mpendzik Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 7 Skąd: Kielce
Wysłany: Czw Sie 25, 2022 21:08 NT700 i przekładnia główna
Witam serdecznie.
Czy Wy również stwierdzacie, że przekładnia główna robi się gorąca po kilkudziesięciu km i długo stygnie ??
Wymieniłem dziś drugi raz olej (hipol 80w90 g4) zlałem go po 500km i jest ... Czarny... Trochę to dziwne ale to może przez dodatki które są w oleju... Trochę mnie niepokoi temperatura obudowy tej przekładni. Też tak u was jest ???
Ponadto jak przy zmianie oleju w kardanie zaświeciłem latarką w to okienko gdzie się wlewa olej, to zauważyłem lekko wytarte zęby w przekładni dosłownie na samych końcach. To samo jest w hondzie shadow 750 kolegi, bo też zaglądałem tam przy wymianie oleju. Czy to norma ??
Przebieg mojej nt700 to niewiele ponad 15 000km potwierdzone 100% , u kolegi jeszcze mniej najechane...
Bardzo proszę o komentarze. Pozdrawiam.
Pomógł: 14 razy Wiek: 61 Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 1723 Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pią Sie 26, 2022 08:40
A nie grzeje się od silnika? Wszak to jeden metal.
_________________ Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy. Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
mpendzik Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 7 Skąd: Kielce
Wysłany: Pon Sie 29, 2022 20:34
No właśnie nie wiem- byłem ciekawy jak jest u Was. Ostatnio u kolegi który tez ma nt700 sprawdzałem jak bardzo jest gorąca obudowa przekładni i... w sumie jest praktycznie tak samo gorąca jak u mnie. Da się położyć rękę ale na chwilę bo parzy....
Może tak musi być... myślę że gdzieś z 60st. obudowa ma...
Pozdrawiam.
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Wto Wrz 13, 2022 23:00
Ciok napisał/a:
A nie grzeje się od silnika? Wszak to jeden metal.Obrazek
Jak rozumiem po oleju w przekładni ( Hipol ), że to chodzi o przekładnię przy tylnym kole. To jest za daleko od korpusu silnika aby przenieść tempetaturę.
Tu na forum ktoś tez się skarżył przy NT 700, ze mu grzeje sie ta przekładnia ale Go uspokkojano, że to normalne iż po dłuższej jeździe jest gorąca w nt 700.
Ja mam NTV 650 j po dowolnie długiej jeżdzie przekładnia nie parzy ręki.
P.S. To, że masz ciemny olej to nie problem jeśli nie masz w nim srebrzących się opiłków - sprawdz magnesem. Jeśli sa to zapewne jest coś niewporządku z łożyskiami na wałku i osi koła. Jednak pisześz, że masz najechane 15 000 km to łozyska powinny być w porzadku. Chyba, że masz 115 000 km albo 215 000. Czy jest własciwy przebieg najlepiej sprawdzić na wskaźniku wyciagnięcia się lańcucha rozrzadu - trzeba zdjąć pokrywę zaworów i pomierzyc. Jeśli wysuniety na 6 mm i nawet wiecej to na bank przebieg jest powyżej 100 000 km a może i 200 000.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
mpendzik Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 7 Skąd: Kielce
Wysłany: Nie Wrz 18, 2022 18:53
Dzięki za odpowiedź. Jeżeli chodzi o przebieg to jestem pewien, bo to salon polska z pełną dokumentacją, a odkupiłem ją od sąsiada więc tak na prawdę znam historie maszyny.
Olej w przekładni wymieniłem 2 razy ale żadnych opiłków nie było widać. Po prostu robię to, co mechanik mi zalecił: Jeździć - obserwować.
Pozdrawiam i dziękuję.
Gjoper
Dołączył: 06 Lip 2024 Posty: 1 Skąd: Polska
Wysłany: Sob Lip 06, 2024 17:37
Dzień dobry, jestem świerzo upieczonym użytkownikiem Hondy Deauvill 700 2006 rok.
Własnie zaobserwowałem po przejechaniu 130 km z prędkościami 120 a 140 km/h rodzaj chrobolenia na wale.
Niestety bardziej słychać od strony przekładni kątowej. po uruchomieniu silnika i wrzuceniu 1 słychać oraz po wysprzęgleniu słychać. Pytania: czy ten element się raczej nie psuje lecz bardziej skrzynia biegów? Czy wymiana przekłądni i/lub samego łożyska ma sens czy raczej cały wał, czy warto kupić używkę. Ogólnie prosze o rozwinięcie twmatu. Wycieków ze skrzyni nie zauważyłem ale zbyt krutko mam maszynkę. Dzięki za ewntualne podpowiedzi, pozdrawim.
Witam.
Te objawy co opisujesz wskazują raczej na problem ze sprzęgłem. Wyrobiony kosz sprzęgłowy i łożysko oporowe. Problem do ogarnięcia chociaż kosz sprzęgłowy jest drogi. Są zamienniki lub regeneracja. Jeśli chodzi o przekladnie kontowe to motocykl ma je dwie. Jedną przy skrzyni biegów a drugą na tylnym kole (tzw. kardan). Spróbuj znaleźć źródło dźwięków aby dobrze zdiagnozować temat. Przekładnia przy skrzyni to grubszy temat wymagający specjalnych narzędzi Hondy. Trzeba (chyba) też wyjąć silnik z motocykla. Tak jest opisana kolejność pracy w serwisówce. Przekładnia przy kole jest łatwiejsza do ogarnięcia. Przyczyną hałasów może też być zużyta skrzynia biegów. Czy hałas narasta wraz ze wzrostem obrotów silnika czy prędkości motocykla? Jak by co to mam przekładnię przy skrzyni na sprzedaż. Wtedy nie potrzebujesz tych specjalnych kluczy Hondy i wymieniasz całość. Tylko trzeba wyjąć silnik...
W moim egzemplarzu było słychać 'wycie , szumienie' na wolnych obrotach , po wciśnięciu sprzęgła wszystko cichło . Po wymianie sprzęgła ze sprężynkami dociskowymi uspokoiło się. 3 sezon i nic się nie dzieje. Chociaż gdy zalałem motula 5100 było słychać lekki szum. Normalnie to leje z orlenu lub bellrey i jest git.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum