Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Padnięty regulator napięcia
Autor Wiadomość
m@rko 

Wiek: 46
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 3
Skąd: lubuskie
Wysłany: Nie Lut 10, 2019 12:39   Padnięty regulator napięcia

Witam
W związku z tym, że poprzedni regulator nie doładowywał mi akumulatora zakupiłem na alle..
"nowy" używany. Po zamontowaniu pierwsze co to zauważyłem że ów regulator mocno się grzeje, na oko ponad 50*C, po dotknięciu parzy tak, że nie idzie go utrzymać kilka sekund. Następnie przemierzyłem napięcia i po odpaleniu moto z 13,2V rośnie do ponad 16,5V. Po włączeniu świateł i obrotach 4000rpm/min napięcie wzrasta do blisko 17V, następnie po wyłączeniu świateł i 5000rpm/min napięcie wzrasta do około 19V.
Proszę o obiektywną opinię, czy regulator jest OK, lub nie.
Krótki filmik pokazujący pracę regulatora
za chwilę
Mam jeszcze jedną prośbę, powiedzcie czy taki regulator był montowany oryginalnie w Hankach?



[ Dodano: Nie Lut 10, 2019 13:07 ]
Link do filmu
https://www.youtube.com/watch?v=JK38_anVir0
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1689
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie Lut 10, 2019 13:14   

Wypierz to z moto zanim popalisz instalację czy jakieś odbiorniki. O ile wiem, to 14,7 V to maksimum napięcia ładowania a tutaj dobija Ci nawet do 19 V :shock:
No chyba że "zjebawszy" się Twój multimetr, ale wtedy dalej masz coć do wymiany :wink:
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, jest Yamaha FZ6 "04
 
 
grad74 
Grzegorz


Wiek: 45
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lut 10, 2019 13:27   

M@rko, kup sobie jakąś używkę od Transalpa 650, polutuj kable do końcówek i będziesz zadowolony. One się prawie nie psują.

https://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?p=117227#117227
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 47 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2103
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Nie Lut 10, 2019 13:58   

Grad dobrze gada. Ja też w tygrysie zapodałem od tampka na mosfecie i hula aż miło. 90zł za używkę z allegro i można śmigać :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
m@rko 

Wiek: 46
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 3
Skąd: lubuskie
Wysłany: Nie Lut 10, 2019 15:03   

Dzięki Panowie za szybkie porady
W tej chwili, skoro już wydałem pieniążki na ten wadliwy, to teraz muszę się jakoś dogadać ze sprzedawcą żeby nie dublować kosztów.
Melia do handlarza już wysłałem i teraz czekam na odpowiedź. Ma on w ofercie regulator od Varadero 1000 i nie wiem czy nie był by lepszy od seryjnego



Co sądzicie? i pasował by bez kombinacji
 
 
szawryk 

Wiek: 48
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 18
Skąd: Ełk
Wysłany: Nie Lut 10, 2019 20:05   

Ja mam od Varadero 1000 i działa póki co o.k . Na poprzednim objawy miałem dokładnie takie same jak u Ciebie.
_________________
Romet T 750 ( Pegaz ), Simson SR 50 , Honda Deauville 650
 
 
grad74 
Grzegorz


Wiek: 45
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Lut 11, 2019 11:36   

m@rko napisał/a:
Dzięki Panowie za szybkie porady
W tej chwili, skoro już wydałem pieniążki na ten wadliwy, to teraz muszę się jakoś dogadać ze sprzedawcą żeby nie dublować kosztów.
Melia do handlarza już wysłałem i teraz czekam na odpowiedź. Ma on w ofercie regulator od Varadero 1000 i nie wiem czy nie był by lepszy od seryjnego

Obrazek

Co sądzicie? i pasował by bez kombinacji


Tak to już jest nowy typ na Mosfetach i będzie działał, one mają tą przewagę że albo działa albo niedoładowuje, ale jeszcze nie słyszałem żeby zagotował aku. Jakby wtyczka nie pasowała to rozp.. obudowe wtyczki i albo zrób na wsuwki albo dolutuj się do końcówek (trzeba to rocić szybko żeby temp nie poszła po stykach do środka bo można coś uszkodzić) zalej dziada klejem na gorąco coby wzmocnić i uszczelnić i ciesz się jazdą. Notabene jako ciekawostkę powiem Wam że na OLX znabyłem ostatnio regler identyczny wyglądowo z tym z TA650 od jakiejś Yamahy 125ccm. polutowałem , założyłem na dłuższą chwilkę i... działa, Dałem za niego całe 20 zł na nowy ale z dugiej ręki. Funkiel nówka w sklepie to całe 69zł! Ale zdemontowałem i będę woził jako zapas a jeździł jednak na oryginale.
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 249
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Lut 11, 2019 18:01   

Ducati Energia robi niezłe regulatory do Hondy. Na zachodzie masa ludzi z tym jeździ po wymianie walniętego oryginału. U siebie taki założyłem ze 7 lat temu (używka z Allegro za ok. 50 zł), póki co działa/. Powodem było lepsze trzymanie napięcia niż ten oryginalny.
 
 
matirati666 


Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią Mar 08, 2019 23:35   



Panowie na co te kombinacje, używki z trampka czy rzeźba na siłę. Taki jak na foto od hondy shadow pasuje idealnie. Wiem bo mam u siebie jak moj oryginał padł. Też biłem sie z myślami czy uzywke z oryginału czy nojke z UK hondy za 400zl i padło na tego za ok 100zl z wysyłką i gwarancją.

A co do ładowania to trochę jak w aucie przy światłach wlaczonych powinien mieć ponad 14V a jak macie dostęp do serwisowki na stronie wkbieniec lub growell proboards to tam jest cytuje:

Regulator/rectifierRegulated voltage, current ................................... 13.5 to 15.5 V, 0.5 A
 
 
andrzejek 

Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Piła
Wysłany: Nie Mar 10, 2019 08:45   

Witam
Kombinacje są po to aby mieć w miarę stabilne napięcie w instalacji i akumulatorze. Zamiast zakresu regulacji od 13,5 do 15,5V mieć od 14,3 do 14,5V.
Pozdrawiam
 
 
matirati666 


Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie Mar 10, 2019 09:01   

Ale ja nie mówię że takiego właśnie nie ma na tym od shadow. Zawsze jest gwarancja lub zwrot jak nie trzyma parametrów. A ten zakres jakbyś doczytał jest z oficjalnego manuala
 
 
andrzejek 

Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Piła
Wysłany: Nie Mar 10, 2019 09:09   

Zauważyłem ;-)
Dlatego ten model jest stratnym regulatorem i nic nowego nie wnosi do instalacji. No chyba., że chodzi tylko o zamiennik a nie poprawienie parametrów.
Pozdrawiam
 
 
matirati666 


Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie Mar 10, 2019 10:12   

Tylko widzisz ja akurat na swoim przykładzie piszę że nie warto rzeźbić jeśli coś działa. Ja mam dobre parametry dlatego z mojego punktu widzenia kupno shadowkowego się sprawdziło. Pisze raczej jako zachętę a nie odstraszacz. Od prawie roku mam regla i na pelnych swiatlach plis manety zawsze powyzej 14V. A z racji zw robie krotkie dustanse regler daje rade mi i tak doladowac aku bo zawsze pali od strzała nawet na jesień
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11