Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie w czasie jazdy.
Autor Wiadomość
Yogi 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 09:24   Szarpanie w czasie jazdy.

Witam.
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem szarpanie w czasie jazdy, coś jakby wypadanie zapłonu. Najbardziej jest to odczuwalne przy stałej prędkości w okolicy 3 tyś. obrotów, szarpnięciu towarzyszy wahnięcie wskazówki obrotomierza o ok 1000 obrotów w dół. Przy wyższych obrotach też szarpnie, jednak zdecydowanie rzadziej. Świece nowe.
Deauville rok 1998, przebieg ok 120000km.

Co to może być, bo trochę uciążliwe to się robi :???:

Pozdrawiam
Tomek
 
 
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 368
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 19:00   

Na którymś konkretnym biegu, czy nie ma znaczenia?
_________________
Paramedic on board.
Trained to save your ass, not kiss it!
 
 
Yogi 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 20:34   

Nie ma znaczenia.
 
 
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 368
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 21:39   

A czy na jałowym, jak kręcisz te trzy tysiące, to też są takie skoki?

Jedyne, co mogę napisać, to że mam zbliżony problem i sporo osób się nad tym głowi (mechanicy, elektryk). Niestety po dwóch latach trwania usterki przyjąłem najdroższy wariant działania, czyli lecę po kolei i staram się eliminować poszczególne hipotezy. Akumulator nowy, świece nowe, pompa paliwa wymieniona na sprawną używkę, kostki przeglądnięte. Zostały wtryski do czyszczenia, moto do regulacji... Kupa kasy już poszła i jeszcze pójdzie, a pewnie wyjdzie jakaś pierdoła, o ile ktoś to w końcu znajdzie :(
_________________
Paramedic on board.
Trained to save your ass, not kiss it!
 
 
Yogi 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 22:11   

No mi kolega sugeruje moduł zapłonowy, ale chciałem zasięgnąć opini, może ktoś miał podobny przypadek.
Na jałowym też potrafi szarpnąć ale znacznie rzadziej.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 21 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 630
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Cze 20, 2017 09:32   

Yogi napisał/a:
Na jałowym też potrafi szarpnąć ale znacznie rzadziej

Sprawdź i oczyść jeszcze wszystkie kostki w okolicy modułu. Trzeba je rozpiąć, zapsikać np. "kontakt-em" i połączyć. Dotyczy to również kostki z czujnika wału. Być może któryś ze styków nie jest pewny i przekłamuje. Z wymianą modułu bym się jeszcze wstrzymał do czasu oczyszczenia styków.
_________________
PJS

"Jestem romantykiem...
Na zachód Słońca lub parkującą kobietę mogę potrzeć bez końca ... 😁"
 
 
Yogi 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 10:20   

Piotrek dzięki za pomoc :)
wszystkie możliwe kostki zapsikane, silniczek chodzi teraz idealnie. Przy okazji znalazłem nadpaloną wtyczkę od alternatora (3 żółte kable) na dniach wymiana.

Pozdrawiam.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 21 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 630
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 10:27   

Polecam się na zaś :) Tak na marginesie jutro czeka mnie to samo. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka F1 i nie chciał odpalić. Po pstryknięciu hebla tam i z powrotem zaskoczył. Wczoraj zakupiłem preparaty (miałem końcówkę) kontakt 60 i kontakt 61 i będę psikał. Będzie spokój na kolejny rok ;)

Pozdrawiam ...

PJS
_________________
PJS

"Jestem romantykiem...
Na zachód Słońca lub parkującą kobietę mogę potrzeć bez końca ... 😁"
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1645
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 10:46   

Panowie znów się sprawdziło powiedzenie; "jak nie posmarujesz /popsikasz, wyczyścisz/to nie pojedziesz" :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, jest Yamaha FZ6 "04
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 21 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 630
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 10:47   

:) co prawda to prawda ...
_________________
PJS

"Jestem romantykiem...
Na zachód Słońca lub parkującą kobietę mogę potrzeć bez końca ... 😁"
 
 
Michał Mucharz 

Wiek: 44
Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 1
Skąd: Mucharz
  Wysłany: Sro Sie 23, 2017 12:57   

Witajcie, jestem nowy i wybaczcie jak coś nie tak...
Mam podobny problem, przy wyprzedzaniu zauważyłem, że przy odkręceniu manetki mam zadławienie, tak jakby ktoś mnie trzymał na gumie i puścił... obrotomierz spada ok 1000 (takie wahnięcie) i wraca na obroty.
Dziwne, bo robi mi się tak w momencie kiedy włączam kierunkowskaz (muszę popróbować bez kierunkowskazu :D ) , tak jakby była jakaś przerwa, a później wraca do normy...
Przeglądam Wasze posty i jeszcze nie dotarłem do rozwiązania tematu, jak coś przegapiłem to proszę o podpowiedź...
LWG
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 604
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Sro Sie 23, 2017 13:36   

Michale, przede wszystkim przywitaj się z nami w powitalni i skrobnij tam ze 3 słowa o sobie:)

Ja bym zapytał czy synchro było robione i w jakim stanie są membrany.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 21 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 630
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sie 23, 2017 13:51   

Sprawdź jaki masz pobór prądu przy włączonym kierunkowskazie.
Być może jest zbyt duży i np. z powodu zwarcia, przetarcia kabli itp. W połączeniu ze zbyt niskim prądem ładowania (warto sprawdzić jakie masz napięcie ładowania) może się to odbić na pracy cewek i przez to na jakości iskry no i ogólnej mocy moto.
Oczywiście jest to jakaś podpowiedź przy założeniu, że faktycznie dotyczy spadku moc przy włączonym kierunkowskazie 🤔.
_________________
PJS

"Jestem romantykiem...
Na zachód Słońca lub parkującą kobietę mogę potrzeć bez końca ... 😁"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12