Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
No i stało sie Devi 700 przestała jechac POMOCYY
Autor Wiadomość
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 33
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Pią Wrz 16, 2016 20:08   

STAŁO SIĘ Devi odzyskała życie, znowu działa i to całkiem dobrze , nie mam się do czego czepiać, na wolnych obrotach prąd ładowania 13,85V a po dodaniu kilku obrotów 14,5V Po trzech tygodniach w końcu mogłem odpalić Devi , muzyka dla uszu ( trochę jak młynek do kawy) Niestety czułem się jak dziecko któremu oddano ukochaną zabawkę i z tego podniecenia zapomniałem cyknąć fotkę świeżo przewiniętego statora ( A szkoda bo fachowo zrobiony )ale reasumując moją awarie , to już takie podsumowanie dla tych których może spotkać podobne nieszczęście .
Mając na względzie dyskusje TU i moje własne odczucia ,zdecydowałem się przewijać, bo ta używka stała za 300zeta i nie miała wtyczki , nieco mi podpadała, a tak koszta nie wyszły tak źle ;
50zl wysyła
140zl przewinięcie
32zl uszczelka w płynie (piękna nazwa dla druciarstwa , lecz skoro honda to stosuje to tak trzeba )
130zł Oliwa + filtr (podobno jedyny, słuszny... motul )
Pomoc Kolegów z forum BEZCENNA
wiec jeszcze mnie tak ta awaria nie zrujnowała i oby działało jak należy jak najdłużej .
Pytanie takie , czy u Was tez ten kabel od ładowania się tak grzeje?
 
 
GhoustDragon 


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Pon Wrz 19, 2016 05:55   

Przewijałeś w Suwałkach, czy gdzieś indziej?

Jeśli tak to cieszę się że mogłem pomóc, a Ty ciesz się bezawaryjną eksploatacją.

Odp. na pytanie - tak przewody od alternatora tak się grzeją - do tego stopnia, że przy kiepskim styku w kostce potrafią stopić tą że kostkę.
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskněte tlačítko ↑
 
 
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 33
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Pią Wrz 23, 2016 18:53   

Tak przewijałem w Suwałkach u Pana Janusza ,szkoda ze zdjęcia nie cyknąłem pięknie to wyglądało i jak na razie działa bez zarzutu .
Zastanawiam się czy nowy temat założyć , jednak to nie koniec moich problemów elektrycznych .
Zgasła mi żarówka świateł mijania , pewnie powiecie kup sobie nową ... i tak właśnie zrobiłem i Du...a dalej nic więc nici ze zganiania, jadę do domu ,na fleszu bo jest i świeci a na miejscu niespodzianka działają jakby nigdy nic , problem w tym ze raczej same nie powinny tak sobie gasnąc a potem ni stąd ni zowąd zaświecać się, domyślam się ze to pewnie brak styku gdzieś i tu moje głupawe pytanie czy ktoś spotkał się z takim czymś i co zrobił aby znowu pewnie to działało , no rozumiecie , nie chce działać po omacku , nawet nie wiem gdzie są przekaźniki i który jest odpowiedzialny za światła mijania , chociaż jak już to porozbieram to pewnie będę przeglądał wszystkie styki :???:
 
 
rzempi 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1116
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Pią Wrz 23, 2016 20:31   

Powiem Tobie, że łatwo nie będziesz miał. Zacząłbym przy lampie i później dalej z czym "dalej" oznacza ściąganie plastików :cry: Jak problem ujawni się na kostce łączącej wiązkę przedniej ramy pomocniczej to git, jak dalej to już ja jestem za cienki.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 16 razy
Wiek: 78
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 676
Skąd: Gmina Kołobrzeg
Wysłany: Nie Wrz 25, 2016 23:46   

BAMBER1,
Ja bym zaczął od przełącznika na kierownicy. Przełączaj raz za razem czy pewnie działa za każdym razem? Jeśli działa dobrze to niestety trzeba szukać dalej a jesli przełącznik to spróbuj potraktować go jakimś WD40 lub lepszym środkiem. Jeśli to nie pomoże to trzeba rozbierać.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
 
 
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 33
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 21:47   

Po ciężkich i mało owocnych, mniej lub bardziej słusznych i bliższych prawdzie posunięciach, problem sam się ujawnił ( Devi prawie cała rozebrana ) przyczyna tak banalna jak może być banalny zimny lut . izywec, miałeś całkowitą rację , należało zacząć od przełączników a nie jak sądziłem przekaźników . Brak połączenia na starterze , nie stykał czarnoczerwony kabelek :roll:
Gdy komukolwiek kiedykolwiek przytrafi się właśnie taki psikus chochlika motocyklowego to od razu i w pierwszej kolejności rozbiera włącznik prądu na rozrusznik ( a przy okazji warto przeglądnąć a sam włącznik jest całkowicie rozbieralny )
Wielkie Dzięki za pomoc i okazaną wyrozumiałość Pozdrawiam serdecznie tradycyjnym pozdrowieniem LwG :mrgreen: :mrgreen:
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 16 razy
Wiek: 78
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 676
Skąd: Gmina Kołobrzeg
Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 23:46   

BAMBER1,
Nie przejmuj się! Ja w młodym wieku też prawie zacząłem ściągać koło zamachowe /magneśnica/ w WSK a miałem zamknięty kranik pod zbiornikiem.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
 
 
rzempi 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1116
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Pią Wrz 30, 2016 21:00   

izywec napisał/a:
zacząłem ściągać koło zamachowe /magneśnica/ w WSK

Za małolata to już było wyzwanie... zwłaszcza jak nie było ściągacza, a pod ręką jedynie śrubokręt i młotek. Jeszcze trzeba było się pilnować, żeby nie skrzywić wału o pilnowaniu klina nie wspomnę. Zwsze skubaniec lubił się zapodziać. :wink:
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
carpexdiem 


Wiek: 38
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sie 05, 2018 11:54   

Koledzy pomocy. DEVI NT700 2007. Brak ładowania !!! Aku naładowane, rozładowuje się podczas jazdy i moto gaśnie w końcu. Po naładowaniu znowu jedzie i do rozładowania. Miernikiem sprawdziłem i napięcie nie wzrasta na chodzącym silniku. Po odpięciu regulatora - jak dobrze rozumiem to pomierzyłem napięcia pomiędzy trzema żółtymi kabelkami od alternatora - brak prądu, we wszystkich kombinacjach. Już miałem zamawiać regulator, ale skoro nie ma prądu na podaniu to chyba alternator??? Nie wiem czy dobrze mierzyłem ( żółty z żółtym???) i na rozłączonej kostce. Po połączeniu kostki alternator-regulator napięcie znikome w okolicy 2V ale to może być błąd miernika ??? Aku naładowane 13.3V. Po rozłączeniu kostki widać na jednym pinie nadpalony konektorek delikatnie.

[ Dodano: Nie Sie 05, 2018 13:50 ]
Małe sprostowanie. W wirze adrenaliny mierzyłem prąd stały zamiast zmienny. Na wolnych obrotach ok 12V, na wysokich wzrasta stopniowo nawet ponad 70V.
Czyli chyba się wyjaśniło. Regulator. Nie mam pewnie nikogo w okolicy do podmianki żeby sprawdzić to trzeba nabyć :)

[ Dodano: Nie Sie 05, 2018 14:07 ]
Mierzymy dalej. Po odłączeniu wtyczki do aku, napięcie z regulatora płynie na poziomie 16V, po podłączeniu wskazanie takie jakie jest naładowany aku w danym momencie, po przygazówce nie wzrasta.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 45 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2110
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Nie Sie 05, 2018 13:13   

Zamów sobie używany od hondy transalp 650 za 90 zł z allegro. Będziesz zadowolony
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
carpexdiem 


Wiek: 38
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Sie 08, 2018 15:24   

A więc. Zakupiłem drugi regulator napięcia i nic z tego. Silnik pracuje a ładowania nie ma. Napięcie z naładowanego aku 12,6V powoli uchodzi. Po przygazówce nic się nie dzieje. Podpowiedzi jakieś???

[ Dodano: Sro Sie 08, 2018 16:44 ]
Kabelki na nowym regulatorze się grzeją, czyli pracuje. Mierząc napięcie na kabelkach żółtych jak wszystko jest pospinane w obwód to pokazuje około 6.6V bez względu czy wolne czy wysokie obroty. jak rozepnę wtyczkę to napięcie jest wyższe i wzrasta przy dodawaniu gazu nawet ponad 70V. Po odłączeniu +/- napięcia brak.

[ Dodano: Sro Sie 08, 2018 16:55 ]
Rozmawiałem ze znajomym który pracuje w "towarzystwie" mundurowych i mają podobne problemy w CBF1000. Po opisie usterki stwierdził że jednak cewki mają przebicie. Stator do przewinięcia. Trzeba rozebrać i wysyłać do kolegi, dane widziałem w którymś poście. Poszukam i działam bo moto stygnie.
 
 
jjanusz 
zagle

Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: ryki
Wysłany: Sro Sie 08, 2018 17:26   

Mierzyłeś rezystancję między fazową i przebicie do masy alternatora przy odpiętej wtyczce? Międzyfazowe ma być taka sama na wszystkich fazach ,a do masy nie powinno być przebicia
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 16 razy
Wiek: 78
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 676
Skąd: Gmina Kołobrzeg
Wysłany: Czw Sie 09, 2018 12:15   

Jak wiecie jestem mechanikiem okrętowym i jak byłem jako singiel w maszynie wiec musiałem sobie radzić bez elektryków /albo utopić siebie z załogą/.
Moja rada taka : odłącz przewody za prostownikiem podające prąd stały na maszynę, podepnij żarówkę od świateł drogowych /min. 45 Wat/ i po uruchomieniu silnika z akumulatora mierz napięcie na zaciskach żarówki jeśli wskazania prawidłowe /14,3 - 14.7 V / to czeka Cię znalezienie przebicia na masę induktorem. Radzę jednak przepchnąć maszynę do dobrego elektryka.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
 
 
carpexdiem 


Wiek: 38
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Wrz 04, 2018 15:57   

Stator wysłałem do przewinięcia, wrócił już i zamierzam zabrać się do składania. Zastanawiam się tylko jaki jest moment dokręcenia śrub na pokrywie alternatora. Jeśli ktoś ma taką wiedzę to poproszę.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 21 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 640
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Wrz 04, 2018 18:14   

W oryginalnej serwisówce nie znalazłem momentu dokręcania. Jest tylko wzmianka o dokręcaniu "na krzyż" w kilku przejściach.
Przy takich śrubach i materiale nie przekraczał bym 10Nm. To oczywiście jest moja sugestia ...

Pozdrawiam,
_________________
PJS

"Jestem romantykiem...
Na zachód Słońca lub parkującą kobietę mogę potrzeć bez końca ... 😁"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11