Witam,mam pęknięcia w środku kufra,żeby go solidnie pokleić będę go musiał zdemontować.Proszę jeśli ktoś z Was to robił o wskazówki jak się do tego zabrać. Klej Distal Rapid dwuskładnikowy będzie ok.?. Jak wymontować zamek z kufra ?. Pozdrawiam Henek.
Witaj!
Na rozkręcaniu się nie znam
Ale na spawaniu tworzyw już tak.
Rozbierz ten kufer i zanieś do dobrego spawacza "plastików" , nie takiego z lutownicą, tylko takiego co wykonuje usługi w tym zakresie.
Są oczywiście kleje służące do napraw tworzyw sztucznych, ale jest to technologia bardzo droga i stosowana tam gdzie nie da się spawać.
Nie warto tego robić samemu, bo potem naprawa jest dużo droższa lub niemożliwa.
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Witam , dokładnie tak ja napisał oldmotory, radziłbym oddać do pospawania , chociażby dlatego ze klejenie tworzyw sztucznych to wyższa szkoła jazdy i nie każdy rodzaj tworzywa nadaje się do klejenia .
Co do tworzywa to nie jestem pewien z jakiego jest wykonany ten element ale zakładam ze z Polipropylenu a do tego ten klej się nie nadaje , najpierw musisz sprawdzić z jakiego tworzywa wykonany jest ten element (na pewno gdzieś jest to tam napisane na tym elemencie) i do takiego tworzywa należy dobrać Klej
[ Dodano: Pią Lip 29, 2016 14:44 ]
Jedak ze, raczej polecałbym spawanie ( wyjdzie pewniej ) a poza tym w Twojej okolicy są co najmniej trzy warsztaty które wykonują tego typu usługi a sumując wszystkie za i przeciw to taniej wyjdzie spawanie
Witaj!
Na rozkręcaniu się nie znam
Ale na spawaniu tworzyw już tak.
Rozbierz ten kufer i zanieś do dobrego spawacza "plastików" , nie takiego z lutownicą, tylko takiego co wykonuje usługi w tym zakresie.
Są oczywiście kleje służące do napraw tworzyw sztucznych, ale jest to technologia bardzo droga i stosowana tam gdzie nie da się spawać.
Nie warto tego robić samemu, bo potem naprawa jest dużo droższa lub niemożliwa.
A co powiesz na podklejanie popękanych elementów (pytam się Ciebie jako Profesjonalisty), od spodu, laminatem włókno szklane + żywica, pytam się z ciekawości bo po wykopyrtnięciu na parkingu spaw w deflektorze na nogi mojej devi puścił dość bezczelnie, a po podklejeniu... i kolejnym fikołku na tę stronę trzyma jak ta lala.
spaw w deflektorze na nogi mojej devi puścił dość bezczelnie
Każda naprawę można wykonać lepiej lub gorzej
Są tworzywa które naprawia się łatwiej a inne trudniej.
W wielu przypadkach samo spawanie nie jest naprawą wystarczającą .
Niekiedy trzeba element wzmocnić siatką, zszywką poprzeczką itp. trzeba "rozumieć" jakie występują obciążenia , wiedzieć co to karb.
Niekiedy zła temperatura o 20stopni może istotnie zmienić właściwości połączenia.
Generalnie temat rzeka, a każdy przypadek jest trochę inny.
W moim przekonaniu naprawa za pomocą żywicy (szczególnie poliestrowej) jest złym pomysłem. Dobrze położony epoksyd może być lepszy, ale i tak to partyzantka.
Chyba ,ze elementy są wykonane z laminatu
Jeśli w Twoim przypadku żywica okazała się lepsza, to spawanie musiało być naprawdę lipne.
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Proste, trwałe, elastyczne, wytrzymałe, skuteczne Może mało profesjonalne i niezbyt estetyczne . Czasem przegrywa tylko z taśmą klejącą
Wyruszyć w trasę bez trytrytek to lekkomyślność
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Tak Tak Tak... Taśma jest najlepsza jedyna i słuszna (koniecznie Chińska )
A całkiem na poważnie to henek, ja bym dał pospawać jak radzi oldmotory, i to nie dlatego ze w tworzywach pracuje od 20 lat i wiem ze z klejeniem to nie jest wcale taka prosta sprawa ale dlatego ze już kilka razy dane mi było kleić tworzywa (owiewki też) i wychodziło różnie , a spawanie to zawsze przywrócenie łączeń polimerów przy zastosowaniu tego samego materiału...
[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 15:49 ] henek, co do demontażu , to nie wiem nigdy tego nie robiłem , jednak jest stara zasada rozebrać wszystko (robiąc sobie zdjęcia) i nic na sile... lekko młotkiem a rozwiązanie samo przyjdzie , pewnie jak zdemontujesz te uchwyty boczne tam gdzie jest mechanizm kluczykowy ( bo zamka jest nieco niżej i pewnie trzeba go będzie odłączyć , takie cięgno )
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sie 01, 2016 09:11
Tylko spawanie tworzywa.
Zdemontowanie jest dosyć upierdliwe. Trzeba odkręcić uchwyty pasażera i tylna lampę.
Zdemontować linkę od zamka (to jest akurat proste). Zdemontować tylny błotnik. Odkręcić wewnętrzne śruby w kufrze. Uwaga na podkładki z tulejkami aby ich nie pogubić. Wcześniej zapsikać penetrolem od strony koła wszystkie gwinty śrub. Trzeba uważać, aby nie obróciły się (kilka z nich) podczas odkręcania wraz z nakrętkami - takie blaszki wsadzone w tworzywo. Można uszkodzić plastiki.
Swoją drogą podjedź gdzieś gdzie spawają plastiki i spytaj się czy nie naprawili by tego bez zdejmowania (jednostronnie). Może było by to prostsze
spytaj się czy nie naprawili by tego bez zdejmowania (jednostronnie)
Szkoda ,ze kolega henek nie wstawił zdjęcia, bo mamy trochę wróżenie z fusów.
Ale faktycznie, czasem idzie zrobić to porządnie z jednej strony.
Robiłem ostatnio 2 zderzaki w Ducato z jednej strony i jest ok. W motocyklu może również pomóc zdjęcie koła .
Ale nadal nie wiemy o jakie uszkodzenie chodzi
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum