Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana biegów i obroty
Autor Wiadomość
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Maj 04, 2016 07:55   

izywec napisał/a:

Napisałeś: " że niższe obroty niż 3000 nie są przeznaczone do jazdy i nie należy ich brać pod uwagę."
Rzeczywiście! Poniżej 3000 obrotów nie powinno się eksploatować intensywnie tego silnika a w szczególności poniżej 2000 to po prostu niszczenie silnika przy większych obciążeniach.

Tak jest w rzeczywistości, ale gdyby był to pełen wykres - widzielibyśmy to, o czym teraz opowiadamy "z doświadczenia".
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Leszek692 
Leszek692

Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 149
Skąd: EKU
Wysłany: Sro Kwi 03, 2019 08:43   

Witajcie , przepraszam że odgrzeję kotleta .
Szukałem na forum info co robię nie tak i trafiłem na ten temat .
Moja Hania zrewidowała moje poglądy dogłębnie inaczej mówiąc poległem na całej linii.
Nie było co prawda żadnego gggrrrryyyttt ale płynną jazdą bym tego nie nazwał :oops: :oops: :oops: .
Na szczęście brat mój powiedział mi że u niego było podobnie on już chciał swojego Drag Stara na lawetę pakować

[ Dodano: Sro Kwi 03, 2019 10:01 ]
Tymi słowy podniósł mnie na duchu :) i jak sobie przypominam jak mnie tata uczył na WSK 125 jeżdzić to też kolorowo nie było , a zawsze twierdzę że mój stary jest porywczy i nerwowy ;) .
Mnie w Hani zaskoczył olbrzymi moment hamujący przy zamkniętym gazie dosłownie jakbym miał retarder zapięty , myślałem że zamknę gaz i sobie popyrkam jak Jawą czy CeZetką a tu pipa totalnie inna charakterystyka silnika no fakt dwusów silnikem nie hamuje.
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Kwi 03, 2019 09:59   

Taki urok V-ek Panie :mrgreen:
Przy grubszych redukcjach, a zwłaszcza na mokrym ani się obejrzysz, jak cię dupa wyprzedzi :wink:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Kwi 03, 2019 10:02   

te Vki to pikuś, polecam przejechać sie ER5 i tam zamknąć manetę :D Blokuje koło aż miło i wcale nie musi być mokro.
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 49 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 818
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Sro Kwi 03, 2019 10:41   

Leszek692 napisał/a:
Mnie w Hani zaskoczył olbrzymi moment hamujący

Dlatego, przy gwałtownym odpuszczaniu gazu warto wyrobić sobie nawyk delikatnego wciskania klamki hamulca, żeby ci z tyłu nie byli zdziwieni...i my przy okazji :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 637
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sro Kwi 03, 2019 21:08   

sgtcop13 napisał/a:
Taki urok V-ek Panie :mrgreen:
Przy grubszych redukcjach, a zwłaszcza na mokrym ani się obejrzysz, jak cię dupa wyprzedzi :wink:

Ja wiem czy to kwestia silników V, mój CS ma o wiele większy moment hamujący niż devi, a to "syngel"
_________________
Varadero 125 -> NT700V -> BMW F650 CS -> Zontes 310 T2
 
 
Rador 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Płock
Wysłany: Czw Kwi 04, 2019 06:50   

Z tego co wiem na moment hamujący silnika oprócz ilości i układu cylindrów ogromny wpływ ma stopień sprężania. Devilki, trampki, mają dość mały stopień sprężania jak na dzisiejsze standardy. Ale dzięki temu potrafią pracować na paliwie o niższej liczbie oktanowej (a to się może przydać jak by ktoś chciał pojechać tymi sprzętami np. do Afryki :-) )
 
 
Leszek692 
Leszek692

Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 149
Skąd: EKU
Wysłany: Pią Kwi 05, 2019 21:13   

Dzięki Panowie , wziąłem sobie do bani wasze wskazówki w stylu najpierw naszykuj kopyto potem myśl o zmianie biegów , o między gazie przy redukcji też pamiętałem ;) i trzymać powyżej 2,5 k obr/min też i było dużo lepiej .

