Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
NT700V Tylna Przekładnia"DYFER" się Grzeje.
Autor Wiadomość
zbychowaty 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Nowe Miasto N/P
  Wysłany: Pią Maj 29, 2015 17:42   NT700V Tylna Przekładnia"DYFER" się Grzeje.

Witam wszystkich szczęśliwych jeżdżących na NTV/NT od około 1.5 miesiąca jestem właścicielem NT700V 2006r Motorek sprowadziłem z Francji. Początkowo jeździłem wolno i było wszystko OK. pewnego razu pojechałem na zlot z kolegą kawasaki vulkan 2000cm3. Jazda 150kmh wyprzedzanie aut taki mały hardcor. po przyjeździe zauważyłem tylną felgę zachlapaną oleję z przekładni tylnej. Wymieniłem olej na hipol 80W90 GL3 bo akurat taki miałem łożysko wygłą dobrze olej który wypuściłem nawet czysty. podczas jazdy z małą prędkością lub podczas zrównania obrotów silnika z przekładnią słychać chrobotanie w przekładni po wymianie oleją ucichło chyba było mało oleju . jak jeździłem wolno to nie było wycieku a jak trochę poszalałem to ciekło. W końcu trzeba było coś z robić. wymieniłem uszczelniacz ten duży i na razie nie cieknie lecz przekładnia trochę sie grzeje po przejechaniu 30km przekładnia je dobrze ciepła można trzymać dłoń ale to tylko 30km temp. powietrza 20stopni. Z wracam się do kolegów z zapytaniem czy w waszych maszynkach przekładnie się grzeją i w jakim stopniu, czy są gorące czy może tylko ciepłe i po ilu km. z góry dziękuje.[img][/img]
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Maj 30, 2015 10:49   

Martwi mnie to jak piszesz "chrobotanie". Mam jednak nadzieję, że to Twoja nadwrażliwość po kłopotach. To, że po wymianie na Hipol nic nie słyszysz to bardzo dobrze wróży na przyszłość. Szkoda, że nie sprawdziłeś spuszczanego oleju jakimś magnesem na obecność opiłków stalowych co by świadczyło o przytarciu przekładni lub nie.
Hipol jest jednym z najlepszych olejów do tego typu mechanizmów.
Co do grzania się to przekładnia zawsze się grzeje bo przecież nie pracuje ze 100% sprawnością więc trochę ciepła się wydziela. Jakie temperatury osiąga to nie wiem ale z doświadczenia mechanika okrętowego wiem, że jak nie przekracza 70 - 80 stopni Celsjusza to jeszcze nie tragedia. Hipol posiada dobre własności smarne grubo powyżej 100 stopni. Badany w aparacie kulowym na zgrzanie kulek do misy ma jedne z najwyższych parametrów wśród olejów tego typu.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
zbychowaty 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Nowe Miasto N/P
Wysłany: Sob Maj 30, 2015 11:22   

To chrobotanie to troche bardziej trzaski nie głośne ale słyszalne jak wylewałem stary olej było go gdzieś około 50 ml. Ale olej był nawet czysty. Przy wielszych prętkościach cisza dzisiaj rano pojechałem do pracy moto 30km i przekładnia ledwie sie zagrzała, zobaczymy w Niedziele z kolegami
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Maj 30, 2015 11:30   

zbychowaty,
Powinno być dobrze jeśli wskutek zbyt małej ilości oleju nie nadużyłeś zbytnio zębów przekładni.
Czas pokarze!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
fireblade202 
fireblade202

Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Sro Cze 10, 2015 19:02   

Witaj kolego umie tez się grzeje, osiąga według pomiaru pirometrem około 52 stopnie sprawdź jak możesz zaraz jak zejdzie z konia czy tarcza tylna tez jest mocno ciepła pozdrawiam
 
 
zbychowaty 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Nowe Miasto N/P
Wysłany: Pią Lip 10, 2015 13:34   

Chciałem odświeżyć temat ponieważ znowu zaczęło cieknąć z przekładni, kupiłem na Alegro przekładnie od 650 -ki przekładnia widać że w dobrym stanie farba na niej ładna czysta nie przegrzana za 110 zł z przesyłką z robiłem już na niej Bieszczady i Częstochowę ok 1500km i jest dobrze. przy wymianie odkryłem że olej cieknoł też z przedniej części tej uszkodzonej przekładni . Odkryłem luz na krzyżaku na frezie łączącym z przekładnią przednią może kiedyś się za to wezmę .pozdrawiam i życzę szerokości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9