Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy motocykl a drgania na kierownicy ???
Autor Wiadomość
Wojciech 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: Ruda ?Śląska
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 15:30   Nowy motocykl a drgania na kierownicy ???

Witam Panowie jak w temacie pojawiły mi się drgania na kierownicy gdy puszczę gaz i kierownice szybkośc około 80 do 50kmh. Motor ma przejechane dopiero 2000 km. więc praktycznie nowy co moze być przyczyna? Może macie jakieś pomysły dzwoniłem do serwisu bo oczywiście motor na gwarancji ale tam powiedziano mi że przwdopodobnie opona lub wywazenie, nie wiem jak mam ich podejść aby nie wydawać za dużo kasy, Pan z serwisu powiedział mi że chyba wpadłem w jakąś wyrwe w jezdni nie koniecznie zauważając. Wydaje mi się że chyba takiej dziury nie idzie nie zauważyć.
 
 
kermadec 
Premium User


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1757
Skąd: Betzdorf (DE)
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 16:34   

Jeśli ma gwarancję to postaw konia do serwisu i niech sprawdzają. Łaski nie robią.

PS. Na mój gust to właśnie wina złego wyważenia. Może ciężarek odpadł od obręczy?
_________________
SHL M11 '65, zwłoki Osy i WSKi ;) .
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 18:12   

Może być tak jak Ci powiedzieli, opona albo wyważenie.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
maziTS 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 47
Skąd: Opole
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:54   

Wojciech napisał/a:
Pan z serwisu powiedział mi że chyba wpadłem w jakąś wyrwe w jezdni nie koniecznie zauważając. Wydaje mi się że chyba takiej dziury nie idzie nie zauważyć.

Pewnie sam wpadł gubiąc jedną klepkę...
2 lata temu przygrzmociłem w taką dziurę, że zawieszenie dobiło do końca, a nadgarstków o mało nie wyłamałem zostawiając dłonie na manetkach. Skończyło się na lekkim skrzywieniu które ledwo widać, a podczas jazdy nie ma szans wyczuć.

Zgadzam się z przedmówcami.
Dodam od siebie: podnieś przednie koło i zakręć, sprawdź czy bije w którąś stronę.
Masz końcówki na kierownicy? Mojemu kumplowi w cebulce ich brak powodował drgania.
 
 
Wojciech 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: Ruda ?Śląska
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 02:14   

Ciężarek nie odpadl sprawdzałem,końcowki na kierownicy też mam. Może troszke żle opisałem to kierownica zaczyna drgać i przechodzi aż do ruchu do około 5 cm. coś jagby chciała krecić raz w jedną raz w drugą, wiem że to się jakoś nazywa ale nie wiem jak.
 
 
SławekK 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 825
Skąd: Sławków
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 05:46   

Nazywa się to Shimmy, czyli zjawisko narastania drgań pewnych elementów konstrukcji, aż do zniszczenia tych elementow lub/i calej konstrukcji, występuje w lotnictwie i budownictwie - w motocykliźmie zniszczenie konstrukcji następuje na skutek gleby spowodowanej szimaniem ;)
Zwiazane jest to ze zjawiskiem rezonansu drgań, czestotliwości drgań własnych itp.
Osobiście obstawałbym przy serwisie, niech sprawdzają, diagnozują, naprawiają. Oczywiście wszystko w ramach gwarancji!
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 05:53   

shimy ? Jak to jest to no to tylko amortyzator skrętu ci pozostaje, może się w tysiaku zmieścisz.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
kermadec 
Premium User


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1757
Skąd: Betzdorf (DE)
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 08:13   

Panowie... co Wy za bajki z tym shimmy opowiadacie???
Shimmy w Deauville podczas jazdy na wprost (czy w zakręcie..jeden pies w tym przypadku)?
Amor skrętu do NT?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Przestańcie człowiekowi mącić w głowie.
_________________
SHL M11 '65, zwłoki Osy i WSKi ;) .
 
 
SławekK 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 825
Skąd: Sławków
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 09:54   

Tak czy inaczej Wojciech-u, jedź do serwisu. Ich obowiązkiem jest przyjąć zgłoszenie i doprowadzić co by nie było nowy motocykl do pełnej sprawności tak, by kiera była stabilna.
 
 
axa 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 238
Skąd: Węgorzewo(Mazury)
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 11:05   

Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie w oponach. Może nie trzeba będzie jechać do serwisu.
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 11:20   

Ciśnienie w oponach i dokręcenie wszystkich śrub na lagach na dole i do góry . Cały motocykl bym sprawdził , oczywiście gdzie jest dojście , tył też , a potem do serwisu . Motocykl jest dosyć zabudowany i tak za dużo nie zdziałasz na gwarancji .
Powodzenia w szukaniu i w razie czego w serwisie :wink:
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 08:18   

Wszelkie luzy na zawieszeniu przednim i tylnym oraz samo mocowanie silnika moze powodowac szimanie. Wredna sprawa. Z tego co pamietam, NT nie meczy ta choroba zwiazana z sama geometrią, wiec obstawialbym za awaria ktoregos z elementow (byc moze nie dokladnie dokrecone). Ostatecznoscia (ale w naszych realiach bardzo mozliwa) jest to, ze w salonie sprzedali moto bite i krzywe :) Glowa do gory! :)
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
SławekK 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 825
Skąd: Sławków
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 08:38   

To pocieszyłeś Wojciecha, Borysie :wink:
Z pewnością to jakiś bździaj tylko bardzo zmierzły!
Wojciech daj znać czym były te drgania i czy się z nimi uporałeś!
 
 
kermadec 
Premium User


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1757
Skąd: Betzdorf (DE)
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 10:16   

A ja powiadam ponownie: samemu nie grzebać tylko oddać w ramach gwarancji do serwisu i niech sprawdzają.
_________________
SHL M11 '65, zwłoki Osy i WSKi ;) .
 
 
grzegrzol 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 396
Skąd: LONDON
Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 10:41   

Można jeszcze winić łożyska w główce ramy. Oprócz tego, ciśnienie w oponach, lub nierównomierne ich zużycie. Napisz mi jeszcze czy masz top box-a bo to też powoduje shimi w niektórych sprzętach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13