Pomógł: 14 razy Wiek: 61 Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 1723 Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Wto Wrz 20, 2022 14:11
adamdive napisał/a:
mrok31337 napisał/a:
Buldogi to są francuskie
chyba, że dał się złapać w siatkę i wywieźć do amaryki
Ja już tak mam z tym pisaniem
Cytat:
Bulldog był pojazdem tanim, prostym i łatwym w utrzymaniu, głównie z powodu prostej budowy źródła napędu: dwusuwowy silnik z pojedynczym cylindrem, umieszczony poziomo, uruchamiany przez podgrzewanie znajdującej się z przodu gruszki żarowej. Początkowo pojemność silnika wynosiła 6,3 litra, a moc 12 KM, w dalszych latach produkcji pojemność została zwiększona do 10,3 litra a moc do 55 KM.
Cytat:
Produkcja rozpoczęła się w 1921 roku i w różnych wersjach Bulldog produkowany był aż do 1960 roku. W 1956 roku firma John Deere zakupiła zakłady Lanz
Chodziło mi o ten charakterystyczny gulgot na wolnych obrotach.
_________________ Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy. Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Pomógł: 16 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 412 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Czw Kwi 27, 2023 13:04
W końcu, po latach , postanowiłem zrobić coś z moją dławiącą się Devilką. Pierwsza myśl, że poszła membrana okazała się nie trafiona. W rzeczywistości wyszło, że "mechanik" z lansującego się na profesjonalny zakładu spie***ił aż miło. Kiedyś z braku czasu zaprowadziłem moto do owego zakładu, to był pierwszy kontakt z nimi, aby zrobili przed sezonem standardowy przegląd, wymiany, regulacje itd. bo od zakupu nic nie było dotykane. Jak rozebrałem grata okazało się, że:
- gaźnik był ujowo wyczyszczonty
- poziomy paliwa były całkowicie rozjechane, przedni cylinder dostawał może ze 30% paliwa, pływak był podgięty itd.
- zawory na przednim cylindrze miały około 1/3 wymaganego luzu
- nawet stary brud z magistrali wodnej nie był wyczyszczony
Motocykl w takim układzie chodził można powiedzieć na 1 1/2 cylindra i nic dziwnego, że na wyższych obrotach zaczynał się dławić jakby brakło paliwa. Nawet świeca się spaliła, pewnie od temperatury spowodowanej zubożoną mieszanką. Membany o dziwo pomimo wieku i bardzo dużego przebiegu okazały się całkiem ładne, tylko przepustnice zwyczajnie trochę się już podtarły (j/w z racji przebiegu, ale jeszcze pochodzą). Najlepszy hit tej regulacji to fakt, że sprytny Pan, jak już spier***ł poziomy i nie umiał ustawić gaźnika, w przypływie geniuszu wymienił sprężyny pod przepustnicami. Pewnie w swoim małym rozumku myślał, że coś nie tak jest z membranami, bo nie mógł zrobić synchro. Wstawił dwie sprężyny różnej twardości i długości (!). Może miało to na celu zmusić przepustnice do lepszego powrotu, nie wiem, co sobie myślał. Motocykl jeździł. chodził, przyspieszał ale tylko jak się nie przesadzało dłuższy czas z obrotami. Po wymianie oleju, świec, regulacji zaworów, pełnym czyszczeniu gaźnika, czyszczeniu i profilaktycznym uszczelnieniu magistrali wodnej i ustawieniu poziomów paliwa Devilka śmiga znowu jak powinna. Samych gniazd zaworowych nie sprawdzałem, mam nadzieję, że jak nie były podparte to nic się nie wypaliło. W każdym razie motung znowu osiąga maxa jak kiedyś, ciągnie na każdym biegu do czerwonego pola na obrotomierzu, trochę pojeżdżę żeby złapała temperatury aby zawór mógł się ewentualnie "doklepać" jeżeli coś się z nim stało.
Morał z tego taki - jak ktoś potrafi robić serwis samemu, jeżeli nie - oddawać moto tylko do sprawdzonych warsztatów.
Pomógł: 14 razy Wiek: 61 Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 1723 Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Czw Kwi 27, 2023 20:30
Oddaję do jednego warsztatu (ma dwie lewe rączki do mechaniki) i powtarzam " jak ktoś spierdolił, to nikt inny tylko ...."
Czasami to działa na mechaników.
_________________ Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy. Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Maj 27, 2023 17:04
Trochę zrobiłem to dla motocykla ale więcej chyba dla mojego tyłka. Zafundowanie sobie zmodyfikowanej kanapy. Teraz się okaże czy pamiętam jeszcze jak się dodaje zdjęcia
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Kanapa kozak . Tez chciałem do swojej zakupić ,albo dać do zrobienia, ale jakiś fan motocykli, potraktował lusterko w mojej devi z buta i czasza pękła, wraz z wypełnieniem owiewką zegara i mam inny wydatek . Głupota ludzka nie zna granic.
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Cze 05, 2023 21:02
Sku........w nie brakuje
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Trochę zrobiłem to dla motocykla ale więcej chyba dla mojego tyłka. Zafundowanie sobie zmodyfikowanej kanapy. Teraz się okaże czy pamiętam jeszcze jak się dodaje zdjęcia
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Lut 20, 2024 17:20
grad74, sorki, że tak późno odpowiadam, ale w zimie rzadko tu zaglądam, bo niewiele się dzieje.
W kwestii kanapy, to robił mi to sympatyczny motocyklista. Szukaj na fejsie Motokanapy tel. 501345672. Mierzę sobie 182 cm. Moja oryginalna kanapa jest w stanie fabrycznym / z resztą jak motocykl
/ więc nie chciałem jej pruć. Kupiłem używkę i dałem do przerobienia. Koszt chyba około 550 zeta. Część dla plecaczka jest podniesiona o 2 cm. W środku jest dobrej jakości gąbka, bez żadnych żeli. Kanapa jest lekko poszerzona bo i dupsko mam większe. Ja jestem osobiście bardzo zadowolony. Na dłuższym tripie mogę się zatrzymywać tylko na tankowanie i siku. Kanapa jest obszyta czyś miękkim, odpornym na deszcz i dupsko się nie ślizga. Z resztą w razie zainteresowania dzwoń do gościa, jest bardzo kontaktowy.
Pozdrawiam
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum