No właśnie, mam ten sam problem. Fabryczny kufer powoduje drgania, dosyć niepokojące, pojawiające się już od 60 km/h w górę. Czy macie jakieś doświadczenie z tym problemem? Może inne ciężarki czy coś...
Kupując motocykl w salonie Hondy, przebieg 12000, zainteresowałem się możliwością przesuwania (z małym oporem) kufra w poziomie w poprzek motocykla o ok 2- 3 cm. Nigdy nie miałem kufra centr., więc wydawały mi się te luzy dziwnie, na co sprzedawca odpowiedział, że to standard. Może komuś udało się wyeliminować tą przypadłość?
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 08:02
W większości na podstawie kufra (płycie) zamontowane są gumowe zabezpieczenia (takie odwrócone nóżki). Niestety z czasem potrafią cię one wytrzeć i wtedy pojawiają się luzy pomiędzy płytą a kufrem. Dodatkowo kufer potrafi wtedy hałasować.
Większe ciężarki prawdopodobnie pomogą ale w pierwszej kolejności wyeliminuj luzy całego układu. Ma na myśli nie tylko kufer ale i układ kierowniczy (główka ramy), tylny wahacz itp.
2k to niby nie dużo ale może już coś się pojawiło.
Co do gumowych kołków, nóżek (jak zwał tak zwał) można kupić na alledrogo w różnych rozmiarach.
Piszesz o luzie kufra i jego wychyleniom na boki.
Wiele nowoczesnych kufrów jest już robiona jako pływająca - na skutek testów (głównie klientów końcowych) odnośnie właśnie wpadaniu w shimmy i innym drganiom motocykla pod wpływem pędu powietrza.
Czyli - jeśli Twój kufer ma możliwość kilkucentymetrowego ruchu na boki i nie jest przy tym zwyczajnie odkręcony to lepiej, i jest to element, który poprawia stabilność, a nie ją psuje.
Przyczyny szukałbym w innych elementach układu kierowniczego lub jakiś akcesoriach dokręconych do motocykla.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum