Wysłany: Pon Cze 24, 2013 17:03 Devilka Dławi się powyżej 5000 obr/min
Witam!
Mam problem, wczoraj jechałem do Rajczy na wycieczkę po ok 15 min jazdy motocykl zaczął tracić moc i przerywać przy dodawaniu gazu co pare chwil zaskoczył na chwile i znow bez mocy. Gdy zjechałem na pobocze sprawdzić o co chodzi na oko wszystko bylo ok, chwila przerwy i znow jechał ale gdy tylko przekroczyłem 5000 obrotow znow to samo aż zgasł samoczynnie.
Nie wiem o co chodzi pewnie może być dużo powodów ale jak ktoś miał podobne problemy bardzo proszę o pomoc ewentualnie jakieś pomysły.
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 56 Skąd: Śląskie
Wysłany: Pon Cze 24, 2013 17:39
Prawdopodobnie pękła membrama w gażniku w skutek czego nie podnosi się tuleja i moto nie ma mocy jak dodajesz gazu. Jest to typowe. Ale na 100% nie dam gwarancji, ze to jest własnie przyczyna. Lepiej żeby nie, bo membrany są bardzo drogie. Może coś z pompą. Ale jeżeli jedziesz i przy dodawania gazu np. 50-60% i moto bardzo słabnie przerywa nie ma ciągu to obstawiam gażnik i którąś z membran.
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 56 Skąd: Śląskie
Wysłany: Pon Cze 24, 2013 20:02
trzeba sciagnać zbiornik i odkrecic dekle gaznika wyciagnać membrany i je poogladać, jeżeli jest pęknieta to klops. Trzeba szukac nowej lub używanej. Zawsze mozna zrobić łatką powinno wytrzymać sezon a moze i dwa. Rozbiórka plastików, baku dekli gaźnika to trezba ze 2 godzinki
motocykl kupiłem ok 2 miesiące temu poprzedni właściciel powiedział że filtry wymieniał ale na ile mogę być pewny ??!! sprawdzę filtr, a później gaźniki. Ale według was problem związany będzie z niedoborem paliwa tak??
[ Dodano: Wto Cze 25, 2013 10:28 ]
A jeszcze jedno: czy ewentualne pęknięte membrany będą sprawe pogarszać z czasem ??
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 491 Skąd: Olsztyn/Nadarzyn
Wysłany: Wto Cze 25, 2013 14:38
Małża napisał/a:
motocykl kupiłem ok 2 miesiące temu poprzedni właściciel powiedział że filtry wymieniał ale na ile mogę być pewny ??!! sprawdzę filtr, a później gaźniki. Ale według was problem związany będzie z niedoborem paliwa tak??
Tak. Zobacz czy masz w pełni otwarty kranik paliwa.
Wymień filtr paliwa. Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta zapotrzebowanie na paliwo i filtr nie przepuszcza tyle ile potrzeba na czas. Stąd przerywanie i gaśnięcie. Po chwili trochę spłynie i znowu załapuje bez problemu. Miałem tak samo w Devi.
Małża napisał/a:
[ Dodano: Wto Cze 25, 2013 10:28 ]
A jeszcze jedno: czy ewentualne pęknięte membrany będą sprawe pogarszać z czasem ??
No polepszać nie będą. Jak wymiana filtra nie pomoże to trzeba będzie zajrzeć do gaźników. Jednak przy dziurawych membranach objawem byłby drastyczny spadek mocy, a nie przerywanie.
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Wto Cze 25, 2013 15:28
Zrób tak:
Zatankuj pod korek i podłącz wąż z baku do gaźników z ominięciem pompy paliwowej.
Jeżeli pomogło to wymień filtr paliwa - kup jakiś uniwersalny za 7,- PLN, jeżeli objawy nie ustąpią to winna jest najprawdopodobniej pompa paliwowa, możesz ją reanimować lub wymienić na akcesoryjną QAP - pisałem o tym na forum.
Jeżeli nie pomogło to wyczyść filtr powietrza - przy okazji go sobie obejrzysz, w razie jakiś podejrzeń od razu wymień.
Jeżeli nadal nie pomogło to stawiam na membrany w gaziorach - można kupić zestaw naprawczy, pisałem już o tym na forum - poszukaj (ktoś od Nas chyba nawet jeździ na tym).
A swoją drogą jak tam regulacja zaworków oraz synchro gaziorków?
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Cze 26, 2013 10:23
Pogadaj z naszym forumowym kolegom Haidi, z tego co kojarzę to mieszkacie w pobliżu. Może znajdzie chwilę i Ci obada moto.
A swoją drogą to zawsze lepiej samemu sprawdzić, sprzedający różne rzeczy gadają. Jak kupiłem swój moto to miałem go tak do sezonu przygotowanego, że w jednej ladze nie miałem wogóle oleju a moto jechało maksymalnie 140 km/h bo zawory i synchro nie było robione.
Jak Cię sprzedający oszukał na takiej pierdółce, którą jesteś w stanie łatwo sprawdzić to załóż, że na wszystkim innym też w kulki poleciał i zrób to sobie sam - przynajmniej będziesz wiedział na czym jeździsz.
PS. Swoją drogą NTV'ki to bardzo odporne konstrukcje i łatwo wracają do pełni sił
"Nie taki diabeł straszny jak go malują" wymieniłem filtr paliwa ( dodam tyle że ze środka wysypały się prawie że fusy z kawy) i wszystko jest ok. Rada dla innych jak ktoś gada że motor w pełni przygotowany do sezonu nie wierz mu!!! Dzieki wszystkim którzy pomagali !
[ Dodano: Pon Lip 01, 2013 22:06 ]
ale mam nowy problem :/ bębenek od wlewu paliwa kluczyk mi się w koło obraca bez żadnego oporu,
ma ktoś na to jakiś patent ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum