Witam
Motocyklista cieszy się dwa razy: jak kupuje i sprzedaje pojazd.
Ja się cieszyłem jak kupiłem przedwczoraj moją Devi. Teraz odkrywam to czego nie widziałem u pośrednika. Uszkodzony jest jeden zamek lewego kufra.
Czy można jeździć z tylko jednym zamkiem zamkniętym? Nie otworzy się?
Gdzie można taki mechanizm kupić?
CO trzeba zdemontować aby się do mechanizmu dobrać? Wszystkie osłony z tyłu?
zawsze możesz złapać ekspanderami albo gumami fitness. tak na szybko. Jest "chałupnicza"metoda "naprawy poprzez przykręcenie zamków do kapturów blacharskich
Natomiast aby zrobić to najbardziej poprawnie, to musisz niestety rozebrać cały tył... a przynajmniej poluzować obydwa czarne tylne boki i zdjąć ten do naprawy, pamiętaj o wszystkich śrubkach w tym tej małej spinającej tunel, aby nic przy demontażu nie połamać.
Naprawa zajmie Ci około 3 godziny; wystarczy Ci 8 śrub m5 (im mniejszy łepek tym lepiej) + po garści podkładek i nakrętek... chyba że coś się ze sprężynkami albo linką stało, w co wątpię. z narzędzi zestaw kluczy, wkrętarka + wiertło, szlifierka, albo ostrzałka stołowa, ewentualnie gwóźdź i lampka lutownicza aby się ładnie przegrzać przez plastik. smar aby przy okazji wyczyścić i posmarować mechanizm... takie tam pierdoły odrobina czasu, ogarniesz bez problemu i będzie jak nowe bez szpetnych bebechów na wierzchu.
Lewe pokrywy z reguły szybciej się wyrabiają, z uwagi na dostęp do nich.
W zamkach raczej nie ma co się popsuć. Jedną z przyczyn niedomykania się jest zabrudzenie się. Trzeba wówczas je przeczyścić. Ale to wiąże się z rozbieraniem sporej części tyłu motocykla. Przerabiałem to w zeszłym roku.
Fotki z demontażu.
https://photos.app.goo.gl/LjUr7pWVr3hCR1417
Jeśli doszło do uszkodzenia, to sam zamek widziałem jakiś czas temu na allegro za niecałe 100 zł.
Wymontowany zamek
https://photos.app.goo.gl/NkWrVHrfpdDnUGtHA
Ale to wiąże się z rozbieraniem sporej części tyłu motocykla
Uważam, że warto podejść do tego na spokojnie, i naprawić co trzeba i jak trzeba
Nawet jeśli straci się dwa dni na grzebanie, to uważam, że warto podjąć trud .
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Niestety zamek jest uszkodzony, nie zabrudzone. Wylamany jest element, który powinien być popchniety przez rygiel klapy. Rygiel nie może po pchać zapadnie, która go zatrzaśnie.
Sam mechanizm widziałem na Alego ale to było rok temu😠
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Pomógł: 16 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 412 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 09:49
oldmotory napisał/a:
zawsze możesz złapać ekspanderami albo gumami fitness. tak na szybko. Jest "chałupnicza"metoda "naprawy poprzez przykręcenie zamków do kapturów blacharskich
Jas Fasola robił nawet solidniej ;]
C do ułąmanego elementu - nie idzie go dorobić np. z metalu? Jak to wygląda? Może da się wykonać na wzór samemu/u ślusarza. Ja tak kiedyś dorabiałem koszyczek sprzęgłowy do nietypowego motoroweru - fabryczny się sypał, dałem człowiekowi z zakładów mechaniki precyzyjnej to mi zrobił i kły zanitował w takim metalu, że przez następnych X lat to jeździło i nawet luzu nie dostało.
Niestety zamek jest uszkodzony, nie zabrudzone. Wylamany jest element, który powinien być popchniety przez rygiel klapy. Rygiel nie może po pchać zapadnie, która go zatrzaśnie.
Sam mechanizm widziałem na Alego ale to było rok temu😠
Na razie pozostanie mi chyba prowizoryczne.
zrób fotkę oznacz gdzie się ułamało, może coś wymyślimy... nie wiem co się musiało stać żeby ułamać coś w mechanizmie zamku, wszystko w okół delikatne, plastikowe a to solidny metal
nie wiem co się musiało stać żeby ułamać coś w mechanizmie zamku
Masz rację! Taki mechanizm to raptem kilka blaszek , może faktyczne można coś wyprostować, lub dorobić, Tym bardziej, że oba zamki to zapewne lustrzane odbicie.
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
W 650 regulacja zamka jest prostsza. Nie trzeba trzaskać. Wystarczy poluzować śruby w pokrywie i wysunąć troszkę uchwyt/pałąk i już będzie się zamykać delikatnie. Zamykanie kufra powoduje wbijanie pałąka wgłąb pokrywy, wystarczy wyregulować.
u mnie (po wymianie pokryw na szerokie, nie domykał się prawy kufer ) pomogło włożenie podkładek pod rygle zamka, po tym jak zauważyłem, że rygiel nie dociskał wystarczająco tego języczka zapadki i nie zamykało się. Po włożeniu podkładek, jak ręką odjął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum