Wysłany: Nie Lut 10, 2019 12:39 Padnięty regulator napięcia
Witam
W związku z tym, że poprzedni regulator nie doładowywał mi akumulatora zakupiłem na alle..
"nowy" używany. Po zamontowaniu pierwsze co to zauważyłem że ów regulator mocno się grzeje, na oko ponad 50*C, po dotknięciu parzy tak, że nie idzie go utrzymać kilka sekund. Następnie przemierzyłem napięcia i po odpaleniu moto z 13,2V rośnie do ponad 16,5V. Po włączeniu świateł i obrotach 4000rpm/min napięcie wzrasta do blisko 17V, następnie po wyłączeniu świateł i 5000rpm/min napięcie wzrasta do około 19V.
Proszę o obiektywną opinię, czy regulator jest OK, lub nie.
Krótki filmik pokazujący pracę regulatora
za chwilę
Mam jeszcze jedną prośbę, powiedzcie czy taki regulator był montowany oryginalnie w Hankach?
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1782 Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie Lut 10, 2019 13:14
Wypierz to z moto zanim popalisz instalację czy jakieś odbiorniki. O ile wiem, to 14,7 V to maksimum napięcia ładowania a tutaj dobija Ci nawet do 19 V
No chyba że "zjebawszy" się Twój multimetr, ale wtedy dalej masz coć do wymiany
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Dzięki Panowie za szybkie porady
W tej chwili, skoro już wydałem pieniążki na ten wadliwy, to teraz muszę się jakoś dogadać ze sprzedawcą żeby nie dublować kosztów.
Melia do handlarza już wysłałem i teraz czekam na odpowiedź. Ma on w ofercie regulator od Varadero 1000 i nie wiem czy nie był by lepszy od seryjnego
Dzięki Panowie za szybkie porady
W tej chwili, skoro już wydałem pieniążki na ten wadliwy, to teraz muszę się jakoś dogadać ze sprzedawcą żeby nie dublować kosztów.
Melia do handlarza już wysłałem i teraz czekam na odpowiedź. Ma on w ofercie regulator od Varadero 1000 i nie wiem czy nie był by lepszy od seryjnego
Tak to już jest nowy typ na Mosfetach i będzie działał, one mają tą przewagę że albo działa albo niedoładowuje, ale jeszcze nie słyszałem żeby zagotował aku. Jakby wtyczka nie pasowała to rozp.. obudowe wtyczki i albo zrób na wsuwki albo dolutuj się do końcówek (trzeba to rocić szybko żeby temp nie poszła po stykach do środka bo można coś uszkodzić) zalej dziada klejem na gorąco coby wzmocnić i uszczelnić i ciesz się jazdą. Notabene jako ciekawostkę powiem Wam że na OLX znabyłem ostatnio regler identyczny wyglądowo z tym z TA650 od jakiejś Yamahy 125ccm. polutowałem , założyłem na dłuższą chwilkę i... działa, Dałem za niego całe 20 zł na nowy ale z dugiej ręki. Funkiel nówka w sklepie to całe 69zł! Ale zdemontowałem i będę woził jako zapas a jeździł jednak na oryginale.
_________________ SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
Gmole do RC33 zrobię , jeśli ktoś potrzebuje
Pomógł: 16 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 412 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Lut 11, 2019 18:01
Ducati Energia robi niezłe regulatory do Hondy. Na zachodzie masa ludzi z tym jeździ po wymianie walniętego oryginału. U siebie taki założyłem ze 7 lat temu (używka z Allegro za ok. 50 zł), póki co działa/. Powodem było lepsze trzymanie napięcia niż ten oryginalny.
Panowie na co te kombinacje, używki z trampka czy rzeźba na siłę. Taki jak na foto od hondy shadow pasuje idealnie. Wiem bo mam u siebie jak moj oryginał padł. Też biłem sie z myślami czy uzywke z oryginału czy nojke z UK hondy za 400zl i padło na tego za ok 100zl z wysyłką i gwarancją.
A co do ładowania to trochę jak w aucie przy światłach wlaczonych powinien mieć ponad 14V a jak macie dostęp do serwisowki na stronie wkbieniec lub growell proboards to tam jest cytuje:
Regulator/rectifierRegulated voltage, current ................................... 13.5 to 15.5 V, 0.5 A
andrzejek
Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 39 Skąd: Piła
Wysłany: Nie Mar 10, 2019 08:45
Witam
Kombinacje są po to aby mieć w miarę stabilne napięcie w instalacji i akumulatorze. Zamiast zakresu regulacji od 13,5 do 15,5V mieć od 14,3 do 14,5V.
Pozdrawiam
Ale ja nie mówię że takiego właśnie nie ma na tym od shadow. Zawsze jest gwarancja lub zwrot jak nie trzyma parametrów. A ten zakres jakbyś doczytał jest z oficjalnego manuala
andrzejek
Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 39 Skąd: Piła
Wysłany: Nie Mar 10, 2019 09:09
Zauważyłem
Dlatego ten model jest stratnym regulatorem i nic nowego nie wnosi do instalacji. No chyba., że chodzi tylko o zamiennik a nie poprawienie parametrów.
Pozdrawiam
Tylko widzisz ja akurat na swoim przykładzie piszę że nie warto rzeźbić jeśli coś działa. Ja mam dobre parametry dlatego z mojego punktu widzenia kupno shadowkowego się sprawdziło. Pisze raczej jako zachętę a nie odstraszacz. Od prawie roku mam regla i na pelnych swiatlach plis manety zawsze powyzej 14V. A z racji zw robie krotkie dustanse regler daje rade mi i tak doladowac aku bo zawsze pali od strzała nawet na jesień
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum