puścimy kierownice. wystarczy delikatnie położyc reke na kierownicy i motocykl jedzie prosto. Sprawdzałem lagi i koło, wyglada dobrze. Jak postawie motocykl na stopce centralnej i wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo. Stąd pytanie czy jest to mozliwe że przewody/linki są zle poprowadzone i ciagnie tą kierownice? Mógłbym dokładne zdj jak wyglada ułożenie przewodów w waszych motocyklach?
Pozdrawiam.
W Strzyżowie tylko brytyjską klawiaturę sprzedają? Napisz coś w wątku powitalnym.
_________________ Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy. Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
wyprostuje kierownice to delikatnie przekreca sie w prawo
A czy mając podniesiony przód, to jak "obracasz" kierownicę, lewo-prawo, to czuć jakiś opór?
Czujesz, jakby kulki w łożysku się blokowały w jakiejś pozycji?
Kierownica powinna chodzić płynnie bez przeskoków czy zacięć.
Może do wymiany są już łożyska główki?
Miałem podobny objaw w mojej 650 i wymieniłem łożyska na stożkowe.
Od 3 lat jedzie jak po sznurku
No właśnie wydaje mi się że nie czuć oporu i płynnie przechodzi z jednej strony na drugą bez przeskoków... :/
Sprawdź, czy lagi w górnej półce są identycznie zamocowane - tzn., czy jedna nie wystaje bardziej...
Być może ktoś grzebał w zawieszeniu, może trochę oleju wyciekło z jednej lagi... Same linki, nawet gdyby trochę prężyły na postoju to nie ma szans, by ściągały w trakcie jazdy, skoro swobodnie możesz skręcić kierownicą w lewo i w prawo.
Jeszcze jedna sugestia - może daj się przejechać komuś innemu, niech zweryfikuje. Bo może to kwestia konkretnego kierowcy i dosiadu...
Sprawdź, czy lagi w górnej półce są identycznie zamocowane
To też może być dobry trop. łożyska byłby najbardziej oczywiste.
Może motocykl miał jakąś przygodę, i lagi trochę uciekły?
Czasem pomaga poluzowanie śrub w dolnej półce i przetoczenie motocykla przód tył, trochę hamując.
Może opona jest już kaput? A może zły dosiad?
Znam taki przypadek, że koledze też motocykl lekko uciekał, jego znajomy ortopeda zaprosił go do gabinetu i powiedział " jesteś krzywy".
Trzeba trochę poeksperymentować i poszukać przyczyny.
Jestem ciekaw, co się okaże?
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum