Wydawało się, że to prosta czynność.
Wypełniłem układ płynem pod korek, weszło 1,7 litra. Robiłem to etapami, bez pośpiechu od czasu do czasu wachałem motocyklem dokąd wychodziły bąble powietrza. Następnie odpaliłem moto , a gdy po kilkunastu sekundach zauważyłem, że poziom płynu się podnosi, zamknąłem wlew korkiem i poczekałem, aż układ się mocno nagrzeje (wskaźnik temperatury w połowie skali) po czym wyłączyłem zapłon. Po około 4 godzinach sądziłem, że tylko dopełnię płyn, ale niestety weszło zaledwie 10ml. Powtórzyłem więc start, przy otwartej chłodnicy i znowu ją zamknąłem gdy poziom zaczął się podnosić. Tym razem poczekałem, aż wskaźnik temp. przekroczył 1/2 skali, włączył się wentylator więc po chwili zgasiłem. Po około 1,5 godz. otwieram wlew, próbuję uzupełnić płyn a tam znowu wchodzi zalewie 1ml. Nie rozumiem co jest nie tak. Wygląda, że układ nadal jest zapowietrzony, bo powinno wejść jeszcze 0,4 litra, czyli w sumie tyle samo ile wyszło płynu podczas opróżniania układu 2,1 litra. Czyżby termostat padł???
Nadmienię, że silnik nagrzewał się w normalnym tempie, w normalnym czasie osiągał temperaturę.
_________________ Virago; GSX 750; Triumph Sprint ST 955i; Suzuki UX 150 ciągle, Dauville NT700V obecnie
W którym miejscu spuszczałeś płyn? A zbiorniczek wyrównawczy? Ściągnąłeś z niego wszystko? Czasami coś tam zostaje. Zalać chłodnicę i zbiorniczek wyrównawczy. Zakręcić korki i uruchomić. Tam jest chyba układ ciśnieniowy. Po zalaniu nie trzeba ruszać motocyklem tylko się ściska ręką węże co pomaga w odpowietrzeniu
Markali wszystko o czym piszesz oczywiście robiłem. Ze zbiorniczka wyrównawczego nawet strzykawką resztki wyciągałem. Nawet spec od naprawy motongów potwierdził, ze odpalać z otwartą chłodnicą i dolać gdy poziom się obniży, ale zaraz zamknąć gdy poziom zacznie się podnosić i grzać do 80stopni, aż termostat się otworzy. Może za nisko grzałem, ale skoro wentylator ruszył to chyba było blisko 100stopni?
_________________ Virago; GSX 750; Triumph Sprint ST 955i; Suzuki UX 150 ciągle, Dauville NT700V obecnie
Termostat otwiera się po osiągnięciu normalnej temperatury pracy płynu. Moim zdaniem więcej niż 80 stopni ale napisałeś że włączył się wentylator a powinien się włączyć przy wyższej temp.
Myślę, że temat opanowałem. Dla pewności ponownie opróżniłem układ chłodzenia (zapewne niepotrzebnie) ponownie napełniłem, weszło 1900ml pod korek i ani grama więcej. Odpaliłem moto, na wolnych obrotach chodził aż do włączenia się wentylatora, więc gdy się po chwili sam wyłączył, zgasiłem moto. Nic niepokojącego się nie działo, żadnych wycieków, dymienia, przegrzewania itp. więc po wychłodzeniu się silnika dolałem jeszcze 30ml płynu. I na tym proces zakończony, myślę że wszystko ok. chyba, że ktoś z Was coś zasugeruje czy zausterkuje
Pozdrawiam wszystkich chętnych do pomocy.
_________________ Virago; GSX 750; Triumph Sprint ST 955i; Suzuki UX 150 ciągle, Dauville NT700V obecnie
Najprostszy sposób na zrzucenie płynu chłodniczego to odkręcenie śrubki przy pompie wody, a jak nie to odkręcić wąż przy pompie wody, ten grubszy, jest najniżej położonym punktem układu chłodzenia.
Co do zdejmowania owiewek:
1. szyba
2. lusterko, chociaż może nie koniecznie, nie pamiętam
3. schowki, śrubki przy kierownicy, ampol, wkręty, wredny rzep przy zbiorniku paliwa do "wyrwania"
4 siedzenie/kanapa
5. osłona gmola (klucz ampol)
6. osłona na zakończeniu owiewki przy podnóżku
7. obudowa licznika od strony kierowcy 2 śrubki nad licznikiem, ale od spodu, prawie nie widoczne
8. plastik pod lampą
9. śrubki od przedniej obudowy licznika
10. duże śruby M8x4 szt. z sześciokątnym łbem
Powodzenia!
Za pierwszym razem zajęło mi ze 4 godz. Teraz 45 minut obie strony.
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Dzięki rzempi, jestem pod wrażeniem wypunktowania kolejnych czynności. Zrobiłem to właśnie tak jak piszesz ale zajęło mi pewnie więcej niż 6 godzin łącznie z dokładnym opisem gdzie jaka śrubka była. Teraz wszystko rozbebeszone, czeka na dostawę części. Nowa lampa już jest i jeszcze owiewki przyjdą pewnie po świętach i kierownica to będę powoli składał. Wymiana płynu rozpoczęła cały ciąg zdarzeń i dobrze bo ukazał się cały stan techniczny, gdyby nie to byłbym w nieświadomości
_________________ Virago; GSX 750; Triumph Sprint ST 955i; Suzuki UX 150 ciągle, Dauville NT700V obecnie
W sumie było PILNE, a odpisałem blisko po miesiącu, ale może komuś się przyda.
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum