Napisałeś: " że niższe obroty niż 3000 nie są przeznaczone do jazdy i nie należy ich brać pod uwagę."
Rzeczywiście! Poniżej 3000 obrotów nie powinno się eksploatować intensywnie tego silnika a w szczególności poniżej 2000 to po prostu niszczenie silnika przy większych obciążeniach.
Tak jest w rzeczywistości, ale gdyby był to pełen wykres - widzielibyśmy to, o czym teraz opowiadamy "z doświadczenia".
Witajcie , przepraszam że odgrzeję kotleta .
Szukałem na forum info co robię nie tak i trafiłem na ten temat .
Moja Hania zrewidowała moje poglądy dogłębnie inaczej mówiąc poległem na całej linii.
Nie było co prawda żadnego gggrrrryyyttt ale płynną jazdą bym tego nie nazwał .
Na szczęście brat mój powiedział mi że u niego było podobnie on już chciał swojego Drag Stara na lawetę pakować
[ Dodano: Sro Kwi 03, 2019 10:01 ]
Tymi słowy podniósł mnie na duchu i jak sobie przypominam jak mnie tata uczył na WSK 125 jeżdzić to też kolorowo nie było , a zawsze twierdzę że mój stary jest porywczy i nerwowy .
Mnie w Hani zaskoczył olbrzymi moment hamujący przy zamkniętym gazie dosłownie jakbym miał retarder zapięty , myślałem że zamknę gaz i sobie popyrkam jak Jawą czy CeZetką a tu pipa totalnie inna charakterystyka silnika no fakt dwusów silnikem nie hamuje.
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Kwi 03, 2019 09:59
Taki urok V-ek Panie
Przy grubszych redukcjach, a zwłaszcza na mokrym ani się obejrzysz, jak cię dupa wyprzedzi
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Dlatego, przy gwałtownym odpuszczaniu gazu warto wyrobić sobie nawyk delikatnego wciskania klamki hamulca, żeby ci z tyłu nie byli zdziwieni...i my przy okazji
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Z tego co wiem na moment hamujący silnika oprócz ilości i układu cylindrów ogromny wpływ ma stopień sprężania. Devilki, trampki, mają dość mały stopień sprężania jak na dzisiejsze standardy. Ale dzięki temu potrafią pracować na paliwie o niższej liczbie oktanowej (a to się może przydać jak by ktoś chciał pojechać tymi sprzętami np. do Afryki )
Dzięki Panowie , wziąłem sobie do bani wasze wskazówki w stylu najpierw naszykuj kopyto potem myśl o zmianie biegów , o między gazie przy redukcji też pamiętałem i trzymać powyżej 2,5 k obr/min też i było dużo lepiej .
[ Dodano: Pią Kwi 05, 2019 22:35 ]
PeterP tak z ciekawości luknąłem sobie dane techniczne BMW CS no Panie tam jest garnek jak w traktorze 100 mm średnicy to i pulsacja mocy jest wielka i siła potrzebna do przekopania tej jednostki no wiem jest starter elektryczny .
Właśnie przekopanie dużego singla było jednym z powodów porzucenia mojego szaleńczego planu zakupu yamahy SR 500
Generalnie im więcej garów tym kultura pracy silnika ładniejsza za wyjątkiem rzędowej trójki najbardziej skopana jednostka .
Tu w NTV to ja nawet nie wiem jak są korby przestawione z silnikami V nie miałem nigdy do czynienia 2 , 4 , 6 i te zjebane trójki to ogarniam tyle że najcześciej ropole.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 331 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 08:32
Przejechałem Dulką 50 tysięcy.
I CHOLERA MAć, nadal nie umiem zmieniać biegów.....
Zawodzi koordynaja ruchów. Chyba jestem już za stary na naukę. Aż mnie to wkurza.....
Stator mówię tu o sobie już lepiej nie będzie , trzeba jeździć póki jeszcze można i za nic mieć to co ludzie gadają że za stary że za gruby że kwaterę powinien wykupić etc...
Ja im mówie spalcie mnie i rozsypcie na łąkach zielonych gdzie urokliwy strumyk się wije
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 17:55
mrok31337 napisał/a:
te Vki to pikuś, polecam przejechać sie ER5 i tam zamknąć manetę Blokuje koło aż miło i wcale nie musi być mokro.
mrok31337 przecież Ty jeździsz SV, która słynie z okrutnego hamowania silnikiem a wyskoczyłeś z ER5.
A w ogóle to SV650 podoba mi się od zawsze tylko ten kolektor wydechowy od przedniego gara wygląda dla mnie wyjątkowo paskudnie
Ale ja już stary tetryk jestem i mam takie problemy
Pozdrawiam
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 22:38
stator napisał/a:
Przejechałem Dulką 50 tysięcy.
I CHOLERA MAć, nadal nie umiem zmieniać biegów.....
Zawodzi koordynaja ruchów. Chyba jestem już za stary na naukę. Aż mnie to wkurza.....
Jestem nieco bardziej wiekowy jednak na mojej NTV z 1993 roku nie mam żadnych kłopotów z biegami tak w górę jak i w dół. Jedynie miałem kłopot z luzem po kupnie. Pomogła mi rada z portalu, że luz jest wtedy gdy na dwójce przy dojeździe do miejsca stania przy wyciśniętym sprzęgle dotknę leciutko z góry dźwignię zmiany biegu - wchodzi bezbłędnie.
Wnioskuję Ci abyś dał spróbować jazdy takiemu który nie ma kłopotów z "mieszaniem" biegów i jeśli on stwierdzi, że też ma kłopoty - to należy coś poprawić w maszynie - zacząć od kontroli pracy sprzęgła a grzebać w skrzyni biegów w ostateczności.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
sgtcop13, ja jeżdżę v stromem i tam ten silnik jest ucywilizowany a jelita od spodu nie widać bo mam płytę pod silnikiem A ER5 silnikiem hamował jak pomysły Jarka wzrost gospodarczy, albo zdjęcie Krystyny męską erekcję
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Kwi 08, 2019 20:29
mrok31337, zwracam honor
Kilka lat temu osobiście przymierzałem się do DL 650, posadziłem na nim zadek ale jakoś mi nie przypasiło
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum