Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z jazdą prsto
Autor Wiadomość
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 20:22   Problem z jazdą prsto

Szanowni koledzy , wiem iż temat trochę podchwytliwy, ale jak najbardziej poważny i nie chodzi o jazdę po nadmiernym spożyciu pewnych płynów .
Haneczka zaczęła sobie latać po drodze i to po zastosowaniu kilku operacji, jak najbardziej potrzebnych, to jest wymiana przedniej gumy , wymiany łożyska główki ramy i podniesienie kierownicy , jeżeli znacie jakieś pomocne rozwiązanie to proszę o podpowiedz .
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 637
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 21:02   

Od razu zaznaczę że się nie znam, ale jeżeli opona została prawidłowo założona i wyważona to coś nie halo pewnie jest z tym łożyskiem główki ramy... ale zaznaczam ponownie że się nie znam ;)
_________________
Varadero 125 -> NT700V -> BMW F650 CS -> Zontes 310 T2
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 49 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 817
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Czw Kwi 25, 2019 06:29   

Również stawiam na łożyska główki. krzywo osadzone bieżnie, lub za słabo skręcone.

Choć mając pewne doświadczenie z kołami :mrgreen: Opony też czasem sprawiają problemy.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Czw Kwi 25, 2019 07:42   

oldmotory napisał/a:
krzywo osadzone bieżnie, lub za słabo skręcone.


Może też tak być że zostało za mocno skręcone.
BAMBER1, postaw moto na centralce, odciąż przednie koło i sprawdź czy kierownica nie obraca się zbyt ciężko.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 62
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 758
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 25, 2019 07:43   

Też mi się tak wydaje. Oprzyj sie przednim kołem o ścianę, wsadź palec w okolice półki (miejscu styku ramy z nakrętką łożyska główki ramy) i delikatnie próbuj ruszać. W taki sposób najłatwiej sprawdzić czy występuje luz na łożysku.
Czasami bywa tak, że serwisy nie do końca wciskają dolne łożysko i po paru kilometrach wszystko osiada i wymaga dodatkowej regulacji.
Tak czy siak stawiam na luz na łożysku, chyba że założyłeś jakiegoś używanego starego kapcia na przód ;)

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Andrzej1986 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lut 2019
Posty: 50
Skąd: inowrocław
Wysłany: Czw Kwi 25, 2019 18:16   

Sprawdz czy opona jest na pewno na oś przednia . Bo mogli założyć ci napedowa o twoim rozmiarze na przód . wtedy będzie trzepać kierownica .
_________________
endriu
 
 
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Czw Kwi 25, 2019 19:33   

Witajcie! dzisiaj po sugestiach zabrałem się łożysko które notabene sam wymieniałem a ostatnio po prostu, zgodnie z zasadą po 100 km weź i dociągnij i tu zapewne ze względu na zasadę "Jak nie urwiesz to dokręcisz" przesadziłem z dociągiem , więc minimalnie popuściłem ale tak ze dalej jest ledwo wyczuwalny opór na kierownicy i jest zdecydowanie lepiej :mrgreen: teraz wróciła kontrola nie biega już tak po całym pasie ...
oponę tez sprawdziłem moze nie jest to M Pilot 4(5) tylko BATLAX ale na pewno przedni
Za pomoc serdeczne Dzięki !!!
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Pią Kwi 26, 2019 09:34   

BAMBER1 napisał/a:
"Jak nie urwiesz to dokręcisz" przesadziłem z dociągiem , więc minimalnie popuściłem ale tak ze dalej jest ledwo wyczuwalny opór na kierownicy i jest zdecydowanie lepiej


Czyli udało mi się mieć rację :-D Kierownica ma się obracać lekko, ale nie może być luzu na łożysku. Jak nadal jest zyt opornie to jeszcze je popuść.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12