Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
jaki olej?
Autor Wiadomość
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Sty 28, 2017 09:48   

radzieckii napisał/a:
Z tym RC to mnie Killu zaskoczył. Kupowałem tylko ze względu na wygodę.


To jednak podwójnie opłaciło się być wygodnym :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 62
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 758
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Sty 28, 2017 15:04   

Miły opis filtrów RC znalazłem na stronie Larssona:
http://www.larsson.pl/hif...g,898,news.html

Cena nie jest zaporowa więc ja w dalszym ciągu będę kupował wersje RC.

PJS
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
albercikxxl 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 148
Skąd: Biskupice
Wysłany: Czw Lut 16, 2017 08:54   

Podepnę się, by nie robić nowego tematu. W planach wymiana oleju filtr hf303rc i teraz pół syntetyk motul 5100 10w40 czy syntetyk motul 7100 10w40?
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lut 16, 2017 12:43   

Pokaż na co Cię stać, ale nie jeden raz...

A lej co uważasz, jak masz więcej pieniędzy przeznaczonych na ten cel, to lej 7100 - jest technologicznie lepszy, bardziej odporny na skrajne warunki, ale...
czy podczas normalnej jazdy NTV będzie Ci to kiedykolwiek potrzebne?

W większości do NT650 i NT700 lejemy 5100 i wszystko gra, a silniki przejeżdżają i tak 200-300 tys. km i nie widać tam nadmiernego zużycia wynikającego ze złej jakości środka smarnego.
Lepiej pozostać przy tańszym 5100, ale za to dbać o regularną wymianę wszystkich elementów eksploatacyjnych i płynów, bo to ma zdecydowanie większe znaczenie dla bezawaryjności i trwałości sprzętu.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Lut 16, 2017 13:53   

Chciałem napisać dokładnie to co wyżej radzi kolega Sim, ale On oczywiście był szybszy :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lut 16, 2017 14:13   

Byłem szybszy, bo zalałem lepszy olej - 7100! :D
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Czw Lut 16, 2017 16:06   

NTV to mój jedyny motocykl, który latał na półłsyntetyku i pomimo ciężkiego żywota gdybym miał zalewać go na nowo, to też był by to półsyntetyk... Przecież tym się jeździ w podobnym przedziale obrotów jak w samochodzie :P

Pozostałe szlifierki z garażu mają zatankowany 300V :)
_________________
Pucuś
 
 
michu83 

Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: torun
Wysłany: Sro Mar 08, 2017 23:00   

nie będę zakładał oddzielnego tematu. mam jeszcze pytanie co do oleju w lagi jaki lejecie?
Oczywiście chodzi do nt700.
A jeszcze jedno z jakimi siłami dokręcacie półki i ile oleju lejecie do lagi?
Ja znalazłem takie informacje czy są dobre?
Górna śruba 22Nm
Dolna śruba 20Nm
Olej w lagach. Wysokość lustra 124mm (od górnej krawędzi lagi do lustra oleju)
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Mar 09, 2017 08:46   

Co do samego oleju do lag, to ja zawsze leję olej o klasę gęściejszy niż zaleca producent. Mi jakoś lepiej się jeździ na "oporniejszym" przodzie. Ale to moje preferencje i moja opinia. Odnośnie Niutonometrów to nic nie wiem, bo po pierwsze nie używam klucza dynamometrycznego a po drugie olej w lagach tak na prawdę wymienia mi kolega mechanik :mrgreen:

Pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 09, 2017 08:57   

Dolne śruby mocowań lag znacznie mocniej (39Nm). Górne imbusy 23Nm, a korki 22Nm.

Oleju w praktyce wchodzi po 0,464 l na lagę.
Ja zalałem Motula w wersji medium, czyli 10W - jest dość twardo, ale spokojnie możesz pójść w strone 5W, jak i 15W - w zależności od preferencji. Oryginalnie Honda zalewała 10W.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
michu83 

Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: torun
Wysłany: Czw Mar 09, 2017 21:45   

sim skąd wiesz że takie momenty dokręcania?
A może ma ktoś instrukcje obsługi Haynesa?
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1782
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Mar 10, 2017 10:15   

michu83 napisał/a:
sim skąd wiesz że takie momenty dokręcania?
A może ma ktoś instrukcje obsługi Haynesa?


michu83 zadajesz nietaktowne pytania gościowi, który klucza dynamometrycznego z ręki nie wypuszcza. No chyba na chwilę przy wymianie na nowy jak stary ukręci :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Mar 10, 2017 10:41   

michu83 wiem, bo czytałem Haynesa ;D

Jak dobrze poszukasz na forum, to znajdziesz do niej link.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1356
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Pią Mar 10, 2017 20:40   

michu83 napisał/a:
A może ma ktoś instrukcje obsługi Haynesa?

A mam...

o tłumaczenie nie proś... kto ma ochotę to zapisać na dysk, bo nie wiem jak długo to będzie.
XL models, czyli Transalp.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
michu83 

Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: torun
Wysłany: Pią Mar 10, 2017 21:34   

rzempi a masz może tego Haynesa w pdf?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9