Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wypadek motocyklisty w okolicach Łukowa
Autor Wiadomość
grad74 
Grzegorz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 377
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Cze 28, 2018 23:15   

Brrr, nie miły widok. Nawet jeśli nie ktoś od nas to i tak szkoda kierownika.

a z innej beczki:
markali napisał/a:
tomaszk napisał/a:

Fakt, używamy chińskich światełek i tolerują to zarówno policjanci jak i diagności. Moim zdaniem wynika to tylko i wyłącznie z niskiego poziomu ich wiedzy.


Bzdura. Są tacy f-sze policji którzy kodeksy i rozporządzenia znają na pamięć. Pisałem już co może być powodem tego że nie zatrzymują dowodów. Sam je znam, przytaczam ale za dodatkowe oświetlenie motocykla nie zatrzymałem nigdy dowodu. Powód jest prosty: nigdy takiego nie widziałem na służbie ani tym bardziej nie kontrolowałem!


Szczerze to, chyba jakbym był policjantem, to nawet jakbym miał zatrzymane do kontroli takie moto które w celu poprawy bezpieczeństwa ma zamontowane dodatkowe ROZSĄDNE oświetlenie, to raczej na pewno bym go "nie zauważył " . :wink:
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
Gmole do RC33 zrobię , jeśli ktoś potrzebuje :)
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1723
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 09:22   

Pytanie tylko kto ma ustalać co to "rozsądne " i kto ma decydować czy temu z naprzeciwka nie przeszkadza.
Pytania bez polemiki.
Też jestem za rozsądkiem i "widzą/doświadczeniem" tych którzy oceniają.
Szkoda wylać dziecko z kąpielą a po przygłupach politykach ( bez Piotr Liroy-Marzec) się nic dobrego w ustanawianiu mądrego prawa nie spodziewam (czasami coś mądrze zrobią ale to potwierdza tylko regułę).
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 49 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 818
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 09:56   

grad74 napisał/a:
Szczerze to, chyba jakbym był policjantem, to nawet jakbym miał zatrzymane do kontroli takie moto które w celu poprawy bezpieczeństwa ma zamontowane dodatkowe ROZSĄDNE oświetlenie, to raczej na pewno bym go "nie zauważył " .

Jak to mówi mój kolega z drogówki, " im bardziej cię widać tym my mamy mniej roboty"
A na przeglądzie pytają " mocno walą po oczach te lampki? " odpowiadam "mocno" ... i trzask , pieczątka :mrgreen:
Znacznie więcej jeżdżę samochodem niż motocyklem, i wolę czasem odwrócić głowę od oślepiającego mnie motocyklisty, niż odwracać ją na widok zwłok motocyklisty którego nie zauważyłem. :shock:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 10:56   

oldmotory, a jak odwrócisz głowę i w tej sekundzie trzaśniesz dziecko na poboczu, to ogólnie nic się nie stało, niech dzieciak chodzi z halogenem budowlanym na plecach i akumulatorem od TIRa u szyji....
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Nomad_FH 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 577
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 13:06   

Odnośnie oświetlenia. Miałem okazję teraz pojeździć poza Pl w krajach, gdzie światła w dzień nie są wymagane (inna kwestia, że u nas zaczyna się robić parodia z "światłami dziennymi LED" które mają mniej mocy niż lampki choinkowe). I jednak człowiek za bardzo już jest przyzwyczajony do tego, że "coś z naprzeciwka świeci".
I jednak co by nie mówić, to ten przepis daje dużo. Przy jaśniejszym kolorze asfaltu i lekko przychmurzonym niebie jasny (srebrny/szary) pojazd się tak zlewa, że o wypadek łatwo...
Sami mieliśmy taki jeden, czy dwa przypadki, gdzie samochodu z naprzeciwka praktycznie "nie było widać", fakt że tam jeszcze swoje zrobiło ukształtowanie terenu... na szczęście nie mam zwyczaju wyprzedzania "na wariata".
_________________
Rover, wanderer
Nomad, vagabond
Call me what you will
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 49 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 818
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 14:37   

mrok31337 napisał/a:
a jak odwrócisz głowę i w tej sekundzie trzaśniesz dziecko na poboczu

Ja mówię o normalnej jeździe, w normalnych warunkach, a nie rajdzie na arabskim targowisku. :mrgreen: Oczywiście zawsze może się zdarzyć, że zostaniemy śmiertelni pogryzieni przez wściekłą wiewiórkę przestraszoną upadającym meteorytem. :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
buu-84 

Pomógł: 8 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 311
Skąd: warmia
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 15:04   

Na drodze nie jesteśmy sami, moim zdaniem, nie można poprawiać swojego bezpieczeństwa powodując zagrożenie u innych uczestników (poprzez ich oślepienie).
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 49 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 818
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 15:53   

buu-84 napisał/a:
nie można poprawiać swojego bezpieczeństwa powodując zagrożenie u innych uczestników (poprzez ich oślepienie).

Święte słowa!
Zawsze trzeba zachować zdrowy rozsądek.
Ale nie można tego traktować tematu w systemie 0-1, że każde najmniejsze, doświetlenie motocykla spowoduje masowe karambole i śmierć wielu niewinnych istnień. :shock:
Większość z nas jeździ i samochodem i motorkiem, i sami doskonale widzimy co jest dobre a co nie. Z opisów wypadków z udziałem motocyklistów częściej można przeczytać " nie widziałem go " niż "oślepił mnie".
Zastanawiam się nad założeniem wątku " widzialność i widoczność" bo temat jest moim zdaniem istotny, i może warto pozbierać tą wiedzę pod jednym tytułem?
Montując w swojej Devi dodatkowe lampki dołożyłem starań, żeby być na drodze widzianym, a nie znienawidzonym :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Nomad_FH 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 577
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 17:24   

Pomysł na wątek znakomity. Zakładaj :)
Jeżeli chodzi o "nie widziałem" "nie zauważyłem" to można się zdziwić, że to jednak prawda... oczywiście w większości to wygodne tłumaczenie, ale... jest coś takiego jak ruchy sakkadowe oka, które mogą być przyczyną wypadku...


Link do artykułu:
Ruchy sakkadowe oka i co z tego wynika dla kierowców

Dwa małe fragmenty z artykułu:

Cytat:
(...) Każdy z nas znalazł się kiedyś w takiej sytuacji: na drogach luźno, dojeżdżasz do skrzyżowania, rzut oka w lewo i w prawo, kierunkowskaz, włączasz się do ruchu i szczęśliwy zamierasz, słysząc donośny odgłos klaksonu i nienawistne błyskanie światłami – skąd on się tam do licha wziął, przecież patrzyłeś. Zaczynasz się zastanawiać – czy może jechał bardzo szybko i rzeczywiście nie było go widać, pewnie pogoda kiepska, czarny lub srebrny samochód przecież bez problemu wtapia się w otoczenie, a może też przed chwilą włączył się do ruchu. A co, jeśli to ty zawiodłeś? Ten samochód tam był od początku, a twoje zmysły po prostu go nie wyłapały? Cóż, zła wiadomość jest taka, że, owszem, dokładnie tak było. (...)

(...)
Jest jeszcze gorzej. Im szybciej ruszasz głową i oczami, tym dłuższe sakkady wykonują twoje gałki i tym krótsze przerwy na generowanie obrazu. W istocie – tym większa szansa, że samochód ‚zgubi’ się w czasie skoku i stanie się dla ciebie zupełnie niewidoczny. Zmniejszasz również szanse, że pojazd zostanie wyłapany przez widzenie peryferyjne.

A i to nie wszystko. Badania dowiodły, że ‚rzucając okiem’ podświadomie omijamy obszary przy krawędziach, skupiając się na środkowej części sceny, czy – w naszym przypadku – szyby. Nie dość więc, że słupki A i B fizycznie ograniczają ci pole widzenia, to jeszcze twoje oko mimowolnie nie uwzględnia ich okolic,w praktyce znacznie zwiększając martwe pola. (...)

Jedziesz więc sobie spokojnie i dojeżdżasz do skrzyżowania. Samochód na głównej jedzie z podobną prędkością, niewykluczone też, że w twoim polu widzenia znajduję się w okolicach słupka drzwiowego. Nie wyłapie go widzenie peryferyjne, nie zarejestrujesz go podczas ruchów sakkadowych oka w trakcie rutynowego rozglądania. A ponieważ droga była właściwie pusta, taki też obraz stworzył sobie twój mózg, na podstawie różnorakich założeń. To co dzieje się później, zwykle trafia do jednej z comiesięcznych kompilacji wypadków.
_________________
Rover, wanderer
Nomad, vagabond
Call me what you will
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Cze 29, 2018 22:18   

Ja dlatego moje mam skierowane ostro na asfalt, a z daleka i tak widać, że są dodatkowe światła. Mi to wystarcza, nikogo nie oślepia, nikt się nie czepia.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Cze 30, 2018 08:28   

Ja się nie czepiam dodatkowych świateł, tylko filozofii "jak oślepiam innych to znaczy, że mnie dobrze widać"
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
grad74 
Grzegorz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 377
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lip 01, 2018 10:27   

A ja kiedyś gdzieś czytałem taki artykuł , że wbrew temu co sądzi większośc motocyklistów jeżdżenie na światłach drogowych w dzień wcale nie poprawia naszej widczności a co za tym idzie bezpieczeństwa. Chodzi bowiem o to, że długie światło nawet w dzień oślepia. Kierowcy któy np. wyjeżdża z podporządkowanej albo chce zacząc wyprzedzanie a moto jedzie za nim i już jest w trakcie wyprzedzania widząc takie oślepiające światło nie może prawidłowo oceni ani odległości ani prędkości z jaką się zbliża moto. Były na ten temat robiona jakies tam badania. Wyszło na to że prawidłowo działające światło mijania w dzień w zupełności wystarczy. Dodatkowo lepiej zauważalne są reflektory starego typu ze szkłem i o dużej powierzchni, bo mimo że mogą mie słabsze źródło światłą , ale jego powierzchnia jest większa niż w przypadku dużo silniejszych np ksenonów ale mających 10 x mniejszą powierzchnię. Natomiast w związku z tym że i Trampek i Reverka mają gówniane światłą to ja dodatkowo zakładam sobie boczne Led-y, ale skierowane mocno w dół . Zawsze to większa ilośc punktów świetlnych i kierowcom puszek taki trójkąt zawsze kojarzy się z moto, a nie z autem bez jednego światła.

A z tym założeniem osobnego wątku to super pomysł. Oldmotory zajładaj, i trzeba by poprzenosi te nasze wypociny z tego tematu o wypadku do nowego wątku.
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
Gmole do RC33 zrobię , jeśli ktoś potrzebuje :)
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie Lip 01, 2018 12:26   

Nie jest tajemnicą, że większość /prawie wszystkie :wink: / tzw."dodatkowe" światła w motocyklach są niezgodne z przepisami. Ale nie w tym rzecz, tylko w kwestii ich rozumnego używania, czyli aby poprawić bezpieczeństwo a nie oślepiać / czytaj wkur..../ innych. Niestety moim zdaniem większość dokładanych świateł jest tylko dla lansu / np.w armaturach/.
Niektórzy motocykliści zakładają je dla lansu ale oficjalnie twierdzą, że to dla poprawy bezpieczeństwa.
Podobnie jest z wydechami. Niektórzy je patroszą, twierdząc, że to dla bezpieczeństwa aby byli lepiej słyszalni przez innych. Śmieszne, że aż się chce płakać. Czasami stojąc puszką przed skrzyżowaniem nagle słyszę ryczące umyślne przegazówki "motocyklisty" żądające zrobienia mu przejazdu. Nie wiem, czy to normalne, ale mam zamiar wtedy wyjść z auta i strzelić go w pusty łeb :evil: :evil:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1356
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Nie Lip 01, 2018 13:40   

Światła, światłami... . Nie dalej jak 3 tygodnie temu w Wołominie miał miejsce wypadek 2 motocyklistów (oba motocykle to sporty/szlifierki). Jeden z nich zginął na miejscu :cry: . Mega dziwna sytuacja. Znam tamto skrzyżowanie. Widoczność dla włączającego się do ruchu jest marna. Podwójna fiksacja wzroku zrobiła swoje :evil:

http://warszawa.wyborcza....-wolominie.html
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie Lip 01, 2018 15:53   

Myślenia i wyobraźni nie zastąpią żadne światła, wydechy, czy odblaski. Życzmy sobie rozsądku i bezpiecznej jazdy.

Pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12