Chciałbym wrócić do tematu - pojawiły mi się w mojej NTV 700 VA z 2006 roku bardzo podobne objawy, jak u autora posta. Po zakupie zrobiłem pełny serwis (zawory, filtr powietrza świece, płyny, nawet klocki hamulcowe i accu). Wtrysk, więc gaźników nie ma. Przejechałem od tego czasu ok. 3.5 tys. km i wszystko było super. Do dziś. Dziś, tak jak zawsze na zimnym silniku obroty biegu jałowego były ok. 1500 i po rozgrzaniu spadały do ok. 1200 jak zawsze. Ale po półgodzinnym postoju wolne obroty "ustabilizowały się" na poziomie 900-1000. Odczuwalnie niskim, tak, że na czerwonym świetle podkręcałęm manetkę, bo bałem się, że zdechnie, choć nie gasł. Za wyjątkiem jednego razu, gdy na luzie dojeżdżałem do skrzyżowania. Podjechałem na CPN, moto postało zgaszone kilkanascie minut i bezpośrednio po uruchomieniu wszystko wróciło do normy. 1200 obrotów, bez tendencji do gaśnięcia. Nawet gdy w korku ponownie osiągnął temperaturę włączania wiatraka. Boję się, że jak coś samo ustąpiło, to samo wróci w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Gdyby, jak ktoś sugerował, zaraz po serwisie były za małe luzy zaworowe, to dzisiejsze objawy wystąpiłyby chyba od razu po (złej?) regulacji, a nie 3.5 tys. km później? I nie pojawiłyby się nagle aby ustąpić same po kilkuminutowym postoju?
Aha - na tym samym baku przejechałem w podobnych warunkach ok. 150 km, a objaw jak pisałem, wystąpił nagle, po półgodzinnym postoju, więc raczej ani nie temperatura, ani nie paliwo...Może ktos ma jakiś pomysł?
Postanowiłem poobserwować, ale się nie powtórzyło. Podejrzewałem zatkany odpowietrznik zbiornika, bo usiłowałem dmuchać w rurkę (tę najbardziej z tyłu z tych trzech sterczących po lewej stronie pod silinikiem) i odniosłem wrażen ie, że jest zatkana. Ale chyba niemożliwe, żebym mógł w ogóle jeździć bez sprawnego odpowietrznika.
Pozdr.
A.
aroxe Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lis 26, 2020 12:04
Jeżeli nie wiesz czy odpowietrznik jest dobry, a moto zawsze gaśnie po rozgrzaniu to po prostu odpal moto z otworzonym wlewem paliwa.
Ja natomiast sugeruję jeszcze raz sprawdzić zawory, bo gaśnięcie po rozgrzaniu to najczęstszy objaw zbyt małego luz zaworowego na zaworach wydechowych. Nie wiem czy robiłeś tę akcję sam, ale jeżeli nie, to może mechanikowi nie chciało się gimnastykować z tym trudno dostępnym zaworem od frontu motocykla, przy chłodnicy i go pominął?
Luzy regulował mechanik w autoryzowanym warsztacie (przy okazji innych czynności serwisowych) - sam bym się tego nie podjął . Ostatnio wyjeździłem (na dwa razy)ok. 3/4 zbiornika - od pełnego - bez otwierania i objaw się nie powtórzył. Niepokoiło mnie tylko troszkę to, że rurka odpowietrznika sprawiała wrażenie zatkanej - nie miałem siły w płucach aby w nią dmuchnąć - zupełnie, jakby była zablokowana na głucho. Ale z drugiej strony gdyby nie było sprawnego odpowietrznika, to przy pełnym i zamkniętym zbiorniku daleko bym chyba nie zajechał?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum