Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dymi z wydechu
Autor Wiadomość
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 14:43   Dymi z wydechu

Dym o którym wspomniałem nie dawał mi spokoju, poza tym coś mi się nie podobało w pracy motocykla po dłuższym przemyśleniu.

Dziś polazłem obadać temat i Devi nierówno strasznie pracuje, obroty falują, świeca z przedniego cylindra okopcona na czarno, lekko zaolejona. Myślałem, że to gaźniki więc rozebrałem wyczyściłem, nie miałem wakuometrów więc synchro nie robiłem (pewnie podziałałoby na falowanie). Zastanawia mnie natomiast ten dym i zaolejona okopcona na czarno świeca (za bogata mieszanka?) Tylni cylinder jest spoko, pracuje dobrze, świeca kolor kawy z mlekiem a mieszanka ustawiona według serwisówki na 1 i 1/4 obrotu.

Wydaje mi się, że powaliłem ustawienie zaworów dla przedniego cylindra (przed tym było dobrze). Powiedzcie co myślicie, wstawiam filmik i zdjęcie świecy. Wole być pewny, że to zawory nim znowu zacznę rozbierać pół moto, żeby się tam dostać :)
Dymić zaczyna jakieś 5 sek po odpaleniu. Po dodaniu gazu mogę robić za zasłone dymną. Na sam koniec filmiku słychać ciche strzelanie przy schodzeniu z obrotów.


https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5246
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 14:59   

Staaary, weź sprawdź, czy nie masz cieczy chłodzącej w oleju.
_________________
Pucuś
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:01   

Sprawdzałem. Olej czysty, na bagnecie nie ma osadu a sam olej w sobie nie przypomina musztardy czy jak to ktoś już tu wspomniał. Olej jest świeżo zalany zrobiłem na nim 2km i pochodził z 25min łącznie

[ Dodano: Pon Sty 12, 2015 15:07 ]
dodam, że za drugim razem, po zagrzaniu motocykla wykręciłem świece i była "tylko" czarna. Bez śladu oleju
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5246
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:13   

A weź odkręć korek wlewu cieczy chłodzącej i odpal motocykl. Zobacz jak się ciesz zachowuje. Może uszczelka wywala nie na kanały olejowe, tylko prosto do komory spalania.

Jeżeli masz możliwość, to zmierz także kompresję.
_________________
Pucuś
 
 
Bob 


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 591
Skąd: Opole/Biała
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:15   

Sprawdź jak wygląda sytuacja w obudowie filtra powietrza. Może przy zakładaniu pokrywy zaworowej podwinęła Ci się uszczelka i wyrzuca olej z głowicy poprzez odmę do filtra.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:17   

Zobaczę. Będzie bulgotać?

Odkręcałem po zgaszeniu korek termostatu i cieczy było tyle co zwykle. Nie zacisnąłem dobrze jednego węża od termostatu ale tego ulatywały kropelki i ściekały po lewej stronie cylindra więc to nie to.

Kurde nie wiem czy to w końcu płyn czy zawory lub spala olej.
Przed wymianami działał normalnie. Coś musiałem gdzieś powalić
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5246
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:18   

Olej na świecach to u Ciebie nic innego jak uszczelniacze zaworowe. Najczęściej jest to efekt przegrzania silnika. Możliwe, że razem z przegrzaniem ciecz walnęła nie na zewnątrz, tylko przez głowicę do cylindra.

Ciężko ocenić z tą cieczą, czy olejem. Dym z oleju jest taki szaro niebieskawy. Dym z cieczy jest taki właśnie jasny jak na filmie. Ale wiadomo, film, ustawienia monitora i tak dalej.

Kapnij kilka kropli oleju i cieczy chłodzącej na kolektor wydechowy. Będziesz mniej więcej widział, jaka jest różnica w kolorze i zapachu dymu. Może co coś rozjaśni.
_________________
Pucuś
Ostatnio zmieniony przez Killu Pon Sty 12, 2015 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:20   

Bob napisał/a:
Sprawdź jak wygląda sytuacja w obudowie filtra powietrza. Może przy zakładaniu pokrywy zaworowej podwinęła Ci się uszczelka i wyrzuca olej z głowicy poprzez odmę do filtra.


hm.. wiesz co możliwe. Bo wczoraj zdejmowałem pokrywę z przedniego cylindra i w sumie dziś w filtrze paliwa pluneło mi trochę olejem. Niby niewiele ale wcześniej tak nie było. Czyli uszczelka do poprawienia? Czytałem gdzieś na jakimś forum temat o nieszczelności w pokrywie i że po poprawieniu było dobrze ale raczej wykluczyłem tak błachą sprawę bo myślałem cały czas o tych zaworach. Ale kurde 10x sprawdzałem na różne sposoby je i muszą być dobrze. Według 3 manuali jechałem

[ Dodano: Pon Sty 12, 2015 15:24 ]
Killu napisał/a:
Ciężko ocenić z tą cieczą, czy olejem. Dym z oleju jest taki szaro niebieskawy. Dym z cieczy jest taki właśnie jasny jak na filmie. Ale wiadomo, film, ustawienia monitora i tak dalej.


dym w "realu" jest biały. Nie ma tam niebieskiego odcienia nawet przy podwyższeniu obrotów.

Słuchajcie mi trzeba jak chłopu na miedzy: prosto i na temat - co mogło pójść ile to może kosztować i jak to zrobić.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5246
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:37   

Kobrzak napisał/a:
Słuchajcie mi trzeba jak chłopu na miedzy: prosto i na temat - co mogło pójść ile to może kosztować i jak to zrobić.


Kobrzak, tak przez internet to ciężko powiedzieć. Jeżeli dym jest biały, to ja obstawiam uszczelkę pod głowicą.

Jeżeli moja teoria jest prawdziwa i chcesz zrobić wszystko "jak książka pisze", żeby się nie martwić w środku sezonu, to:

- Uszczelka pod głowicę - 55zł x2szt
- Uszczelka pokrywy zaworowej - 31,50zł x2szt
- Uszczelniacze zaworowe - 9,50zł x 6szt

Czy zostajesz ze starym płynem, czy lejesz nowy, to sprawa subiektywna.

Mając głowicę na wierzchu możesz dotrzeć zawory, wypolerować wylot, zmierzyć sprężyny, sprawdzić stan łańcuchów i napinaczy a na koniec zrobić luzy zaworowe. Przynajmniej ja bym tak zrobił.
_________________
Pucuś
 
 
radzieckii 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1350
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 16:29   

Pojawiło się nagle po regulacji gaźników i zaworów? Raczej tylny jest narażony na przegrzanie, więc szukałbym gdzie indziej. Obstawiam, że coś pokopałeś przy składaniu gaźników, dolotu etc.
_________________
www.motojazda.com.pl
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 17:50   

Najdziwniejsze jest to, że przed rozebraniem było git. Złożyłem wszystko jak było jestem tego pewny. Uszczelka pod głowicą może tak sobie nagle puścić jak rozbierałem tylko pokrywy zaworów i chłodnice?

radzieckii napisał/a:
Obstawiam, że coś pokopałeś przy składaniu gaźników, dolotu etc.


Gaźników nie ruszałem do dziś i było tak samo, dziś rozłożyłem wyczyściłem i złożyłem i nadal tak jest więc chyba dobrze złożyłem. Według schematów leciałem, poziom pływaka jest jak był 9.2.

Możliwe, że to będzie to: Jak na początku skręcałem moto po rozebraniu pierwszy raz termostatu i zdjęciu chłodnicy to mnie ciągle znajomy pospieszał i źle skręciłem termostat, tzn uszczelka przy skręcaniu się źle ułożyła i przy obiegu zaczęło ostro lecieć. Olał to wtedy on, ja też (teraz to już bym wiedział żę lepiej nie heh) i lało się po cylindrze i nalało się do świecy tej głębokiej.
Pewnie jakoś tamtędy musiał płyn się dostać do środka (o ile to możliwe).
Znajomy moto przegazował i temperatura poszła. Ale przyznam, że już wtedy po odpaleniu kopcił strasznie.

Killu napisał/a:
Czy zostajesz ze starym płynem, czy lejesz nowy, to sprawa subiektywna.


Płyn jest nowiutki wlany.

Killu napisał/a:
Mając głowicę na wierzchu możesz dotrzeć zawory, wypolerować wylot, zmierzyć sprężyny, sprawdzić stan łańcuchów i napinaczy a na koniec zrobić luzy zaworowe. Przynajmniej ja bym tak zrobił.


Mam dosyć ograniczony budżet jak narazie więc ile to może kosztować? :(

I ostatnie głupie strasznie pytanie: Głowica to ta część cylindra gdzie są zawory czyli obrazowo - tam skąd wychodzą króćce?
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
Michał0775 
Michał


Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 257
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 19:29   

A czy dymi nawet po porządnym rozgrzaniu silnika? Tak mniej więcej po 20 minutach jazdy?
_________________
Michał
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5246
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 19:47   

Kobrzak, jeżeli założyłeś odwrotnie termostat, to ciśnienie w układzie rosło wraz z wzrostem temperatury a termostat zamiast się otwierać był jeszcze szczelniej zamykany. Woda gdzieś w pewnym momencie musi znaleźć ujście.

Jak masz manuala, to możesz zrobić wszystko sam. Z gaźnikami dałeś radę, to i z tym sobie poradzisz. Koszt części Ci podałem.

Głowica to właśnie tam, gdzie są zawory.

Moim zdaniem to woda jest, bo kolor i ilość dymu na to wskazuje. Zdejmij korek i zobacz jak zachowuje się płyn... Daj znać, czy będzie spokojny, czy będzie chlapał w rytm silnika.
_________________
Pucuś
 
 
zybi 
zybi

Wiek: 58
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 37
Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 20:37   silnik dymi

ten dym to jak koledzy mowia jest bialy wiec nie olej /////ciecz----lub idzie do komory spalania lub zle zalozony filtr powietrza zybi

[ Dodano: Pon Sty 12, 2015 20:45 ]
obejrzalem filmik /to dziwne ze bylo dobrze a po wymianie oleju tak sie porobilo /on wyraznie nie wkreca sie na obroty tak jak ci pisalem ale sprawdz jeszcze ssanie czy sie nie przycielo
_________________
zybi
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 21:01   

Ssanie jest ok, nie przycięte, też o tym pomyślałem i sprawdziłem. Termostat złożyłem w dobry sposób tylko był nieszczelny i nawalał z niego płyn podczas pracy silnika, który lał się w dół na gniazdo świecy. Wczoraj rano zapalił mi na jeden cylinder po czyszczeniu świec gadał na oba.

W każdym bądź razie wychodzi na płyn w układzie spalania, a skoro nie widać go nigdzie z zewnątrz to pewnie uszczelka pod głowicą.

Poszukam jeszcze, może znajdę coś jeszcze, chociaż dziś podziałałem tam ostro i nic nie zauważyłem z zewnątrz
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12