Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Charakterystyka silnika Honda Deauville 650
Autor Wiadomość
pawel_malik1 

Wiek: 54
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 15
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: Pią Mar 23, 2012 21:30   Charakterystyka silnika Honda Deauville 650

Witam, mimo 42 wiosen to moje pierwsze moto. Nie mam żadnego doświadczenia i liczę na Was. Koledzy może ktoś mógłby napisać o swoich doświadczeniach z charakterystyką silnika do jakich obrotów go kręcić na każdym biegu by wykorzystać w sposób rozsądny walory silnika. Jak z elastycznością na 5 biegu i innych biegach, czy silniki te lubią wysokie obroty czy też przeciwnie. Może mógłby ktoś napisać po prostu jak tym moto jeździć by długo i wiernie służyło. Serdecznie wszystkich pozdrawiam. Paweł
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1928
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Pią Mar 23, 2012 22:40   

Paweł to jest V-ka a więc silnik bardzo elastyczny i na 5 biegy Możesz śmigać od 60 do 160.
Co do zmian to wszystko zależy od stylu jazdy. jeżeli to ma byś spokojnie to Sam wyczujesz doskonale kiedy zmieniać. Trochę trzeba czasu bo na początku to i tak Będziesz uważał, że rwie jak szalona.
_________________
ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Pią Mar 23, 2012 23:45   

Przytoczę tu klasyka: "Pierdzisław Bosykopyt - Rwie kostkę brukową, tak ma" :P
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Sob Mar 24, 2012 07:41   

Tylko, jakby nie było to jest "tylko" 650 i okolice 50KM. Także, bez przesady z tą elastycznością. Może i jedzie na tej 5 od 60 do 160 ale szału nie ma, a z bagażem i pasażerem to już 4 liter nie urywa. Ale ten motocykl ma i tak wiele innych zalet.
To ja też z klasyka: "Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów" :)

Pozdrawiam
_________________
SQ7NSQ
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Mar 24, 2012 07:57   

NTV, to wspaniała maszynka. Nic się jej nie bój :) Na pewno nie jest to najbardziej agresywna 650 na świecie :P Nie jest także najsłabszą. Z mocą i sposobem oddawania momentu obrotowego na pewno sobie poradzisz. A jak już się wprawisz, będzie się fajnie latało. NTV stwarza dużo większe możliwości, niż można by się spodziewać :)
_________________
Pucuś
 
 
Parabiker 
Premium User

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 686
Skąd: Raszyn
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 13:30   

Może taki wykres coś Ci pomoże

Tu masz zakresy na poszczególnych biegach dla NTV 650.
Według moich obserwacji optymalnie jest zmieniać bieg na wyższy między 4 a 5 tys obr/min. Wtedy uzyskuje w miarę dobrą jak dla mnie dynamikę i ekonomiczne spalanie. Każdy jednak powinien wybrac sobie własny styl jazdy a jak się zazębiają zakresy biegów widać z wykresu.
Powodzenia
_________________
NTV 650 '95, FJR 1300A '08, WFM M06 '64, SHL M11 '66.
 
 
cinek 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 450
Skąd: Kotlin
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 08:10   

Zgadzam się z Tobą Parabiker, przedział między 4 a 5 tys. jest chyba najbardziej optymalny, chociaż zdarza mi się czasem przymulić i pogonić.
_________________
Revere 91r.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 08:16   

Pojeźdź trochę a sam wyczujesz moto, przez takie pytania będziesz się teraz skupiał żeby zmienić bieg przy 5k a nie 6k. Każdy ma swój styl jazdy i tyle, opinie kolegów w takich tematach są raczej nie wskazane bo nie wiesz jak oni jeżdżą ani jak właściwie ty sam teraz jeździsz.

Teraz mam v-stroma który o wiele bardziej woli wyższe obroty od mojej byłej BMW ale i na jednym i na drugim nie mam pojęcia przy jakich obrotach zmieniałem biegi.

Podsumowując, ubierz się idź po moto i na KOń! :D
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 09:13   

Dokładnie tek jak koledzy piszą. Ja dodam od siebie, że mi najbardziej pasują obroty od 3k do 5k, chociaz w okolicach 3k i niżej czasami da się już wyczuć nieprzyjemne wibracje, szczególnie na wyższych biegach. Oczywiście zdarza się wkręcić i bardziej jak trzeba :twisted: , ale i tak najlepsza metoda jest metodą na słuch, jak Ci za bardzo już wyje zmieniasz na wyższy, jak czujesz że niedługo zacznie szarpać zmieniasz na niższy bieg. I po zabiegu.Ale co tam teoretyzowanie, na KOń przyjaciele na KOń. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 19:23   

NTV 650 pójdzie 203 km/h ??? :roll:
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 19:34   

Troche mocno koleś łapą trzęsie ale wygląda całkiem rzeczywiście
http://www.youtube.com/watch?v=1BZ-2LBWOHA
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 19:52   

Licznikowe 200 to tak naprawdę jakieś 185.

Licznikowe to moja NTV'a też poleci.

A dodatkowo założenie przedniej opony w rozmiarze 120/70 powoduje wzrost prędkości licznikowej o 1,5%
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 20:08   

andrut78, zgadza się w pełnej rozciagłości z Tobą, a wykres możę być czysto teoretyczny. Tak jak jest podawane w katalogach średnie zużycie paliwa w samochodach czy motocyklach. NIemniej nawet jak odrobinę cyferblat zawyża to prawie 200 na blacie robi wrażenie ;-)
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 20:12   

Myślałem, że da 203 na wykresie pochodzi z jakiś danych producenta i byłem pod wrażeniem co robi aerodynamika :)
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 20:22   

Niektórzy powiadają, że to tylko 650 cc i tylko 50km, ale jak przesiadam się z mojej viki 2.2 tdi, to się zastanawiam czy przypadkiem ostatnio jakiegoś vpower racing nie zalałem, bo co lekko odkręcę zaraz NTVka leci jak szalona. Wszystko zależy od punktu odniesienia.
A zmiany biegów to zależy od tego, czy przyspieszasz, czy delikatnie rozpędzasz itd. Przy wyprzedzaniu zmieniam na wyższy przy 8k a jak bujam się spokojnie po mieście szczególnie z córką za plecami to i bywa, że przy 2k5 wrzucam wyższy bieg i toczymy się spokojnie dalej. Generalnie słychać, kiedy silnik ma za ciężko, znaczy potrzebny niższy bieg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12