[ Dodano: Pią Kwi 05, 2019 22:35 ]
PeterP tak z ciekawości luknąłem sobie dane techniczne BMW CS no Panie tam jest garnek jak w traktorze 100 mm średnicy to i pulsacja mocy jest wielka i siła potrzebna do przekopania tej jednostki no wiem jest starter elektryczny .
Właśnie przekopanie dużego singla było jednym z powodów porzucenia mojego szaleńczego planu zakupu yamahy SR 500 :mrgreen:
Generalnie im więcej garów tym kultura pracy silnika ładniejsza za wyjątkiem rzędowej trójki najbardziej skopana jednostka :( .
Tu w NTV to ja nawet nie wiem jak są korby przestawione z silnikami V nie miałem nigdy do czynienia 2 , 4 , 6 i te zjebane trójki to ogarniam tyle że najcześciej ropole.
 
 
stator 
stator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 331
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 08:32   

Przejechałem Dulką 50 tysięcy.
I CHOLERA MAć, nadal nie umiem zmieniać biegów.....
Zawodzi koordynaja ruchów. Chyba jestem już za stary na naukę. Aż mnie to wkurza.....
_________________
Dulka
Majka
 
 
Leszek692 
Leszek692

Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 149
Skąd: EKU
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 17:43   

Stator mówię tu o sobie już lepiej nie będzie , trzeba jeździć póki jeszcze można i za nic mieć to co ludzie gadają że za stary że za gruby że kwaterę powinien wykupić etc... ;)
Ja im mówie spalcie mnie i rozsypcie na łąkach zielonych gdzie urokliwy strumyk się wije :)
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 17:55   

mrok31337 napisał/a:
te Vki to pikuś, polecam przejechać sie ER5 i tam zamknąć manetę :D Blokuje koło aż miło i wcale nie musi być mokro.


mrok31337 przecież Ty jeździsz SV, która słynie z okrutnego hamowania silnikiem a wyskoczyłeś z ER5. :mrgreen:


A w ogóle to SV650 podoba mi się od zawsze tylko ten kolektor wydechowy od przedniego gara wygląda dla mnie wyjątkowo paskudnie :wink:

Ale ja już stary tetryk jestem i mam takie problemy :mrgreen:

Pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 22:38   

stator napisał/a:
Przejechałem Dulką 50 tysięcy.
I CHOLERA MAć, nadal nie umiem zmieniać biegów.....
Zawodzi koordynaja ruchów. Chyba jestem już za stary na naukę. Aż mnie to wkurza.....

Jestem nieco bardziej wiekowy jednak na mojej NTV z 1993 roku nie mam żadnych kłopotów z biegami tak w górę jak i w dół. Jedynie miałem kłopot z luzem po kupnie. Pomogła mi rada z portalu, że luz jest wtedy gdy na dwójce przy dojeździe do miejsca stania przy wyciśniętym sprzęgle dotknę leciutko z góry dźwignię zmiany biegu - wchodzi bezbłędnie.
Wnioskuję Ci abyś dał spróbować jazdy takiemu który nie ma kłopotów z "mieszaniem" biegów i jeśli on stwierdzi, że też ma kłopoty - to należy coś poprawić w maszynie - zacząć od kontroli pracy sprzęgła a grzebać w skrzyni biegów w ostateczności.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 17:14   

sgtcop13, ja jeżdżę v stromem i tam ten silnik jest ucywilizowany a jelita od spodu nie widać bo mam płytę pod silnikiem :D A ER5 silnikiem hamował jak pomysły Jarka wzrost gospodarczy, albo zdjęcie Krystyny męską erekcję :D
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Kwi 08, 2019 20:29   

mrok31337, zwracam honor :mrgreen:
Kilka lat temu osobiście przymierzałem się do DL 650, posadziłem na nim zadek ale jakoś mi nie przypasiło :???:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13