Demontowałem rozrusznik jakieś 2 sezony temu .Prosta robota . Przykręcony jest na 2 śruby troszke ciężki dostęp ale da radę. Nie zgub oringu jak zdemontujesz. Przed demontażem dmuchnij powietrzem aby zanieczyszczenia wyleciały ,u mnie było mnóstwo piasku i kamyszków . Lepjej aby nic nie dostało się do środka
Żeby wyjąć rozrusznik trzeba poluzować szpilki mocowania silnika i chyba jedną wyjąć (już nie pamiętam dokładnie) ponieważ konieczne jest przesunięcie lekko silnika do przodu w ramie. Inaczej nawet jak odkręcisz rozrusznik to go fizycznie nie wyjmiesz bo będzie rama przeszkadzała. Brakuje niewiele ale rozrusznik nie jest z gumy więc trzeba mu zrobić odrobinę więcej miejsca między ramą a silnikiem. Powodzenia.
Tak, kolano wydechu od tylniego cylindra będzie blokować . Owiewkę tez trzeba ściągnąć i gmol może też przeszkadzać.
[ Dodano: Wto Maj 30, 2023 12:25 ]
Jest mało miejsca ,ale da się to zrobić. Nie polecam ci odkręcać szpilek silnika bo możesz mieć pracy na miesiąc .Te szpilki po latach są jak zespawane z korpusem silnika . Może się skończyć wybiciem szpilki wraz z kawałkiem bloku .
Patrzyłem w instrukcji serwisowej, ze trzeba zrzucić wydech, owiewki i rozrusznik wychodzi z lewej strony.
Ale nie raz się już przekonałem, że instrukcja sobie, a życie i doświadczenie pozwala pominąć niektóre punkty z instrukcji.
Dzięki za info, w poniedziałek mam plan się dobrać do rozrusznika.
_________________ Pozdrawiam
tAboon
Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-'24) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
Operacja zakończona sukcesem. Faktycznie wydech trzeba zrzucić. Ja zdjąłem tylko kolanko tylnego cylindra. 3 śrubki rozrusznika i wyszedł lewą stroną w górę po rozpięciu wszystkich kostek.
Dziękuję za porady
_________________ Pozdrawiam
tAboon
Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-'24) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Cze 07, 2023 17:13
Super, że się udało, ale minus dla japońców za takie utrudnienie demontażu rozrusznika. No chyba, że zakładali iż on nie ulega awarii
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Rozrusznik trafił na warsztat. Właśnie do mnie zadzwonili, że rozrusznik - Deauville 19993, przebieg licznikowy ~50kkm - jak nowy: szczotki, tulejki, komutator - zero śladów zużycia.
Więc będę musiał szukać w elektryce
Czasem, głownie na ciepłym silniku rozrusznik nie startuje, kontrolki przygasają, a rozrusznik nic, dopiero jak pchnę moto parę cm na biegu drugim to rozrusznik kręci....
_________________ Pozdrawiam
tAboon
Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-'24) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum