Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Maj 18, 2015 17:10
tomeczek151 napisał/a:
izywiec, toś teraz babaola palnął, każdy motocykl z napędem przez wał stuka w sytuacji opisanej przez spookiego. Zresztą sam sprawdź w swoim
Sprzęgło kłowe koła? Eeee? Zabierak czy co?
Starszego człowieka zmusiłeś do zejścia z pięterka /kompa mam w swojej sypialni/ i wędrówki do garażu! Całe szczęście że to mój przydomowy garaż.
Odpaliłem i żadnych stuków nie usłyszałem - u mnie luz koła na obwodzie to niecały 1 cm i to tłumaczy brak stuków. Co do sprzęgła to mnie nauczono, że nawet dwa wały zakończone tarczami i wzajemnie skręcone to sprzęgło tyle że stałe.
Czyli każde połączenie dwu elementów a przekazujące moment obrotowy to "SPRZęGŁO".
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Ponieważ jestem nowym na tym forum witam wszystkich pasjonatów ntv/nt.Chciałem się podpiąć po temat.Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem ntv650 revere 92r.Od jakiegoś czasu zauważyłem ,że jak załączę biegi słychać głośne klekotanie z lewej strony w skrzyni biegów .Na wolnych obrotach tego nie ma.Piszecie że to normalne.Nie znam się na tym silniku.Czy mogło sie coś poluzować czy zużyć.Dodam ,że przy wyższych obrotach jest trochę lepiej.
Pytanie na jakiś obrotach jeździsz.
Obroty rzędu 1500-2500 w tych silnikach są niezdrowe dla napędu i przy zmianie obciążenia lub nierównościach terenu napęd będzie hałasował powiększając z czasem nominalny luz.
Postaw na centralną, odpal, wrzuć 1 i puść sprzęgło. Zejdź z motocykla i posłuchaj skąd stuki dochodzą. Na niskich obrotach kardan zawsze stuka, a jak to skrzynia, to na każdym biegu masz stukanie? To może kosz sprzęgłowy?
Tak stukanie na każdym biegu,ale poniżej 3000-2500.Tak robiłem ,stawiałem na centralce i po kolei załączałem biegi.Szczególnie na wyższych biegach jak obniżałem obroty.
Ostatnie zdanie świadczy o tym, że to zwyczajne stuki kardana w chwilach spadku momentu.
Kosz sprzęgłowy raczej nie stuka tylko szumi i grzechocze - to nieco inny zestaw dźwięków.
Raczej grzechotanie jakby luzem coś się obijało w pobliżu wału a skrzynią.Bynajmniej tak mi się wydaje.Cylindry raczej ok.Zobaczymy co jutro powie mechanik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum