Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
demontaż kufra bocznego nt 700v
Autor Wiadomość
henek 
henek

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 4
Skąd: brzeszcze
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 07:05   demontaż kufra bocznego nt 700v

Witam,mam pęknięcia w środku kufra,żeby go solidnie pokleić będę go musiał zdemontować.Proszę jeśli ktoś z Was to robił o wskazówki jak się do tego zabrać. Klej Distal Rapid dwuskładnikowy będzie ok.?. Jak wymontować zamek z kufra ?. Pozdrawiam Henek.
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 09:55   

ŻADNEGO KLEJENIA! :evil: :evil: :evil:

Witaj!
Na rozkręcaniu się nie znam :mrgreen:
Ale na spawaniu tworzyw już tak.
Rozbierz ten kufer i zanieś do dobrego spawacza "plastików" , nie takiego z lutownicą, tylko takiego co wykonuje usługi w tym zakresie.
Są oczywiście kleje służące do napraw tworzyw sztucznych, ale jest to technologia bardzo droga i stosowana tam gdzie nie da się spawać.

Nie warto tego robić samemu, bo potem naprawa jest dużo droższa lub niemożliwa.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 12:46   

Witam , dokładnie tak ja napisał oldmotory, radziłbym oddać do pospawania , chociażby dlatego ze klejenie tworzyw sztucznych to wyższa szkoła jazdy i nie każdy rodzaj tworzywa nadaje się do klejenia .
Co do tworzywa to nie jestem pewien z jakiego jest wykonany ten element ale zakładam ze z Polipropylenu a do tego ten klej się nie nadaje , najpierw musisz sprawdzić z jakiego tworzywa wykonany jest ten element (na pewno gdzieś jest to tam napisane na tym elemencie) i do takiego tworzywa należy dobrać Klej

[ Dodano: Pią Lip 29, 2016 14:44 ]
Jedak ze, raczej polecałbym spawanie ( :mrgreen: wyjdzie pewniej ) a poza tym w Twojej okolicy są co najmniej trzy warsztaty które wykonują tego typu usługi a sumując wszystkie za i przeciw to taniej wyjdzie spawanie :mrgreen:
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 646
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 21:54   

oldmotory napisał/a:
ŻADNEGO KLEJENIA! :evil: :evil: :evil:

Witaj!
Na rozkręcaniu się nie znam :mrgreen:
Ale na spawaniu tworzyw już tak.
Rozbierz ten kufer i zanieś do dobrego spawacza "plastików" , nie takiego z lutownicą, tylko takiego co wykonuje usługi w tym zakresie.
Są oczywiście kleje służące do napraw tworzyw sztucznych, ale jest to technologia bardzo droga i stosowana tam gdzie nie da się spawać.

Nie warto tego robić samemu, bo potem naprawa jest dużo droższa lub niemożliwa.

A co powiesz na podklejanie popękanych elementów (pytam się Ciebie jako Profesjonalisty), od spodu, laminatem włókno szklane + żywica, pytam się z ciekawości bo po wykopyrtnięciu na parkingu spaw w deflektorze na nogi mojej devi puścił dość bezczelnie, a po podklejeniu... i kolejnym fikołku na tę stronę trzyma jak ta lala.
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 23:00   

PeterP napisał/a:
spaw w deflektorze na nogi mojej devi puścił dość bezczelnie


Każda naprawę można wykonać lepiej lub gorzej :sad:

Są tworzywa które naprawia się łatwiej a inne trudniej.
W wielu przypadkach samo spawanie nie jest naprawą wystarczającą .
Niekiedy trzeba element wzmocnić siatką, zszywką poprzeczką itp. trzeba "rozumieć" jakie występują obciążenia , wiedzieć co to karb.
Niekiedy zła temperatura o 20stopni może istotnie zmienić właściwości połączenia.

Generalnie temat rzeka, a każdy przypadek jest trochę inny.

W moim przekonaniu naprawa za pomocą żywicy (szczególnie poliestrowej) jest złym pomysłem. Dobrze położony epoksyd może być lepszy, ale i tak to partyzantka.
Chyba ,ze elementy są wykonane z laminatu :razz:

Jeśli w Twoim przypadku żywica okazała się lepsza, to spawanie musiało być naprawdę lipne.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 23:15   

Zawsze można połączyć trytrytkami... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Spaw to spaw , klejenie zalezy od rodzaju tworzywa , zawsze mozna zastosować epidiany i mate szklaną :razz:
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 23:56   

Cytat:

Zawsze można połączyć trytrytkami... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Proste, trwałe, elastyczne, wytrzymałe, skuteczne :mrgreen: Może mało profesjonalne i niezbyt estetyczne . Czasem przegrywa tylko z taśmą klejącą :shock:

Wyruszyć w trasę bez trytrytek to lekkomyślność :roll:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
BAMBER1 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: Sob Lip 30, 2016 00:09   

Tak Tak Tak... Taśma jest najlepsza jedyna i słuszna (koniecznie Chińska ) :mrgreen:
A całkiem na poważnie to henek, ja bym dał pospawać jak radzi oldmotory, i to nie dlatego ze w tworzywach pracuje od 20 lat i wiem ze z klejeniem to nie jest wcale taka prosta sprawa ale dlatego ze już kilka razy dane mi było kleić tworzywa (owiewki też) i wychodziło różnie , a spawanie to zawsze przywrócenie łączeń polimerów przy zastosowaniu tego samego materiału...

[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 15:49 ]
henek, co do demontażu , to nie wiem nigdy tego nie robiłem , jednak jest stara zasada rozebrać wszystko (robiąc sobie zdjęcia) i nic na sile... lekko młotkiem a rozwiązanie samo przyjdzie , pewnie jak zdemontujesz te uchwyty boczne tam gdzie jest mechanizm kluczykowy ( bo zamka jest nieco niżej i pewnie trzeba go będzie odłączyć , takie cięgno )
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sie 01, 2016 10:11   

Tylko spawanie tworzywa.
Zdemontowanie jest dosyć upierdliwe. Trzeba odkręcić uchwyty pasażera i tylna lampę.
Zdemontować linkę od zamka (to jest akurat proste). Zdemontować tylny błotnik. Odkręcić wewnętrzne śruby w kufrze. Uwaga na podkładki z tulejkami aby ich nie pogubić. Wcześniej zapsikać penetrolem od strony koła wszystkie gwinty śrub. Trzeba uważać, aby nie obróciły się (kilka z nich) podczas odkręcania wraz z nakrętkami - takie blaszki wsadzone w tworzywo. Można uszkodzić plastiki.

Swoją drogą podjedź gdzieś gdzie spawają plastiki i spytaj się czy nie naprawili by tego bez zdejmowania (jednostronnie). Może było by to prostsze :)

Pozdrawiam ...
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pon Sie 01, 2016 12:59   

PSzydlowski napisał/a:
spytaj się czy nie naprawili by tego bez zdejmowania (jednostronnie)


Szkoda ,ze kolega henek nie wstawił zdjęcia, bo mamy trochę wróżenie z fusów.

Ale faktycznie, czasem idzie zrobić to porządnie z jednej strony.
Robiłem ostatnio 2 zderzaki w Ducato z jednej strony i jest ok. W motocyklu może również pomóc zdjęcie koła .
Ale nadal nie wiemy o jakie uszkodzenie chodzi :?:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13