Wojciech
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 9 Skąd: Ruda ?Śląska
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 15:30 Nowy motocykl a drgania na kierownicy ???
Witam Panowie jak w temacie pojawiły mi się drgania na kierownicy gdy puszczę gaz i kierownice szybkośc około 80 do 50kmh. Motor ma przejechane dopiero 2000 km. więc praktycznie nowy co moze być przyczyna? Może macie jakieś pomysły dzwoniłem do serwisu bo oczywiście motor na gwarancji ale tam powiedziano mi że przwdopodobnie opona lub wywazenie, nie wiem jak mam ich podejść aby nie wydawać za dużo kasy, Pan z serwisu powiedział mi że chyba wpadłem w jakąś wyrwe w jezdni nie koniecznie zauważając. Wydaje mi się że chyba takiej dziury nie idzie nie zauważyć.
maziTS
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 47 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:54
Wojciech napisał/a:
Pan z serwisu powiedział mi że chyba wpadłem w jakąś wyrwe w jezdni nie koniecznie zauważając. Wydaje mi się że chyba takiej dziury nie idzie nie zauważyć.
Pewnie sam wpadł gubiąc jedną klepkę...
2 lata temu przygrzmociłem w taką dziurę, że zawieszenie dobiło do końca, a nadgarstków o mało nie wyłamałem zostawiając dłonie na manetkach. Skończyło się na lekkim skrzywieniu które ledwo widać, a podczas jazdy nie ma szans wyczuć.
Zgadzam się z przedmówcami.
Dodam od siebie: podnieś przednie koło i zakręć, sprawdź czy bije w którąś stronę.
Masz końcówki na kierownicy? Mojemu kumplowi w cebulce ich brak powodował drgania.
Wojciech
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 9 Skąd: Ruda ?Śląska
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 02:14
Ciężarek nie odpadl sprawdzałem,końcowki na kierownicy też mam. Może troszke żle opisałem to kierownica zaczyna drgać i przechodzi aż do ruchu do około 5 cm. coś jagby chciała krecić raz w jedną raz w drugą, wiem że to się jakoś nazywa ale nie wiem jak.
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 825 Skąd: Sławków
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 05:46
Nazywa się to Shimmy, czyli zjawisko narastania drgań pewnych elementów konstrukcji, aż do zniszczenia tych elementow lub/i calej konstrukcji, występuje w lotnictwie i budownictwie - w motocykliźmie zniszczenie konstrukcji następuje na skutek gleby spowodowanej szimaniem
Zwiazane jest to ze zjawiskiem rezonansu drgań, czestotliwości drgań własnych itp.
Osobiście obstawałbym przy serwisie, niech sprawdzają, diagnozują, naprawiają. Oczywiście wszystko w ramach gwarancji!
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1757 Skąd: Betzdorf (DE)
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 08:13
Panowie... co Wy za bajki z tym shimmy opowiadacie???
Shimmy w Deauville podczas jazdy na wprost (czy w zakręcie..jeden pies w tym przypadku)?
Amor skrętu do NT?
Przestańcie człowiekowi mącić w głowie.
_________________ SHL M11 '65, zwłoki Osy i WSKi .
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 825 Skąd: Sławków
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 09:54
Tak czy inaczej Wojciech-u, jedź do serwisu. Ich obowiązkiem jest przyjąć zgłoszenie i doprowadzić co by nie było nowy motocykl do pełnej sprawności tak, by kiera była stabilna.
axa Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 238 Skąd: Węgorzewo(Mazury)
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 11:05
Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie w oponach. Może nie trzeba będzie jechać do serwisu.
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 11:20
Ciśnienie w oponach i dokręcenie wszystkich śrub na lagach na dole i do góry . Cały motocykl bym sprawdził , oczywiście gdzie jest dojście , tył też , a potem do serwisu . Motocykl jest dosyć zabudowany i tak za dużo nie zdziałasz na gwarancji .
Powodzenia w szukaniu i w razie czego w serwisie
Pomógł: 10 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 2193 Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 08:18
Wszelkie luzy na zawieszeniu przednim i tylnym oraz samo mocowanie silnika moze powodowac szimanie. Wredna sprawa. Z tego co pamietam, NT nie meczy ta choroba zwiazana z sama geometrią, wiec obstawialbym za awaria ktoregos z elementow (byc moze nie dokladnie dokrecone). Ostatecznoscia (ale w naszych realiach bardzo mozliwa) jest to, ze w salonie sprzedali moto bite i krzywe Glowa do gory!
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 825 Skąd: Sławków
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 08:38
To pocieszyłeś Wojciecha, Borysie
Z pewnością to jakiś bździaj tylko bardzo zmierzły!
Wojciech daj znać czym były te drgania i czy się z nimi uporałeś!
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1757 Skąd: Betzdorf (DE)
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 10:16
A ja powiadam ponownie: samemu nie grzebać tylko oddać w ramach gwarancji do serwisu i niech sprawdzają.
_________________ SHL M11 '65, zwłoki Osy i WSKi .
grzegrzol Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 396 Skąd: LONDON
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 10:41
Można jeszcze winić łożyska w główce ramy. Oprócz tego, ciśnienie w oponach, lub nierównomierne ich zużycie. Napisz mi jeszcze czy masz top box-a bo to też powoduje shimi w niektórych sprzętach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum